Pagina 1 van 4

Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 15:56
door Quindana
Ik heb bij Homewizard twee p1 meters besteld. De UMeter app werkt op zich prima (en is gratis) maar ik zou graag meteen kunnen zien wat ik verbruik en niet pas een dag later. De bestelde meters zijn nu 3 weken later nog steeds niet geleverd. En blijkbaar ben ik niet de enige. Er komen meer en meer klachten op diverse fora dat het bedrijf niet levert maar wel de betaling houdt. En dat ook inderdaad alle klassieke truukjes worden toegepast. We zijn heel druk, geen tijd. We kijken het voor u na. Helaas niet bereikbaar wegens enorme drukte. En dit pareltje, u kunt het product retourneren als reactie op ‘ik heb nog steeds niks ontvangen’. En als je aangeeft dat je aangifte wegens internetfraude gaat doen komen ze (nu ineens wel in het Nederlands) met dat alles toch echt verzonden is. Mijn advies, deze winkel mag je met een hele grote boog omheen. Ik ga er niet meer vanuit dat ik mijn 56 euro nog terug zal krijgen. Lesgeld zullen we maar zeggen. En ik ga inderdaad volgende week ook gewoon aangifte doen tegen ze.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 16:00
door Moneyman
Quindana schreef:
17 dec 2022 15:56
Ik haat internet fraudeurs.
Hele grote woorden, maar niet bepaald realistisch. Dit bedrijf staat juist bekend om zijn producten en service. Ik heb meerdere bestellingen altijd direct geleverd gekregen, en een niet meer werkende P1-meter werd direct vervangen door een nieuwe.

Er zal vast iets fout gaan bij jouw bestelling, maar deze reactie lijkt me behoorlijk overtrokken.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 16:07
door Lady1234
Iedereen wil nu ineens direct inzage in zijn verbruik, dus het kan weleens druk zijn. Even geduld dus.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 16:26
door NeoDutchio
Hier ook geen problemen gehad met deze verkoper. Grote woorden wat meer op een storm in een glas water lijkt. Niet te hoog van de toren blazen, rustig blijven, dan komt alles weer goed.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 17:00
door rwolters
Nog niet zo lang geleden vonden velen slimme meters de grootst mogelijke onzin. Nu raken mensen bijna in paniek als ze het verbruik niet real time per minuut kunnen zien. Times are changing....

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 17:35
door aarie25
Waarom niet gekozen voor achter af betalen?

Oplichters hebben die optie nooit op hun site staan, want die willen gelijk geld zien.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 18:18
door 150747
Moneyman schreef:
17 dec 2022 16:00
Quindana schreef:
17 dec 2022 15:56
Ik haat internet fraudeurs.
Hele grote woorden, maar niet bepaald realistisch. Dit bedrijf staat juist bekend om zijn producten en service. Ik heb meerdere bestellingen altijd direct geleverd gekregen, en een niet meer werkende P1-meter werd direct vervangen door een nieuwe.

Er zal vast iets fout gaan bij jouw bestelling, maar deze reactie lijkt me behoorlijk overtrokken.
Mijn zwager heeft er vorige week ook besteld en die waren twee dagen later binnen.
Ze werken naar behoren en de P1 poort is live en niet na een dag.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 18:24
door 16again
150747 schreef:
17 dec 2022 18:18
... de P1 poort is live en niet na een dag.
Maar dan moet je dus zelf iets als domoticz runnen om de homewizard uit te lezen, ipv de gratis cloud app.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 18:59
door Quindana
aarie25 schreef:
17 dec 2022 17:35
Waarom niet gekozen voor achter af betalen?

Oplichters hebben die optie nooit op hun site staan, want die willen gelijk geld zien.
Goed te horen dat er misschien nog een kans is om mijn geld terug te krijgen al geloof ik het pas als ik het zie, en dan zal ik dat hier ook netjes vermelden.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 19:52
door ZeerPrivé
Ook hier netjes na een paar dagen afgeleverd. Heb aan de redactie gevraagd deze onterechte beschuldiging te verwijderen.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2022 21:34
door Moneyman
16again schreef:
17 dec 2022 18:24
150747 schreef:
17 dec 2022 18:18
... de P1 poort is live en niet na een dag.
Maar dan moet je dus zelf iets als domoticz runnen om de homewizard uit te lezen, ipv de gratis cloud app.
Eh nee. De gratis app is live.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 20 dec 2022 20:34
door Quindana
ZeerPrivé schreef:
17 dec 2022 19:52
Ook hier netjes na een paar dagen afgeleverd. Heb aan de redactie gevraagd deze onterechte beschuldiging te verwijderen.
Het is niet onterecht. U bent een reputatie manager?

voorbeeldje:
https://www.netreputation.com/negative-review-online/

Er zijn meer mensen met problemen. Sommige precies identiek aan het mijne. En ook de reactie van het bedrijf is identiek. Check maar bij Kieskeurig en ook bij de andere niet omkoopbare/niet beinvloedbare consumenten fora. Ook daar heeft men inmiddels wel klachten over het bedrijf. Misschien dat de wisseling van het management in juli dit jaar toch niet helemaal lekker gelopen is. Want het is niet allemaal zo rooskleurig als u beweert.
Dit gedrag is voor mij trouwens ook niet ok, persoon ‘ZeerPrivé’. Als het bedrijf ervoor zorgt dat ze mijn klacht netjes afhandelen, vermeld ik het in het topic hier, sluit het draadje en dan zijn ze van me af. Eerlijk duurt nog altijd het langste.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 23 dec 2022 08:51
door Quindana
Quindana schreef:
17 dec 2022 15:56
Ik heb bij Homewizard twee p1 meters besteld. De UMeter app werkt op zich prima (en is gratis) maar ik zou graag meteen kunnen zien wat ik verbruik en niet pas een dag later. De bestelde meters zijn nu 3 weken later nog steeds niet geleverd. En blijkbaar ben ik niet de enige. Er komen meer en meer klachten op diverse fora dat het bedrijf niet levert maar wel de betaling houdt. En dat ook inderdaad alle klassieke truukjes worden toegepast. We zijn heel druk, geen tijd. We kijken het voor u na. Helaas niet bereikbaar wegens enorme drukte. En dit pareltje, u kunt het product retourneren als reactie op ‘ik heb nog steeds niks ontvangen’. En als je aangeeft dat je aangifte wegens internetfraude gaat doen komen ze (nu ineens wel in het Nederlands) met dat alles toch echt verzonden is. Mijn advies, deze winkel mag je met een hele grote boog omheen. Ik ga er niet meer vanuit dat ik mijn 56 euro nog terug zal krijgen. Lesgeld zullen we maar zeggen. En ik ga inderdaad volgende week ook gewoon aangifte doen tegen ze.
update
De bestelde meters zijn weken later nog steeds niet geleverd. Het bedrijf blijft beweren dat ze verzonden zijn. Contact is moeizaam. Men is niet of nauwelijks bereikbaar. Ik heb na veel gedoe mijn geld terug gekregen.

Moest je op zoek zijn naar P1 meters zijn er andere opties.

https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... smanagers/
Een hele lijst met energie verbruiksmanagers. Momenteel deels niet leverbaar, maar dat zal wel beteren als de crisis wat minder is. En anders is er altijd nog de rasberry pi. Goedkoper en meer mogelijkheden, al moet je daar dan wel wat meer knutselen.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 23 dec 2022 10:02
door Moneyman
Quindana schreef:
20 dec 2022 20:34
Misschien dat de wisseling van het management in juli dit jaar toch niet helemaal lekker gelopen is.
Mijn laatste bestelling daar is twee weken geleden. Binnen 2 dagen had ik mijn bestelling in huis.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 23 dec 2022 10:30
door angel1978
Moneyman schreef:
23 dec 2022 10:02
Quindana schreef:
20 dec 2022 20:34
Misschien dat de wisseling van het management in juli dit jaar toch niet helemaal lekker gelopen is.
Mijn laatste bestelling daar is twee weken geleden. Binnen 2 dagen had ik mijn bestelling in huis.
De mijne 6 weken geleden en duurde 2 weken om te leveren ( tijdelijk niet leverbaar )

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 23 dec 2022 10:59
door Moneyman
Ook de Energy Socket? Op de site stond keurig dat die niet leverbaar was, dus heb gewacht tot die er wel weer was. Toen direct geleverd.

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 23 jun 2023 22:55
door tvaessen1
Bij mij werkt het ding voor geen meter! Valt bijna iedere dag uit. Ik moet dan de stekker er uit en er in doen. Als ik dan bel met hun servicedesk (als ik ze al te pakken krijg na een uur wachten) word ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Ik heb inmiddels een andere dongel die wel goed werkt. Homewizard, trap er niet in!

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 24 jun 2023 09:54
door BL2
Schijnbaar staan wij anders in het leven, waarom zou je werkelijk elke dag of nog vaker willen weten wat je verbruikt. Eén keer per jaar is toch ruim voldoende.
Je gaat toch geen half gare aardappels eten omdat je aan het maximale dagverbruik zit......

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 24 jun 2023 10:02
door angel1978
BL2 schreef:
24 jun 2023 09:54
Schijnbaar staan wij anders in het leven, waarom zou je werkelijk elke dag of nog vaker willen weten wat je verbruikt. Eén keer per jaar is toch ruim voldoende.
Je gaat toch geen half gare aardappels eten omdat je aan het maximale dagverbruik zit......
Blijkbaar sta je er idd anders in.
Ik wil wel graag weten of er ergens een kraan oprn is blijven staan of de dat er ergens een lekkage zit ipv dat ik er na een jaar achter kom dat er vele m3's aan water of gas is weggelekt.
Ook sluipverbruik is blijkbaar voor sommigen niet interessant.. dat mag natuurlijk, maar waarom dan reageren in een topic over iets dat totaal niet interessant is?

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Geplaatst: 24 jun 2023 10:34
door rwolters
tvaessen1 schreef:
23 jun 2023 22:55
Bij mij werkt het ding voor geen meter! Valt bijna iedere dag uit. Ik moet dan de stekker er uit en er in doen. Als ik dan bel met hun servicedesk (als ik ze al te pakken krijg na een uur wachten) word ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Ik heb inmiddels een andere dongel die wel goed werkt. Homewizard, trap er niet in!
Homewizard vraagt wel enige kennis van het platform en competentie.om er automation mee te kunnen bouwen. Wellicht dat daar het probleem zit.