Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Lezers,
Wij hebben gisteren 12/12 een brief ontvangen van Vattenfall dat onze inmiddels opgebouwde "Blijven Loont" korting van 25% per 8/12 vervalt omdat wij sinds kort geen gas meer zouden afnemen van Vattenval.
Nu zijn wij al sinds begin 2018 over gegaan op een all-electric warmtepompsysteem en hebben destijds ook een bevestiging ontvangen van het ingaan van "blijven loont".
Sinds die tijd zien we ook op elke jaarafrekening alleen stroomverbruik incl. blijven loont korting.
De klantenservice geeft nog niet thuis maar gaf gisteren wel aan dat ze al meer dan 40.000 telefoontjes hierover hebben ontvangen.
Zijn er nog meer klanten in deze situatie die deze brief hebben ontvangen. Het lijkt erop dat Vattenfall in deze tijden zoveel mogelijk wil snijden in de kosten op ten laste van trouwe milieubewuste klanten.
Buiten dit: Wat maakt het uit of je je volledige energiebehoefte in kJ betrekt uit twee deel producten of uit een product.
Groet, B van Berlo
Wij hebben gisteren 12/12 een brief ontvangen van Vattenfall dat onze inmiddels opgebouwde "Blijven Loont" korting van 25% per 8/12 vervalt omdat wij sinds kort geen gas meer zouden afnemen van Vattenval.
Nu zijn wij al sinds begin 2018 over gegaan op een all-electric warmtepompsysteem en hebben destijds ook een bevestiging ontvangen van het ingaan van "blijven loont".
Sinds die tijd zien we ook op elke jaarafrekening alleen stroomverbruik incl. blijven loont korting.
De klantenservice geeft nog niet thuis maar gaf gisteren wel aan dat ze al meer dan 40.000 telefoontjes hierover hebben ontvangen.
Zijn er nog meer klanten in deze situatie die deze brief hebben ontvangen. Het lijkt erop dat Vattenfall in deze tijden zoveel mogelijk wil snijden in de kosten op ten laste van trouwe milieubewuste klanten.
Buiten dit: Wat maakt het uit of je je volledige energiebehoefte in kJ betrekt uit twee deel producten of uit een product.
Groet, B van Berlo
Theo159
vindt dit leuk
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Onze flat is gerenoveerd, wij zijn daardoor tevens van het gas gehaald..
Dit is al meer dan een half jaar geleden!!!
Nu kreeg ik een mail van Vattenfall, dat de 25% blijft loont korting, voor mij niet meer op gaat… omdat ik het volle pakket , met gas erbij, niet meer van hun af neemt???
Het rare is ik ben gewoon bij hun gebleven..
En door van het gas af te gaan, werken wij toch mee waar iedereen voor streeft.
Maar bij Vattenfall straffen ze je hiervoor, hoe krom is dit !!!!
De juffrouw aan de telefoon zei, ben het met u eens maar ik kan hier ook niks aan doen…
Weet u, ik geef u 2000 extra Vattenfall exclusief punten, dan kan u toch nog een kadobon kopen …..
Dit noem ik nu een form van oplichting.
Dit is al meer dan een half jaar geleden!!!
Nu kreeg ik een mail van Vattenfall, dat de 25% blijft loont korting, voor mij niet meer op gaat… omdat ik het volle pakket , met gas erbij, niet meer van hun af neemt???
Het rare is ik ben gewoon bij hun gebleven..
En door van het gas af te gaan, werken wij toch mee waar iedereen voor streeft.
Maar bij Vattenfall straffen ze je hiervoor, hoe krom is dit !!!!
De juffrouw aan de telefoon zei, ben het met u eens maar ik kan hier ook niks aan doen…
Weet u, ik geef u 2000 extra Vattenfall exclusief punten, dan kan u toch nog een kadobon kopen …..
Dit noem ik nu een form van oplichting.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 dec 2022 12:31
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Vattenfall Blijven loont vervalt per 8 december.
Ook ik heb op 12 december per mail de mededeling ontvangen dat de Blijven Loont Korting van 25% komt te vervallen (met terugwerkende kracht, dus geen mogelijkheid om binnen de opzegtermijn van 1 maand over te stappen naar een andere leverancier).
In de mail wordt aangegeven dat ik sinds kort geen gas of stadswarmte afneem. Er is echter geen sprake van een contracts wijziging, onze woning kan niet worden aangesloten op gas of stadswarmte, wij hebben een nieuwbouw woning met bodemwarmtepomp.
Ik heb Telefonisch contact met Vattenfall opgenomen om aan te geven dat er geen sprake is van een contract wijziging, dat kon de medewerker ook bevestigen. Ik kreeg de mededeling dat er geen sprake is van een tariefswijziging maar het vervallen van korting omdat de kosten voor de leveranciers enorm zij gestegen.
Op mijn vraag of dit niet binnen de termijn van minimaal 1 maand van te voren had moeten worden aangekondigd was ook het antwoord dat dit niet om een tariefswijziging gaat, in de mail van Vattenfall wordt echter wel gesproken over “uw nieuwe tarief staat in de bijlage”. In november heb ik de nieuwe tarieven per 1 januari ontvangen met de Blijven Loont Korting hierin al in mindering gebracht, die hiermee komen te vervallen.
De missie van Vattenfall ; binnen 1 generatie fossiel vrij is naar mijn idee niet uit te leggen.
Het gevolg is dat het op deze manier zeer onaantrekkelijk wordt om voor een woning te kiezen voor een gas loze woning, het prijsplafond is voor bezitters van een warmtepomp snel gepasseerd doordat het verbruik van elektra veel hoger is dan in een woning die ook een gas aansluiting heeft. Kortom milieubewust zijn wordt door de energieleverancier en de overheid op deze manier niet gestimuleerd.
Ook ik heb op 12 december per mail de mededeling ontvangen dat de Blijven Loont Korting van 25% komt te vervallen (met terugwerkende kracht, dus geen mogelijkheid om binnen de opzegtermijn van 1 maand over te stappen naar een andere leverancier).
In de mail wordt aangegeven dat ik sinds kort geen gas of stadswarmte afneem. Er is echter geen sprake van een contracts wijziging, onze woning kan niet worden aangesloten op gas of stadswarmte, wij hebben een nieuwbouw woning met bodemwarmtepomp.
Ik heb Telefonisch contact met Vattenfall opgenomen om aan te geven dat er geen sprake is van een contract wijziging, dat kon de medewerker ook bevestigen. Ik kreeg de mededeling dat er geen sprake is van een tariefswijziging maar het vervallen van korting omdat de kosten voor de leveranciers enorm zij gestegen.
Op mijn vraag of dit niet binnen de termijn van minimaal 1 maand van te voren had moeten worden aangekondigd was ook het antwoord dat dit niet om een tariefswijziging gaat, in de mail van Vattenfall wordt echter wel gesproken over “uw nieuwe tarief staat in de bijlage”. In november heb ik de nieuwe tarieven per 1 januari ontvangen met de Blijven Loont Korting hierin al in mindering gebracht, die hiermee komen te vervallen.
De missie van Vattenfall ; binnen 1 generatie fossiel vrij is naar mijn idee niet uit te leggen.
Het gevolg is dat het op deze manier zeer onaantrekkelijk wordt om voor een woning te kiezen voor een gas loze woning, het prijsplafond is voor bezitters van een warmtepomp snel gepasseerd doordat het verbruik van elektra veel hoger is dan in een woning die ook een gas aansluiting heeft. Kortom milieubewust zijn wordt door de energieleverancier en de overheid op deze manier niet gestimuleerd.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Dit staat o.a. in de voorwaarden:
Het recht op korting vervalt in één van de volgende situaties:
• Wanneer je bij ons geen contract meer hebt voor stroom én gas of stroom én stadswarmte
• Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of
gas contract met korting, of op het Modelcontract.
Het recht op korting vervalt in één van de volgende situaties:
• Wanneer je bij ons geen contract meer hebt voor stroom én gas of stroom én stadswarmte
• Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of
gas contract met korting, of op het Modelcontract.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Tsja, ze doen gewoon wat overeengekomen is. Je voldoet simpelweg niet meer aan de voorwaarden om recht te hebben op die korting. Ik snap dat het krom voelt, maar met oplichting heeft het niets te maken.
https://www.vattenfall.nl/media/service ... -loont.pdf
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 dec 2022 12:31
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Het blijft een vreemde gang van zaken dat een 3,5 jaar geleden afgesloten overeenkomst voor een woning met uitsluitend elektra toen wel door Vattenfall is aangeboden met de blijven loont korting. Dit was destijds geen enkel probleem omdat ze naar hun zeggen graag een vaste klant wilde behouden.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Ze hebben je dus 3,5 jaar gematst, terwijl ze dat helemaal niet hoefden. Wat een topbedrijf!Carolina66 schreef: ↑14 dec 2022 13:18Het blijft een vreemde gang van zaken dat een 3,5 jaar geleden afgesloten overeenkomst voor een woning met uitsluitend elektra toen wel door Vattenfall is aangeboden met de blijven loont korting. Dit was destijds geen enkel probleem omdat ze naar hun zeggen graag een vaste klant wilde behouden.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Ik heb dezelfde email ontvangen. Dit huis is 2 jaar geleden van het gas afgehaald door de woningbouw. Omdat ik al langer dan 30 jaar bij de NUON was en altijd tevreden, nooit overgestapt, en nam ik nog steeds electra bij Vattenfall af. Nu - na twee jaar - gaat deze korting er opeens af. Ze proberen er alles te halen wat maar kan, daar lijkt het op, nu het prijsplafond eraan komt, de prijzen zijn ook flink verhoogd. Wat een kleinzielig gedrag - ze maken record winsten en heel veel klanten zitten in de kou. De kleinste extraatjes schrappen ze.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
De vraag is of dat 3,5 jaar geleden al in de voorwaarden stond, of recent veranderd is .....Franskia schreef: ↑14 dec 2022 13:07Dit staat o.a. in de voorwaarden:
Het recht op korting vervalt in één van de volgende situaties:
• Wanneer je bij ons geen contract meer hebt voor stroom én gas of stroom én stadswarmte
• Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of
gas contract met korting, of op het Modelcontract.
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Ik ben ook klant bij Vattenfall en heb enkele maanden geleden een mail gestuurd waarom ik geen :blijven loont"korting krijg op het gasverbruik.
Hun antwoord was dat de korting alleen werd gegeven op electriciteit.
Hun antwoord was dat de korting alleen werd gegeven op electriciteit.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Wij zijn ook klant bij Vattenfall voor gas en electriciteit. Enkele maanden geleden heb ik via mail gevraagd waarom wij geen " blijven loont" korting
op het gas kregen. Hun antwoord was dat de korting alleen geldig was op de electriciteit.
op het gas kregen. Hun antwoord was dat de korting alleen geldig was op de electriciteit.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Sorry, dubbel post.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Toch vind ik dit, zacht gezegd, niet zo netjes.Carolina66 schreef: ↑14 dec 2022 13:18Het blijft een vreemde gang van zaken dat een 3,5 jaar geleden afgesloten overeenkomst voor een woning met uitsluitend elektra toen wel door Vattenfall is aangeboden met de blijven loont korting. Dit was destijds geen enkel probleem omdat ze naar hun zeggen graag een vaste klant wilde behouden.
Eerst een klant lijmen met gedurende 4 jaar oplopende korting, en dan niet naar de voorwaarden kijken.
En als de korting te hoog is opgelopen, dan ineens de voorwaarden erbij pakken om de klant uit de regeling gooien.
Ik proef dat "blijven" op deze manier vooral loont voor Vattenfall.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 dec 2022 16:10
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Wij zijn in augustus 2018 overgestapt op een warmtepomp en zijn toen van het gasnet afgesloten. Nooit heeft Vattenfall enige opmerking gemaakt dat bliven-loont dan niet geldig zou zijn, integendeel. Vattenfallen heeft op de recente jaarafrekening van 29 oktober 2022 nog letterlijk opgeschreven dat we de 25% blijven loont korting houden zolang als we klant blijven (zonder enige verwijzing naar voorwaarden). Dan lijkt het me onrechtmatig dat ze op 12 december de korting plotsklaps opzeggen, nota bene ingaande 8 december. Hiermee lichten ze bovendien ook de overheid op, omdat ze i.v.m. het energieplafond compensatie krijgen op de contractprijs die ze hiermee 1 dag voor de peildatum van 9 december met 25% verhoogd hebben. Dit grenst aan oplichting. Gaat de ACM actie ondernemen? Ik dacht dat Vattenfall een fatsoenlijk en betrouwbaar bedrijf was. Mijn vertrouwen is zwaar beschadigd.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
ook ik heb deze brief gekregen heb al een jaar geen gasmeter meer, afgelopen september een jaarrekening gehad waar nog wel blijven loont werd verrekend en nu ineens deze brief.
in alle spotjes zegt vattenvall in 1 generatie van de fossiele brandstoffen af te willen zijn,
maar de klanten worden gedupeerd als ze hieraan meewerken en al van de fossiele brandstof af zijn.
echt ongehoord.
2 jaar aan het verbouwen geweest isoleren vloer/wanden/dak . overal vloerverwarming aangelegd
tussendoor nog aardbeving schades gesteggel laten repareren enz.
nu all electric het huis verwarmen. en gelukkig wel zonnepanelen
maar de thermostaat op 19 graden
als ik dit had geweten had ik de gasmeter laten zitten en die 20 euro per maand blijven weggooien.
in alle spotjes zegt vattenvall in 1 generatie van de fossiele brandstoffen af te willen zijn,
maar de klanten worden gedupeerd als ze hieraan meewerken en al van de fossiele brandstof af zijn.
echt ongehoord.
2 jaar aan het verbouwen geweest isoleren vloer/wanden/dak . overal vloerverwarming aangelegd
tussendoor nog aardbeving schades gesteggel laten repareren enz.
nu all electric het huis verwarmen. en gelukkig wel zonnepanelen
maar de thermostaat op 19 graden
als ik dit had geweten had ik de gasmeter laten zitten en die 20 euro per maand blijven weggooien.
- Bijlagen
-
- brief_Stopzetting Blijven Loont_12_december_2022.pdf
- (43.19 KiB) 132 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 dec 2022 13:24
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Ja ik heb deze mail ook gehad, ben al een jaar lang van het gas af en verwarm ons huis met een warmtepomp, warmwater met een warmtepompboiler bevalt prima. Stroom zou boven het prijsplafon 0,63 cent gaan kosten per Kwh met de 20% blijven loont korting.
Nu deze komt te vervallen wordt het dan 0,80 cent per Kwh.
Ben nu van plan om een dynamisch contract af te sluiten bij Engie is veel goedkoper dan bij (R)Vattenvall.
Nu deze komt te vervallen wordt het dan 0,80 cent per Kwh.
Ben nu van plan om een dynamisch contract af te sluiten bij Engie is veel goedkoper dan bij (R)Vattenvall.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Ook wij kregen bericht, dat de korting van 25% komt te vervallen per 7 december.
Bericht gestuurd aan Vattenfall, dat we van augustus 1971 (ons huwelijk) klant waren bij (NUON) nu Vattenfall voor gas en stroom.
Sinds vorig jaar hebben we een appartement met blokverwarming. Dus nu nemen we alleen nog stroom af.
In het bericht aangegeven dat het weinig klantvriendelijk is en dat onze overheid ons van het gas af wil hebben. Alle klanten raken straks dis korting kwijt.
Daarop een dooddoener terug ontvangen dat korting alleen geldt bij afname van beide producten.
Bericht gestuurd aan Vattenfall, dat we van augustus 1971 (ons huwelijk) klant waren bij (NUON) nu Vattenfall voor gas en stroom.
Sinds vorig jaar hebben we een appartement met blokverwarming. Dus nu nemen we alleen nog stroom af.
In het bericht aangegeven dat het weinig klantvriendelijk is en dat onze overheid ons van het gas af wil hebben. Alle klanten raken straks dis korting kwijt.
Daarop een dooddoener terug ontvangen dat korting alleen geldt bij afname van beide producten.
Re: Waarom geen recht op "Blijven Loont" van Vattenfall?
Je kunt je ook afvragen wat Vattenfall heeft beoogd met dat punt in de voorwaarden.
En dat is dat je warmte en electra bij ze afneemt. En als je conform huidig tijdsbeeld je gas opzegt en voor warmtepomp gaat, voldoe je daar nog steeds aan.
Helemaal als 3.5 jaar geleden je kon meedoen aan die regeling met een woning die van het gas af was.
(Carolina66 » 14 dec 2022 13:18)
Maar Bob Smit heeft zo te zien geen recht van spreken, want overgestapt naar blokverwarming, in mijn insteek bij een andere aanbieder.