De firma Shell recharge heeft problemen bij het crediteren van oplaadkasten (thuis charge). In plaats van de klant proactief te informeren, moet jezelf achter je geld aan.
Bij navraag bij de klantenservice blijkt dat men het december tegoed in februari gaan uitkeren.
Ik vraag met af of meer mensen hier mee te maken hebben.
In plaats van de klanten te helpen, behaalt Shell hiermee een financieel voordeel mee.
Shell recharge - geen december creditnota
Re: Shell recharge - geen december creditnota
Welk financieel voordeel heeft Shell hierbij? Als er een technisch probleem met de systemen is zullen de crediteringen slechts later komen, maar niet vervallen.
Re: Shell recharge - geen december creditnota
@rwolters Alle betroffenen voorfinancieren hiermee de firma shell. Uiteraard een relatief klein verlies voor mij, maar bij duizenden klanten loopt dit lekker op voor shell
Re: Shell recharge - geen december creditnota
Werkkapitaal. Kortlopend kapitaal aantrekken kan enkel met een hogere rente.
Supermarkten doen dit ook. Klanten moet cash betalen en zelf betalen ze vaak pas na 30, 60 of 90 dagen. Op die manier financiert de klant het bedrijf.