CMIS, Boeterente van € 3189,-!
Geplaatst: 09 feb 2023 11:13
Sinds mei 2021 heb ik onenigheid met CMIS Nederland B.V.. Aangezien CMIS geen antwoorden wil geven op mijn vragen
De zaak draait om twee bewijsstukken, een telefoongesprek gevoerd op 14 april 2021 en een mail door mij verstuurd op 16 april 2021. Beide bewijsstukken kunt u als bijlage lezen.
En het feit dat CMIS mij op geen enkele wijze heeft gewezen op deze boeterente van € 3189,-.
Op 14 april 2021 heeft “mijn” hypotheekadviseur telefonisch contact met CMIS over mijn hypotheek en verbonden Allianz woekerpolis.
Het telefoongesprek van 14 april 2021 heb ik eind november 2021 in mijn bezit gekregen.
Op 16 april 2021 krijgt CMIS mijn mail:
Zoals besproken met “mijn hypotheekadviseur” op 14 april wil ik met de polis ****** van Allianz
leningdeel ********* aflossen, zijnde € 13267,94 . Het overgebleven bedrag, circa € 7821,06 wil
ik aflossen op leningdeel ********.
Graag hoor ik welke rekeningnummers etc. Ik moet gebruiken om dit formulier compleet te maken
Bijgevoegd is de afkoopnota van Allianz.
Op 19 april 2021 bel ik met CMIS om het rekeningnummer. Hierna verstuur ik nogmaals bovenstaande mail met rekeningnummer, handtekening en kopie paspoort.
Het totale bedrag van de polis op dat moment is € 21.089,- , opgeteld de twee bedragen € 13267,94 + € 7821,06 .
Eind mei 2021 krijg ik papieren van CMIS binnen met daarop een boeterente van € 3189,-!
Tot deze brief is er geen contact met mij geweest over deze boeterente.
Omdat ik geen antwoorden krijg van CMIS wil ik aan de lezer vragen:
- kunt u uit deze twee bewijsstukken (telefoongesprek/mail) opmaken wat de bedoeling is?
- had CMIS volgens u mij moeten wijzen op de boeterente voordat ze deze in rekening is gebracht?
- kunt u een reden verzinnen waarom CMIS mij niet heeft gewezen op de boeterente?
Graag hoor ik welke mening/bevindingen u heeft over dit gesprek en de mail.
Hieronder mijn menig/bevindingen:
Mij is de intentie van het telefoongesprek wel duidelijk. Daarna krijgen ze een mail met twee bedragen daarin. Zonder iets te melden brengen ze hierna een boeterente in rekening. Waarom CMIS niet gereageerd heeft weet ik niet.
Het telefoongesprek is op zijn minst een reden om even te informeren wat hiervan de bedoeling is.
Mijn mail verwijst naar het telefoongesprek en noemt twee bedragen voor twee hypotheekdelen.
CMIS heeft zonder iets te vragen een paar duizend euro hiervan afgehaald.
Logisch, lijkt mij, dat als iets onduidelijk is, CMIS even een mail of een telefoontje had gepleegd met de vraag: wat is de bedoeling dit telefoongesprek en mail/ u weet dat er een boeterente bij komt?
Niet logisch, lijkt mij, dat een hypotheekverstrekker niet reageert op mail en telefoongesprek?
Naast deze feiten (mail/telefoongesprek) zijn er meer opmerkelijke zaken gebeurd rond dit verhaal. Sinds mei 2021 vraag ik al aan CMIS wat ze gedaan hebben met mijn mail. Nu ik sinds november 2021 het telefoongesprek erbij heb is die vraag nog sterker.
Hoe CMIS gekomen is tot een boeterente zonder mij hiervan vooraf op de hoogte te stellen zal ik waarschijnlijk nooit te weten komen.
*Vraag 1: Wat heeft CMIS gedaan met het telefoongesprek en mail?
*Vraag 2: Waarom heeft CMIS niet gewaarschuwd voor de boeterente?
Indien ik alleen de papieren van Allianz had opgestuurd, en dus het telefoongesprek/mail niet waren gestuurd/gevoerd, was de uitkomst van deze zaak precies hetzelfde. Het lijkt voor mij erop dat CMIS niets gedaan heeft met zowel mail als telefoongesprek.
De conclusie die ik hieruit trek: de communicatie van CMIS is ronduit slecht! CMIS heeft sinds 14 april 2021 de mogelijkheid gehad om het telefoongesprek terug te luisteren en mijn mail te bekijken. CMIS geeft geen antwoord op mijn *vragen zodat ik weet waar het “fout” is gegaan.
Graag hoor ik uw conclusie van deze zaak. Misschien dat ik punten over het hoofd zie?
Heeft u zelf ook ervaringen met CMIS? Deze hoor ik natuurlijk ook graag.
Voor de volledigheid heb ik ook de mail, eind mei 2021, van “mijn” hypotheekadviseur toegevoegd. Deze heb ik aangepast en eind mei 2021 doorgestuurd naar CMIS.
Alvast bedankt voor het meelezen en meedenken!
Familie de Vries
Voetnoot:
Als je gaat zoeken op deze zaak zul je bij de consumentenbond de laatste communicatie tussen mij en CMIS tegenkomen over hetzelfde onderwerp. CMIS zegt dat de antwoorden op mijn vragen in twee mails van hun staan. Hierna sluiten ze direct de case. Mijn antwoord hierop was dat ik de antwoorden niet kan vinden in de mails en dat het eenvoudiger is om direct antwoord te geven op mijn vragen…… geen reactie meer!
Ik ben klaar met CMIS! Wel wil ik weten wat anderen hierover te zeggen hebben daarom dit schrijven. Indien ik positieve reacties krijg wil ik misschien ook nog een keer deel twee schrijven over wat er gebeurd is na mei 2021. Dit schrijven is in elk geval het begin van deze zaak.
De zaak draait om twee bewijsstukken, een telefoongesprek gevoerd op 14 april 2021 en een mail door mij verstuurd op 16 april 2021. Beide bewijsstukken kunt u als bijlage lezen.
En het feit dat CMIS mij op geen enkele wijze heeft gewezen op deze boeterente van € 3189,-.
Op 14 april 2021 heeft “mijn” hypotheekadviseur telefonisch contact met CMIS over mijn hypotheek en verbonden Allianz woekerpolis.
Het telefoongesprek van 14 april 2021 heb ik eind november 2021 in mijn bezit gekregen.
Op 16 april 2021 krijgt CMIS mijn mail:
Zoals besproken met “mijn hypotheekadviseur” op 14 april wil ik met de polis ****** van Allianz
leningdeel ********* aflossen, zijnde € 13267,94 . Het overgebleven bedrag, circa € 7821,06 wil
ik aflossen op leningdeel ********.
Graag hoor ik welke rekeningnummers etc. Ik moet gebruiken om dit formulier compleet te maken
Bijgevoegd is de afkoopnota van Allianz.
Op 19 april 2021 bel ik met CMIS om het rekeningnummer. Hierna verstuur ik nogmaals bovenstaande mail met rekeningnummer, handtekening en kopie paspoort.
Het totale bedrag van de polis op dat moment is € 21.089,- , opgeteld de twee bedragen € 13267,94 + € 7821,06 .
Eind mei 2021 krijg ik papieren van CMIS binnen met daarop een boeterente van € 3189,-!
Tot deze brief is er geen contact met mij geweest over deze boeterente.
Omdat ik geen antwoorden krijg van CMIS wil ik aan de lezer vragen:
- kunt u uit deze twee bewijsstukken (telefoongesprek/mail) opmaken wat de bedoeling is?
- had CMIS volgens u mij moeten wijzen op de boeterente voordat ze deze in rekening is gebracht?
- kunt u een reden verzinnen waarom CMIS mij niet heeft gewezen op de boeterente?
Graag hoor ik welke mening/bevindingen u heeft over dit gesprek en de mail.
Hieronder mijn menig/bevindingen:
Mij is de intentie van het telefoongesprek wel duidelijk. Daarna krijgen ze een mail met twee bedragen daarin. Zonder iets te melden brengen ze hierna een boeterente in rekening. Waarom CMIS niet gereageerd heeft weet ik niet.
Het telefoongesprek is op zijn minst een reden om even te informeren wat hiervan de bedoeling is.
Mijn mail verwijst naar het telefoongesprek en noemt twee bedragen voor twee hypotheekdelen.
CMIS heeft zonder iets te vragen een paar duizend euro hiervan afgehaald.
Logisch, lijkt mij, dat als iets onduidelijk is, CMIS even een mail of een telefoontje had gepleegd met de vraag: wat is de bedoeling dit telefoongesprek en mail/ u weet dat er een boeterente bij komt?
Niet logisch, lijkt mij, dat een hypotheekverstrekker niet reageert op mail en telefoongesprek?
Naast deze feiten (mail/telefoongesprek) zijn er meer opmerkelijke zaken gebeurd rond dit verhaal. Sinds mei 2021 vraag ik al aan CMIS wat ze gedaan hebben met mijn mail. Nu ik sinds november 2021 het telefoongesprek erbij heb is die vraag nog sterker.
Hoe CMIS gekomen is tot een boeterente zonder mij hiervan vooraf op de hoogte te stellen zal ik waarschijnlijk nooit te weten komen.
*Vraag 1: Wat heeft CMIS gedaan met het telefoongesprek en mail?
*Vraag 2: Waarom heeft CMIS niet gewaarschuwd voor de boeterente?
Indien ik alleen de papieren van Allianz had opgestuurd, en dus het telefoongesprek/mail niet waren gestuurd/gevoerd, was de uitkomst van deze zaak precies hetzelfde. Het lijkt voor mij erop dat CMIS niets gedaan heeft met zowel mail als telefoongesprek.
De conclusie die ik hieruit trek: de communicatie van CMIS is ronduit slecht! CMIS heeft sinds 14 april 2021 de mogelijkheid gehad om het telefoongesprek terug te luisteren en mijn mail te bekijken. CMIS geeft geen antwoord op mijn *vragen zodat ik weet waar het “fout” is gegaan.
Graag hoor ik uw conclusie van deze zaak. Misschien dat ik punten over het hoofd zie?
Heeft u zelf ook ervaringen met CMIS? Deze hoor ik natuurlijk ook graag.
Voor de volledigheid heb ik ook de mail, eind mei 2021, van “mijn” hypotheekadviseur toegevoegd. Deze heb ik aangepast en eind mei 2021 doorgestuurd naar CMIS.
Alvast bedankt voor het meelezen en meedenken!
Familie de Vries
Voetnoot:
Als je gaat zoeken op deze zaak zul je bij de consumentenbond de laatste communicatie tussen mij en CMIS tegenkomen over hetzelfde onderwerp. CMIS zegt dat de antwoorden op mijn vragen in twee mails van hun staan. Hierna sluiten ze direct de case. Mijn antwoord hierop was dat ik de antwoorden niet kan vinden in de mails en dat het eenvoudiger is om direct antwoord te geven op mijn vragen…… geen reactie meer!
Ik ben klaar met CMIS! Wel wil ik weten wat anderen hierover te zeggen hebben daarom dit schrijven. Indien ik positieve reacties krijg wil ik misschien ook nog een keer deel twee schrijven over wat er gebeurd is na mei 2021. Dit schrijven is in elk geval het begin van deze zaak.