T-mobile geen glasvezel en televisie
Geplaatst: 28 nov 2022 12:31
Na ongeveer een jaar folders, mails en weet ik het wat vol verwachting van het glasvezel dat er beschikbaar zou komen bij mij in de wijk.
Ben al jaren trouwe (en tevreden) klant van T-mobile mobiele telefonie, dus het was een logische stap om ook voor tv en internet over te stappen naar T-mobile. Helaas blijkt de praktijk toch anders...
Eindelijk na meerdere bezoeken van Guidion monteurs (communicatie van T-mobile naar Guidion over dat ik geen kruipruimte heb, en dat er door de muur geboord moet worden lijkt heel moeilijk...) Had ik de glasvezel kabel in huis...
Vervolgens zou dan de monteur moeten komen om de boel binnen te installeren. Helaas kon dit niet helemaal gebeuren, want ook de communicatie van T-mobile richting het netwerkbeheer, dat het signaal aangezet kan worden op mijn adres lijkt té moeilijk voor T-mobile.
De man heeft alles zo goed mogelijk gedaan, en er even achteraan gebeld voor mij naar T-mobile dat de netwerkbeheerder het signaal aan zou moeten zetten. Dit zou een paar werkdagen duren, waardoor we direct een afspraak konden maken met de Guidion monteur om de week erna weer terug te komen om installatie af te maken.
Helaas bleek de week erna er nog steeds geen signaal in huis te zijn. Ondertussen dus VIER monteurs (à twee uur tijd vrij plannen per monteurbezoek) verder.
Toen eindelijk enige dagen later wel signaal, waarop ik de modem en tv kastje volgens instructie van de laatste monteur zelf verder gedaan heb.
Een week of twee heerlijk snel glasvezel en internet gehad, tot -poef!- het signaal ineens weg was. Geen Internet, geen televisie. En dat met een partner die nog steeds veel thuis moet werken, en twee opgroeiende kinderen.
We zijn ondertussen vijf weken verder: twee keer per week telefoontje naar T-mobile, nu ongeveer in totaal zes uur aan de telefoon mn tijd verspild, want er is nog steeds niks opgelost. VIJF WEKEN geen internet en televisie. Al weken lang mijn favoriete programma's niet kunnen zien (of het moet op het kleine schermpje op mijn telefoon zijn (geen optie), vijf weken lang niet gezellig met het gezin tv kunnen kijken, niet online kunnen gamen, en nu dus ook geen WK voetbal voor mij, want die bal zie ik niet eens op mijn telefoonschermpje.
Ik blijf trouw elke week twee keer bellen (één keer voor vouchers voor onbeperkt internet voor beide telefoons van mijn kinderen, die maar een klein abonnementje bij T-mobile hebben, en dus zo door hun bundel zijn, en één keer om te vragen naar de voortgang). Tot nu toe dus nog geen enkele voortgang.
Ik heb aangegeven dat ik als compensatie voor geen diensten, én mijn besteedde tijd, per week geen internet, een maand lang geen abonnementskosten hoef te betalen. Dat houdt me op dit moment nog bij T-mobile, anders zou ik alles inclusief mobiele abonnementen al lang overgezet hebben naar een andere aanbieder. Ik stuur elke week een mail naar T-mobile met een overzicht van wat ik van hen verwacht: zo snel mogelijk internet en televisie, en dat ik op ondertussen vijf maanden geen abonnementskosten zit ter compensatie. Ook geef ik aan dat ik graag een reactie op mijn schrijven wil. Tot nu toe drie keer gemaild, maar geen reactie gehad.
Afgelopen week de abonnementskosten laten storneren (ik weiger te betalen voor een product dat ik niet geleverd krijg). De dag erna had ik al een email in mn mailbox dat de betaling niet gelukt was. Dan kunnen ze wel reageren. Daarop de afdeling facturering gebeld en uitgelegd dat de betaling prima gelukt was, maar dat ik het terug heb laten storten omdat ik niet betaal voor iets dat ik niet krijg al een volle maand. Medewerkster begreep me, en zei dat ze erachter aan zou gaan en me terug zou bellen. Ik zit ondertussen al weer bijna een week op dat telefoontje te wachten...
Zojuist weer gebeld met de klantenservice: weer hetzelfde verhaal, overleg met backoffice, het is ingewikkeld. Maar de medewerker heeft beloofd me vanmiddag terug te bellen. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...
Veel mensen die vergelijkbare problemen met T-mobile hebben??
Ben al jaren trouwe (en tevreden) klant van T-mobile mobiele telefonie, dus het was een logische stap om ook voor tv en internet over te stappen naar T-mobile. Helaas blijkt de praktijk toch anders...
Eindelijk na meerdere bezoeken van Guidion monteurs (communicatie van T-mobile naar Guidion over dat ik geen kruipruimte heb, en dat er door de muur geboord moet worden lijkt heel moeilijk...) Had ik de glasvezel kabel in huis...
Vervolgens zou dan de monteur moeten komen om de boel binnen te installeren. Helaas kon dit niet helemaal gebeuren, want ook de communicatie van T-mobile richting het netwerkbeheer, dat het signaal aangezet kan worden op mijn adres lijkt té moeilijk voor T-mobile.
De man heeft alles zo goed mogelijk gedaan, en er even achteraan gebeld voor mij naar T-mobile dat de netwerkbeheerder het signaal aan zou moeten zetten. Dit zou een paar werkdagen duren, waardoor we direct een afspraak konden maken met de Guidion monteur om de week erna weer terug te komen om installatie af te maken.
Helaas bleek de week erna er nog steeds geen signaal in huis te zijn. Ondertussen dus VIER monteurs (à twee uur tijd vrij plannen per monteurbezoek) verder.
Toen eindelijk enige dagen later wel signaal, waarop ik de modem en tv kastje volgens instructie van de laatste monteur zelf verder gedaan heb.
Een week of twee heerlijk snel glasvezel en internet gehad, tot -poef!- het signaal ineens weg was. Geen Internet, geen televisie. En dat met een partner die nog steeds veel thuis moet werken, en twee opgroeiende kinderen.
We zijn ondertussen vijf weken verder: twee keer per week telefoontje naar T-mobile, nu ongeveer in totaal zes uur aan de telefoon mn tijd verspild, want er is nog steeds niks opgelost. VIJF WEKEN geen internet en televisie. Al weken lang mijn favoriete programma's niet kunnen zien (of het moet op het kleine schermpje op mijn telefoon zijn (geen optie), vijf weken lang niet gezellig met het gezin tv kunnen kijken, niet online kunnen gamen, en nu dus ook geen WK voetbal voor mij, want die bal zie ik niet eens op mijn telefoonschermpje.
Ik blijf trouw elke week twee keer bellen (één keer voor vouchers voor onbeperkt internet voor beide telefoons van mijn kinderen, die maar een klein abonnementje bij T-mobile hebben, en dus zo door hun bundel zijn, en één keer om te vragen naar de voortgang). Tot nu toe dus nog geen enkele voortgang.
Ik heb aangegeven dat ik als compensatie voor geen diensten, én mijn besteedde tijd, per week geen internet, een maand lang geen abonnementskosten hoef te betalen. Dat houdt me op dit moment nog bij T-mobile, anders zou ik alles inclusief mobiele abonnementen al lang overgezet hebben naar een andere aanbieder. Ik stuur elke week een mail naar T-mobile met een overzicht van wat ik van hen verwacht: zo snel mogelijk internet en televisie, en dat ik op ondertussen vijf maanden geen abonnementskosten zit ter compensatie. Ook geef ik aan dat ik graag een reactie op mijn schrijven wil. Tot nu toe drie keer gemaild, maar geen reactie gehad.
Afgelopen week de abonnementskosten laten storneren (ik weiger te betalen voor een product dat ik niet geleverd krijg). De dag erna had ik al een email in mn mailbox dat de betaling niet gelukt was. Dan kunnen ze wel reageren. Daarop de afdeling facturering gebeld en uitgelegd dat de betaling prima gelukt was, maar dat ik het terug heb laten storten omdat ik niet betaal voor iets dat ik niet krijg al een volle maand. Medewerkster begreep me, en zei dat ze erachter aan zou gaan en me terug zou bellen. Ik zit ondertussen al weer bijna een week op dat telefoontje te wachten...
Zojuist weer gebeld met de klantenservice: weer hetzelfde verhaal, overleg met backoffice, het is ingewikkeld. Maar de medewerker heeft beloofd me vanmiddag terug te bellen. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...
Veel mensen die vergelijkbare problemen met T-mobile hebben??