Retourbeleid Verdadente.nl
Geplaatst: 21 dec 2022 14:15
Onze dochter had een bestelling geplaatst bij Verdadente.nl. Na een vertraagde levering bleek dat het absoluut niet was wat ze graag wilde hebben. Het zag er op de site heel mooi uit, maar in werkelijkheid bleek het flut te zijn.
Volgens de voorwaarden dien je dan een retourformulier aan te vragen. Na ontvangst hiervan bleek dat de bestelling op eigen kosten retourgezonden moet worden naar China. Dit staat nergens op de gehele site vermeld. Ook niet in de algemene voorwaarden. Als dit bekend was geweest, had zij hier nooit een bestelling geplaatst.
Vervolgens hebben wij het verzoek gedaan om een retouradres in Nederland toe te sturen. De reactie hierop was:
"Hi Peter,
Ik begrijp dat je erg graag jouw bestelling naar ons wilt retourneren of dat de retourkosten worden vergoed. Helaas kan ik niets veranderen in het retourbeleid, mijn oprechte excuses hiervoor.
Om jouw tijd en kosten te besparen hebben wij wellicht een alternatief voor jou:
Als alternatief kan ik 15% van het aankoopbedrag terugstorten. Je mag het product dan houden, en hoeft jouw bestelling niet te retourneren!
Ik hoor graag of het een goede oplossing is voor jou!
Met vriendelijke groet,
Kimberley"
Een korte zoektocht op internet leverde op dat wij zeker niet de enige zijn die bij deze webshop hier tegen aanlopen. Blijkbaar hebben ze nog steeds vrij spel. Ondanks het feit dat ze duidelijk moeten maken op voorhand dat de retourzending naar China moet.
Helaas een hele dure leerschool voor onze dochter.
Hopelijk wordt deze webshop snel offline gehaald voordat er nog veel meer mensen gedupeerd worden.
Volgens de voorwaarden dien je dan een retourformulier aan te vragen. Na ontvangst hiervan bleek dat de bestelling op eigen kosten retourgezonden moet worden naar China. Dit staat nergens op de gehele site vermeld. Ook niet in de algemene voorwaarden. Als dit bekend was geweest, had zij hier nooit een bestelling geplaatst.
Vervolgens hebben wij het verzoek gedaan om een retouradres in Nederland toe te sturen. De reactie hierop was:
"Hi Peter,
Ik begrijp dat je erg graag jouw bestelling naar ons wilt retourneren of dat de retourkosten worden vergoed. Helaas kan ik niets veranderen in het retourbeleid, mijn oprechte excuses hiervoor.
Om jouw tijd en kosten te besparen hebben wij wellicht een alternatief voor jou:
Als alternatief kan ik 15% van het aankoopbedrag terugstorten. Je mag het product dan houden, en hoeft jouw bestelling niet te retourneren!
Ik hoor graag of het een goede oplossing is voor jou!
Met vriendelijke groet,
Kimberley"
Een korte zoektocht op internet leverde op dat wij zeker niet de enige zijn die bij deze webshop hier tegen aanlopen. Blijkbaar hebben ze nog steeds vrij spel. Ondanks het feit dat ze duidelijk moeten maken op voorhand dat de retourzending naar China moet.
Helaas een hele dure leerschool voor onze dochter.
Hopelijk wordt deze webshop snel offline gehaald voordat er nog veel meer mensen gedupeerd worden.