Meternummers verwisseld met andere woning
Geplaatst: 16 jan 2023 14:24
Goedemiddag,
Helaas zijn wij er kortgeleden achter gekomen dat er ergens iets fout is gegaan bij onze slimme meters (gas en elektra)
Het verbruik dat wij moeten betalen aan onze energie leverancier (zowel gas en elektra) ligt véle malen hoger dan het daadwerkelijke gebruik.
Na meerdere gesprekken gehad te hebben met zowel de leverancier als de netbeheerder, is naar boven gekomen de de netbeheerder verkeerde meternummers heeft doorgegeven aan onze leverancier. De EAN codes + meternummers kloppen niet met wat wij daadwerkelijk in de kast hebben hangen.
Lang verhaal kort: we betalen het verbruik van een andere woning en dit verbruik ligt veel hoger dan ons eigen gebruik.
We houden ons gebruik nu zelf bij om (voor later, eventueel) bewijs te hebben.
De netbeheerder heeft aangegeven dat zij een fout hebben gemaakt en de meterstanden verkeerd in het systeem gekoppeld staan. Zij gaan dit rechttrekken en goed communiceren naar de leverancier, waardoor het snel goed zou moeten komen te staan.
Dit speelt nu een jaar of 2, maar helaas zijn wij daar recentelijk pas achter gekomen.
We hebben (hoogstwaarschijnlijk) wel veel te veel betaald iedere maand; dit zien we ook op het totaalverbruik terug van de jaarafrekeningen (en gas- en elektrastanden); deze liggen enorm ver af van de daadwerkelijke standen.
Hebben jullie tips om hoe dit aan te vliegen? Moeten we voor deze fout/(hoogstwaarschijnlijk een) terugbetaling bij de netbeheerder (Stedin) zijn of bij de leverancier (Vattenfall)? Is dit überhaupt terug te claimen?
Met vriendelijke groeten,
Helaas zijn wij er kortgeleden achter gekomen dat er ergens iets fout is gegaan bij onze slimme meters (gas en elektra)
Het verbruik dat wij moeten betalen aan onze energie leverancier (zowel gas en elektra) ligt véle malen hoger dan het daadwerkelijke gebruik.
Na meerdere gesprekken gehad te hebben met zowel de leverancier als de netbeheerder, is naar boven gekomen de de netbeheerder verkeerde meternummers heeft doorgegeven aan onze leverancier. De EAN codes + meternummers kloppen niet met wat wij daadwerkelijk in de kast hebben hangen.
Lang verhaal kort: we betalen het verbruik van een andere woning en dit verbruik ligt veel hoger dan ons eigen gebruik.
We houden ons gebruik nu zelf bij om (voor later, eventueel) bewijs te hebben.
De netbeheerder heeft aangegeven dat zij een fout hebben gemaakt en de meterstanden verkeerd in het systeem gekoppeld staan. Zij gaan dit rechttrekken en goed communiceren naar de leverancier, waardoor het snel goed zou moeten komen te staan.
Dit speelt nu een jaar of 2, maar helaas zijn wij daar recentelijk pas achter gekomen.
We hebben (hoogstwaarschijnlijk) wel veel te veel betaald iedere maand; dit zien we ook op het totaalverbruik terug van de jaarafrekeningen (en gas- en elektrastanden); deze liggen enorm ver af van de daadwerkelijke standen.
Hebben jullie tips om hoe dit aan te vliegen? Moeten we voor deze fout/(hoogstwaarschijnlijk een) terugbetaling bij de netbeheerder (Stedin) zijn of bij de leverancier (Vattenfall)? Is dit überhaupt terug te claimen?
Met vriendelijke groeten,