Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Kapotte wasmachine WW80M760NOM/EN.
Aankoopprijs: € 849
Aankoopdatum: 22.02.2020
Leverdatum: 26.02.2020.
VIJF jaar garantie op wasmachine (certificaat aanwezig): geldig tot 22.02.2025.
Gekocht samen met een Samsung wamtepompdroger (TWEE jaar garantie)DV80M5210QW/EN ad € 599.
Leverdatum: 26.02. 2020.
Warmtepompdroger ging na 2 jaar en nog geen 2 maanden stuk: net buiten de garantie.
Gemeld op 15.04.2022.
Gerepareerd, na lang wachten en rapporteren, via Samsung door Servilux op 29.04.2022.
Kosten € 99,70.
Wij hebben de reparatie voor de wasmachine bij Samsung gemeld op 20.01.2023.
Probleem/defect: Vanaf spoelen maakt de machine een lawaai als een oordeel én het katoenprogramna spoelt niet 2x maar 4 of 5 of 6 keer met een looptijd van ruim 3 uur.
We zouden z.s.m. een bericht ontvangen van de reparateur (LetMeRepair) werd ons op 20.01.2023 door Samsung verteld.
Na heel veel bellen en mailen, stonden op 21.02.2023 om 08.51 2 mannen (in 2 busjes) voor de deur.
Ze kwamen binnen, gingen naar zolder, bekeken de factuur en het garantiecertificaat én maakten een filmpje.
Het filmpje werd doorgestuurd aan Samsung: reparatie of nieuwe trommel want kogellager is kapot.
De reparatie neemt ca 1,5 uur in beslag werd ons meegedeeld.
Vervolgens verlieten ze exact 10 minuten later de woning.
En nu, 23.02.2023 krijgen we een rekening voorrijkosten € 99,70*, er wordt niets gerepareerd (=besluit LetMeRepair) en dossier is gesloten.
* het is garantie en dan moet, volgens Samsung, díe rekening naar Samsung.
Vragen ons af of:
-een wasmachine na krap 3 jaar + normaal (consumenten)gebruik + lopende garantie niet meer gerepareerd wordt?
-een wasmachine na krap 3 jaar afgeschreven is óf dat hier sprake is van een ondeugdelijk product?
-we nog iets mogen verwachten van Samsung?
-er meer mensen slechte ervaringen hebben met LetMeRepair?
Aankoopprijs: € 849
Aankoopdatum: 22.02.2020
Leverdatum: 26.02.2020.
VIJF jaar garantie op wasmachine (certificaat aanwezig): geldig tot 22.02.2025.
Gekocht samen met een Samsung wamtepompdroger (TWEE jaar garantie)DV80M5210QW/EN ad € 599.
Leverdatum: 26.02. 2020.
Warmtepompdroger ging na 2 jaar en nog geen 2 maanden stuk: net buiten de garantie.
Gemeld op 15.04.2022.
Gerepareerd, na lang wachten en rapporteren, via Samsung door Servilux op 29.04.2022.
Kosten € 99,70.
Wij hebben de reparatie voor de wasmachine bij Samsung gemeld op 20.01.2023.
Probleem/defect: Vanaf spoelen maakt de machine een lawaai als een oordeel én het katoenprogramna spoelt niet 2x maar 4 of 5 of 6 keer met een looptijd van ruim 3 uur.
We zouden z.s.m. een bericht ontvangen van de reparateur (LetMeRepair) werd ons op 20.01.2023 door Samsung verteld.
Na heel veel bellen en mailen, stonden op 21.02.2023 om 08.51 2 mannen (in 2 busjes) voor de deur.
Ze kwamen binnen, gingen naar zolder, bekeken de factuur en het garantiecertificaat én maakten een filmpje.
Het filmpje werd doorgestuurd aan Samsung: reparatie of nieuwe trommel want kogellager is kapot.
De reparatie neemt ca 1,5 uur in beslag werd ons meegedeeld.
Vervolgens verlieten ze exact 10 minuten later de woning.
En nu, 23.02.2023 krijgen we een rekening voorrijkosten € 99,70*, er wordt niets gerepareerd (=besluit LetMeRepair) en dossier is gesloten.
* het is garantie en dan moet, volgens Samsung, díe rekening naar Samsung.
Vragen ons af of:
-een wasmachine na krap 3 jaar + normaal (consumenten)gebruik + lopende garantie niet meer gerepareerd wordt?
-een wasmachine na krap 3 jaar afgeschreven is óf dat hier sprake is van een ondeugdelijk product?
-we nog iets mogen verwachten van Samsung?
-er meer mensen slechte ervaringen hebben met LetMeRepair?
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Maar bij wie hebt u dat stel gekocht?
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Bij BCC gekocht maar de verlengde garantie (60 maanden i.p.v. 24 maanden) op (uitsluitend) de wasmachine moesten we aanvragen bij Samsung en defecten moeten we ook bij Samsung melden (=voorschriften).
Er is dus géén sprake van gekochte extra garantie via BCC.
Dus:
Kapotte warmtepompdroger (nog geen 26 maanden oud) viel buiten garantie van 24 maanden en hebben we ia Sansung doorServilux laten repareren.
Kapotte wasmachine (35 maanden oud) valt in dd zgn.VIP-garantie van 60 maanden van en via Samsung.
We hebben netjes alle regels gevolgd.
Er is dus géén sprake van gekochte extra garantie via BCC.
Dus:
Kapotte warmtepompdroger (nog geen 26 maanden oud) viel buiten garantie van 24 maanden en hebben we ia Sansung doorServilux laten repareren.
Kapotte wasmachine (35 maanden oud) valt in dd zgn.VIP-garantie van 60 maanden van en via Samsung.
We hebben netjes alle regels gevolgd.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Maar wat is nu de reactie van Samsung?
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Samsung heeft LetMeRepair ingeschakeld die ons gisteren als volgt berichtte;
Na diagnose van onze technieker hebben we helaas moeten vaststellen dat jouw toestel onherstelbaar is. We gaan het order afsluiten en de diagnose kosten worden aangerekend als dit nog niet betaald werd bij het bezoek. LMR Team
Daarop hebben wij, wederom, contact opgenomen met Samsung én deze kwestie (=niet repareren en voorrijkosten) voorgelegd aan Samsung. De wasmachine valt immers onder hun garantie van 5 jaar(einddatum: 22.02.2025).
Derhalve dienen de voorrijkosten in rekening gebracht te worden bij Samsung, aldus de Samsung-medewerker.
(Wij hebben LetMeRepair geïnformeerd en om een creditnota gevraagd).
En hoe nu verder?
Dat wist de Samsung-medewerker niet: hij heeft het al eerder bij de productspecialist neergelegd en wacht nog op antwoord.
En wij staan, vooralsnog, met lege handen en een kapotte machine.
Daarom stellen wij de vragen alhier: liever goed voorbereid dan niet voldoende geïnformeerd zijn.
Na diagnose van onze technieker hebben we helaas moeten vaststellen dat jouw toestel onherstelbaar is. We gaan het order afsluiten en de diagnose kosten worden aangerekend als dit nog niet betaald werd bij het bezoek. LMR Team
Daarop hebben wij, wederom, contact opgenomen met Samsung én deze kwestie (=niet repareren en voorrijkosten) voorgelegd aan Samsung. De wasmachine valt immers onder hun garantie van 5 jaar(einddatum: 22.02.2025).
Derhalve dienen de voorrijkosten in rekening gebracht te worden bij Samsung, aldus de Samsung-medewerker.
(Wij hebben LetMeRepair geïnformeerd en om een creditnota gevraagd).
En hoe nu verder?
Dat wist de Samsung-medewerker niet: hij heeft het al eerder bij de productspecialist neergelegd en wacht nog op antwoord.
En wij staan, vooralsnog, met lege handen en een kapotte machine.
Daarom stellen wij de vragen alhier: liever goed voorbereid dan niet voldoende geïnformeerd zijn.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Aanvulling
Samsung zou zelf uiterlijk 24.0216.00 uur laten weten hoe of wat.
Niet dus.
Zelf weer gebeld.
De vrouw, ratelend met zwaar accent en ronduit klantonvriendelijk, deelde mede dat heg nog 15 werkdagen mag duren om te beslissen wat Samsung gaat aanbieden.
Dag is dan ACHT weken een kapotte wasmachine én een rekening die binnen 7 dagen betaald zou moeten worden terwijl Samsung 0,0 voor de klant doet.
Samsung zou zelf uiterlijk 24.0216.00 uur laten weten hoe of wat.
Niet dus.
Zelf weer gebeld.
De vrouw, ratelend met zwaar accent en ronduit klantonvriendelijk, deelde mede dat heg nog 15 werkdagen mag duren om te beslissen wat Samsung gaat aanbieden.
Dag is dan ACHT weken een kapotte wasmachine én een rekening die binnen 7 dagen betaald zou moeten worden terwijl Samsung 0,0 voor de klant doet.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Ik zou die rekening maar naar Samsung sturen.
Samsung is goed in telefoons, maar de rest? Ik betwijfel het.
Samsung is goed in telefoons, maar de rest? Ik betwijfel het.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Die rekening kan ik zonder mailadres of vestigingsadres niet doorsturen.
En v.w.b. uw opmerking :" Samsung is goed in telefoons, maar de rest? Ik betwijfel het."
Nou twijfel niet langer: de kwaliteit is heel hard achteruit gehold de laatste jaren en de service is anno 2023 non-existent.
Zodra er meer bekend is zal ik het hier melden.
En v.w.b. uw opmerking :" Samsung is goed in telefoons, maar de rest? Ik betwijfel het."
Nou twijfel niet langer: de kwaliteit is heel hard achteruit gehold de laatste jaren en de service is anno 2023 non-existent.
Zodra er meer bekend is zal ik het hier melden.
-
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Volgens mij moet u een nieuwe wasmachine krijgen, als deze niet te repareren is.
En de factuur moet naar Samsung.
Mss kunt u een foto van het garantiecertificaat sturen, met de mededeling dat u een credit-factuur verwacht.
En de factuur moet naar Samsung.
Mss kunt u een foto van het garantiecertificaat sturen, met de mededeling dat u een credit-factuur verwacht.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Handige Harrie,
We hebben het certificaat van Samsung gehad in 2020 en zij hebben een afschrift hiervan.
De factuur zullen we doorsturen (en dan ook nog een keer het certificaat) naar Samsung Electronics Benelux B.V., gevestigd aan de Evert van de Beekstraat 310, 1118 CX Schiphol maar geen idee of dit het juiste adres is. Een ander adres (post of mail) is niet traceerbaar. We hebben geen twitter- of facebookaccount.
We will keep you posted.
We hebben het certificaat van Samsung gehad in 2020 en zij hebben een afschrift hiervan.
De factuur zullen we doorsturen (en dan ook nog een keer het certificaat) naar Samsung Electronics Benelux B.V., gevestigd aan de Evert van de Beekstraat 310, 1118 CX Schiphol maar geen idee of dit het juiste adres is. Een ander adres (post of mail) is niet traceerbaar. We hebben geen twitter- of facebookaccount.
We will keep you posted.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
U hebt ze telefonisch gesproken, bel ze nog een keer om het adres te controleren.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Gaan we morgen doen (even moed verzamelen): ze zijn 24/7 open cq bereikbaar.
Dank u voor de tip.
Dank u voor de tip.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 feb 2023 10:46
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Beste DvhK
Vorig bericht is te snel verstuurd, maar ik wens je alle sterke en moed toe in dit drama met die Belgen!!
J.d.G
Vorig bericht is te snel verstuurd, maar ik wens je alle sterke en moed toe in dit drama met die Belgen!!
J.d.G
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Update:
Op 30 maart 2023 is er een GMRS-code aangevraagd door Samsung.
Duur: 10 tot 15 werkdagen.
Ondertussen is de machine niet gerepareerd sinds 20 januari 2023.
V.w.b. klachten: zolang de afhandeling gaande is worden klachten niet geaccepteerd en na afronding van de afhandeling is er niets meer om over te klagen aldus Samsung-klantenservice.
O en de brief die we hebben gestuurd naar de Vestiging op Schiphol wordt derhalve nietin behandeling genomen.
Op 30 maart 2023 is er een GMRS-code aangevraagd door Samsung.
Duur: 10 tot 15 werkdagen.
Ondertussen is de machine niet gerepareerd sinds 20 januari 2023.
V.w.b. klachten: zolang de afhandeling gaande is worden klachten niet geaccepteerd en na afronding van de afhandeling is er niets meer om over te klagen aldus Samsung-klantenservice.
O en de brief die we hebben gestuurd naar de Vestiging op Schiphol wordt derhalve nietin behandeling genomen.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Volgens www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie moet u bij de verkoper aankloppen, die vervolgens bij de fabrikant toe gaat.
Indien het niet lukt om tot een oplossing te komen neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Mogelijk dat www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ iets voor u kunt doen.
Indien het niet lukt om tot een oplossing te komen neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Mogelijk dat www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ iets voor u kunt doen.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Seinhuis schreef: ↑31 mar 2023 14:38"Volgens www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie moet u bij de verkoper aankloppen, die vervolgens bij de fabrikant toe gaat": het gaat hier om een zgn.bonusgarantie vanuit Samsung.
De verkoper stuurt de klant naar Samsung en Samsung bevestigt dat dit juist is.
Op het moment dat Samsung de zgn. QRMS-code afgeeft moet de klant wil naar de vefkoper: om een nieuw product uit te zoeken.
En de QRMS-code is sinds 24.02.2023 én 16.03.2023 én 27.03.2023 én 30.03.2023 door diverse afdelingen binnen Sansung aangevraagd.......
"Indien het niet lukt om tot een oplossing te komen neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Mogelijk dat www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ iets voor u kunt doen".
Is aangemeld bij Rechtsbijstand (i.a.v. de QRMS-code) én Klachtenkompas (geen reactie van Samsung).
Nooit meer een huishoudproduct van Samsung voorons.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Heeft u, heel simpel, op Google al eens ingetypt: Adres Samsung Nederland? Ik wel. Dan krijg ik o.a. het adres van het Samsung Service Center in Amsterdam. Adres: Mosveld 125, 1031 AD Amsterdam. Daaronder bij de resultaten nog een aantal andere suggesties. Als ik u was zou ik daar ook eens gaan informeren.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Daar kun je je mobieltje laten fixen.BreejKC schreef: ↑31 mar 2023 15:21Heeft u, heel simpel, op Google al eens ingetypt: Adres Samsung Nederland? Ik wel. Dan krijg ik o.a. het adres van het Samsung Service Center in Amsterdam. Adres: Mosveld 125, 1031 AD Amsterdam. Daaronder bij de resultaten nog een aantal andere suggesties. Als ik u was zou ik daar ook eens gaan informeren.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Sorry. Inderdaad niet verder gekeken.
Wel inmiddels wat dieper gegraven op de website van Samsung. Ergens kom je een klachtenreglement tegen, hoewel dat weinig voorstelt. Maar in de lijst onderwerpen staat ook de mogelijkheid "Neem contact op met de CEO". Graaf ook eens diep op die website, zoek dit op en vlieg een keer hoog in de boom daar. Soms werkt zo'n Top-Down methode ineens wel.
Wel inmiddels wat dieper gegraven op de website van Samsung. Ergens kom je een klachtenreglement tegen, hoewel dat weinig voorstelt. Maar in de lijst onderwerpen staat ook de mogelijkheid "Neem contact op met de CEO". Graaf ook eens diep op die website, zoek dit op en vlieg een keer hoog in de boom daar. Soms werkt zo'n Top-Down methode ineens wel.
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Dat adres klopt niet want ze zijn gevestigd aan Evert van de Beekstraat 310, 1118 CX Schiphol, The Netherlands.BreejKC schreef: ↑31 mar 2023 15:21Heeft u, heel simpel, op Google al eens ingetypt: Adres Samsung Nederland? Ik wel. Dan krijg ik o.a. het adres van het Samsung Service Center in Amsterdam. Adres: Mosveld 125, 1031 AD Amsterdam. Daaronder bij de resultaten nog een aantal andere suggesties. Als ik u was zou ik daar ook eens gaan informeren.
Maar dat houdt nog niet in dat ze de klacht behandelen, helaas.