Pagina 1 van 1

1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 28 dec 2022 09:46
door Gagi
Ik heb op 17-12-2022 het Appartement St.Moritz in St. Moritz via Booking.com geboekt.
Ik moest mijn creditcard invullen en boeken.
Ik kreeg de bevestiging van Booking.com met het bericht dat mijn betaling via de accomodatie wordt afgehandeld.
Dezelfde dag kreeg ik via "booking.com messages" een bericht van de accomodatie dat ik via een bank transfer €1511 in CHF moet overmaken.
Dat vond ik verdacht, dus ik heb Booking.com gebeld om te vragen wat ik moet doen.
Ik heb mijn zorgen uitgelegd dat ik dit raar vond.
De vrouw van Booking.com verzekerde mee dat het normaal was en dat ik mij geen zorgen hoef te maken.
Ik heb het geld overgemaakt via de gevraagde manier.

De accomodatie is inmiddels verdwenen van Booking.com.
Ik heb een bericht gekregen van Booking.com dat mijn reis kosteloos geannuleerd is.
Ik ben mijn geld kwijt.
Booking.com reageert met de automatische berichten.
Wat moet ik doen?

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 30 dec 2022 11:58
door kuklos
Gagi schreef:
28 dec 2022 09:46
Wat moet ik doen?
Meer informatie geven, want hier kunnen we niks mee.

Wat is de reactie van Booking.com? Oftewel, wat zeggen ze precies?

Je hebt gebeld met booking.com. Was dit het nummer dat op hun site stond, of een nummer uit de email dat je geld moest overmaken?

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 30 dec 2022 16:57
door jochemd

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 30 dec 2022 18:48
door Jablan
Kijk eens op StMoritz. Dit is de site van de gemeente/toeristendienst en als jouw accommodatie werkelijk bestaat, moet hij daar ook te vinden zijn.

Kun je het onderkomen niet terugvinden, dan graag de volgende stappen nemen:
- melding bij Booking dat dit een fake-advertentie was en voeg als bijlage een schermafdruk van je betaling toe
- vraag nadrukkelijk om een reactie (maar vraag niet je geld terug, als Booking vindt dat er terugbetaald moet worden, dan gaat dat vanzelf)
- vraag ook waar je op moet letten om niet nog een keer je geld kwijt te zijn bij nieuwe boekingen (probeer hulpeloos en een beetje dom over te komen)

Eventueel aangifte bij de politie doen. Je hebt een tegenrekening en daar kan de politie wat mee.


Conclusie van mijn kant: Booking heeft te veel bezuinigd op de backoffice, want dit soort berichten beginnen te vaak langs te komen (niet alleen hier) en dat betekent, dat de controle op nieuwe aanmeldingen niet goed meer werkt.

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 31 dec 2022 22:16
door Lampje1w
" Booking.com gebeld "
Met nr uit "bericht van de accomodatie" of
Via nr gevonden op Booking?

't Was ff zoeke: "Kantoren wereldwijd": Achter het Nederlandse vlaggetje staat alleen een FAX nummer?
Kan geen "gewoon" NL Tel nummer vinden. misschien het Belgische kantoor?
Om contact te krijgen (bellen?) moet je inloggen? Dat wil ik niet.
U had contact, maar met wie...

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 10 aug 2023 11:51
door Ghislaine11
Tiny House, 10 Sint Pietersluisweg, Maastricht bij Booking.com bestaat niet. Opgelet dus! Heb dit ook al doorgegeven aan Booking.com

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 10 aug 2023 13:08
door rwolters
Lampje1w schreef:
31 dec 2022 22:16
" Booking.com gebeld "
Met nr uit "bericht van de accomodatie" of
Via nr gevonden op Booking?

't Was ff zoeke: "Kantoren wereldwijd": Achter het Nederlandse vlaggetje staat alleen een FAX nummer?
Kan geen "gewoon" NL Tel nummer vinden. misschien het Belgische kantoor?
Om contact te krijgen (bellen?) moet je inloggen? Dat wil ik niet.
U had contact, maar met wie...
In de app staan gewoon een 070 (NL) en +44 (internationaal) nummer onder Customer Service. Je hebt ook niets aan een algemeen kantoornummer.

Re: 1511 euro kwijt op Booking.com

Geplaatst: 10 aug 2023 14:09
door BL2
Gagi schreef:
28 dec 2022 09:46
Ik heb op 17-12-2022 het Appartement St.Moritz in St. Moritz via Booking.com geboekt.
Wat moet ik doen?
En hoe zou dit zijn afgelopen.
Al weer 8 maanden geleden.....?