Krediet ingetrokken ABNAMRO
Geplaatst: 11 jan 2023 16:18
Ik maak al 15 jaar gebruik van de diensten van de ABNAMRO bank en ben altijd een voorbeeldige en tevreden klant geweest. Op of omstreeks 5/6 januari jl. is het aan mijn rekening courant gekoppelde krediet ingetrokken. Zo bleek na informatie van een medewerker van de bank, die ik vandaag belde om te informeren naar de status van mijn rekening omdat het mij opviel dat, op bijschrijvingen na, deze bevroren leek te zijn !
Genoemde medewerkers heeft samen met een aantal collega's alles op alles gezet om uit te vinden waarom of door wie de intrekking heeft plaatsgevonden maar kon niks vinden. Het feit dat deze intrekking op geen enkele wijze is voorbesproken of aangekondigd werd door mij, maar ook door de ABNAMRO medewerker in kwestie als uiterst merkwaardig ervaren. Volgens hem moet er sprake zijn van een omissie of een systeemfout, maar de oorzaak konden zij niet achterhalen.Nog vreemder is dat het een rekening-courant krediet betreft dat al sinds jaar en dag als onderpand is gekoppeld aan een beleggingsverzekering, waarvan de opbrengst op de einddatum aan de ABNAMRO is verpand. De premie van deze verzekering wordt al meer dan 10 jaar keurig op tijd betaald en hetzelfde geldt ook voor de rentebetalingen die op het krediet van toepassing zijn.
Genoemde medewerker gaf vervolgens aan dat hij in binnen zijn functie geen mogelijkheden meer had om de verantwoordelijken voor deze actie binnen ABNAMRO te localiseren. Zijn advies was een klacht in te dienen bij de bank. Deze klacht heb ik, bij gebrek aan een alternatief vandaag ingediend. De automatische reply van het klachtensysteem van ABNAMRO liet mij vervolgens weten dat de klacht is ontvangen en dat een reactie 5 werkdagen in beslag gaat nemen. Let wel, een reactie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat daarmee de situatie is opgelost. Het gevolg hier van is dat alle automatische incasso's zijn geblokkeerd en dat er geen pinbetalingen meer mogelijk zijn vanaf genoemde rekening. Fijne actie van deze bank !
Genoemde medewerkers heeft samen met een aantal collega's alles op alles gezet om uit te vinden waarom of door wie de intrekking heeft plaatsgevonden maar kon niks vinden. Het feit dat deze intrekking op geen enkele wijze is voorbesproken of aangekondigd werd door mij, maar ook door de ABNAMRO medewerker in kwestie als uiterst merkwaardig ervaren. Volgens hem moet er sprake zijn van een omissie of een systeemfout, maar de oorzaak konden zij niet achterhalen.Nog vreemder is dat het een rekening-courant krediet betreft dat al sinds jaar en dag als onderpand is gekoppeld aan een beleggingsverzekering, waarvan de opbrengst op de einddatum aan de ABNAMRO is verpand. De premie van deze verzekering wordt al meer dan 10 jaar keurig op tijd betaald en hetzelfde geldt ook voor de rentebetalingen die op het krediet van toepassing zijn.
Genoemde medewerker gaf vervolgens aan dat hij in binnen zijn functie geen mogelijkheden meer had om de verantwoordelijken voor deze actie binnen ABNAMRO te localiseren. Zijn advies was een klacht in te dienen bij de bank. Deze klacht heb ik, bij gebrek aan een alternatief vandaag ingediend. De automatische reply van het klachtensysteem van ABNAMRO liet mij vervolgens weten dat de klacht is ontvangen en dat een reactie 5 werkdagen in beslag gaat nemen. Let wel, een reactie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat daarmee de situatie is opgelost. Het gevolg hier van is dat alle automatische incasso's zijn geblokkeerd en dat er geen pinbetalingen meer mogelijk zijn vanaf genoemde rekening. Fijne actie van deze bank !