Slechte kwaliteit GOTIO airfryerbeschermers, retourbetaling blijft uit
Geplaatst: 18 jan 2023 12:26
Op Facebook stond een advertentie van Gotio voor airfryer beschermers. Even online rondgekeken. De prijs was redelijk, betalen kon met Klarna en daarom besteld. Na wat heen en weer mailen waar de levering bleef, ontving ik eindelijk na 7 weken de bestelling. De kwaliteit was beneden peil en voldeed niet aan de verwachting en de advertentie. Volgens de website kon ik het product op eigen kosten retourneren na aanvraag retourakkoord van Gotio. Dat heb ik gedaan, de bestelling is ook afgeleverd, maar daarna geen reactie. Omdat de betaling met Klarna kon worden gedaan dacht ik dat het betrouwbaar was. Ik had zelf inmiddels ook Klarna voor het product betaald, een bedrag van € 38,95 voor 200 beschermers. Ik heb eerder contact gehad via de mail met Jardel Pleisner van Gotio. Eerst over het uitblijven van de levering. Daarna over het aannemen van de retour. Na dat laatste contact is de website van Gotio offline gegaan. Vandaag nogmaals gemaild, maar mails worden nu niet meer afgeleverd. Nu de website offline is kun je ook niet meer bestellen, maar ze staan nog wel op Facebook. Gezien het aantal boze emojies moeten er meer mensen zijn die niet tevreden zijn. Ik heb bij Klarna melding gedaan over Gotio wegens het slechte product en uitblijven van de retourbetaling. Kan ik hier eigenlijk aangifte van doen? Is dit een vorm van oplichting?