Onjuiste pinafschrijving openbaar vervoer
Geplaatst: 02 mar 2023 14:00
Wij voelen ons benadeeld door het openbaar vervoer.
Wij maken niet heel vaak gebruik van het openbaar vervoer en hebben onlangs ons OV pasje leeggehaald omdat we tegenwoordig met de bankpas kunnen inchecken. Afgelopen 16 februari zijn wij een weekje met vakantie gegaan en hebben daarbij de bus genomen vanaf Toolenburg zuid in Hoofddorp naar Schiphol. Een week later, de 23e februari deden wij dat weer in tegengestelde richting. Wij hebben daarbij gebruik gemaakt van onze bankpas met in en uit checken. Wat wij altijd doen is daarna de rekening checken op onze uitgaven tijdens de vakantie en kwamen tot onze verbazing tot de ontdekking dat wij voor de zelfde rit terug met de Connexxion bus, meer moesten betalen dan op de heenreis. Op de heenreis was dat € 3,69 en voor de terugreis € 4,00. Dit vonden wij vreemd en vervolgens ben ik op internet gaan zoeken naar de ritprijs voor deze afstand. Daar kwam ik tegen dat de ritprijs € 2,92 bedraagt. Het werd dus steeds gekker. Wij hebben contact gezocht met Connexxion en daarop volgend op hun verzoek een klachten formulier ingevuld. Al snel kregen wij bericht dat wij €0,77 per persoon teruggestort zouden krijgen en dat het 2 weken zou kunnen duren. Dit is dan voor de heenreis. Voor de terugreis meldden zij dat wij niet hebben uit gecheckt en dit een instap bedrag was. Om dat geld terug te vorderen moeten wij een formulier invullen van OVpay. U begrijpt dat wij ons afvragen hoeveel mensen dagelijks te veel betalen. Er is geen reden gegeven waarom wij teveel hebben betaald wat het voor ons nog dubieuzer maakt. Zeker in de tijd van de OV-pas was de geldstroom niet zo inzichtelijk. Je stortte geld op je pas en na enige tijd bleek bij een check dat er weer bijgestort moest worden, maar wat er in de tussentijd werd afgeschreven was redelijk ondoorzichtig. Tenzij je bij elke keer dat je uitcheckt direct noteert wat de rit gekost had. Wij deden dat in ieder geval niet.
Wij hopen Radar hier eens een onderzoek op kan loslaten want als dit zo makkelijk, zonder enig excuus of reden wordt teruggestort zijn wij zeer benieuwd hoe vaak dit mis gegaan is in het verleden.
Wij maken niet heel vaak gebruik van het openbaar vervoer en hebben onlangs ons OV pasje leeggehaald omdat we tegenwoordig met de bankpas kunnen inchecken. Afgelopen 16 februari zijn wij een weekje met vakantie gegaan en hebben daarbij de bus genomen vanaf Toolenburg zuid in Hoofddorp naar Schiphol. Een week later, de 23e februari deden wij dat weer in tegengestelde richting. Wij hebben daarbij gebruik gemaakt van onze bankpas met in en uit checken. Wat wij altijd doen is daarna de rekening checken op onze uitgaven tijdens de vakantie en kwamen tot onze verbazing tot de ontdekking dat wij voor de zelfde rit terug met de Connexxion bus, meer moesten betalen dan op de heenreis. Op de heenreis was dat € 3,69 en voor de terugreis € 4,00. Dit vonden wij vreemd en vervolgens ben ik op internet gaan zoeken naar de ritprijs voor deze afstand. Daar kwam ik tegen dat de ritprijs € 2,92 bedraagt. Het werd dus steeds gekker. Wij hebben contact gezocht met Connexxion en daarop volgend op hun verzoek een klachten formulier ingevuld. Al snel kregen wij bericht dat wij €0,77 per persoon teruggestort zouden krijgen en dat het 2 weken zou kunnen duren. Dit is dan voor de heenreis. Voor de terugreis meldden zij dat wij niet hebben uit gecheckt en dit een instap bedrag was. Om dat geld terug te vorderen moeten wij een formulier invullen van OVpay. U begrijpt dat wij ons afvragen hoeveel mensen dagelijks te veel betalen. Er is geen reden gegeven waarom wij teveel hebben betaald wat het voor ons nog dubieuzer maakt. Zeker in de tijd van de OV-pas was de geldstroom niet zo inzichtelijk. Je stortte geld op je pas en na enige tijd bleek bij een check dat er weer bijgestort moest worden, maar wat er in de tussentijd werd afgeschreven was redelijk ondoorzichtig. Tenzij je bij elke keer dat je uitcheckt direct noteert wat de rit gekost had. Wij deden dat in ieder geval niet.
Wij hopen Radar hier eens een onderzoek op kan loslaten want als dit zo makkelijk, zonder enig excuus of reden wordt teruggestort zijn wij zeer benieuwd hoe vaak dit mis gegaan is in het verleden.