Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com
Geplaatst: 02 mar 2023 15:02
Op 7 januari jl. een mooie vakantie voor ons gezin geboekt voor de aankomende zomer. Netjes via IDeal betaald. Een kleine week later wordt de vakantie geannuleerd door de host, de data komt niet uit. We krijgen een mail vanuit booking.com dat we worden terugbetaald. Twee weken later is het geld nog niet retour, waarop mijn man aangeeft, misschien kunnen we wel andere data en dan de vakantie om boeken. Een goed idee vindt ik, dus ik bellen met booking.com en vraag of ik de boeking om kan zetten aangezien de host op die data wel kan en we het geld nog niet terug hebben gehad. Ze geeft aan dat we zelf een nieuwe boeking en betaling moeten doen, omdat de terugbetaling al in gang is gezet. Zo gezegd, zo gedaan. Vakantie opnieuw geboekt en betaling 2 gedaan. Tien dagen later nog steeds geen geld terug. Reactie klantenservice; ik ga vragen aan de afdeling Finance voor een ARN nummer. Volgende dag krijg ik een mail dat het ARN Nummer niet beschikbaar is. Op zich al vreemd, want bij iedere overboeking krijg je zo’n referentienummer. Booking.com geeft in die mail aan dat ik contact moet leggen met mijn bank, want daar ligt het probleem. Contact gelegd met de bank en hun geven aan dat het bedrag niet aan ons is teruggestort. Ze kunnen zien dat wij 2x betaald hebben, maar er is niks teruggekomen. Booking.com wilt hier een schriftelijk bewijs van, dus mijn bank maakt dat netjes in orde voor me en ik stuur dat op naar booking.com
Drie dagen later krijg ik een mail van booking.com met weer de mededeling die ik eerder heb gehad, dat het bedrag al is teruggestort. Ik wederom weer bellen met booking.com, ze gaan weer mailen met de afdeling Finance. Weer krijg ik dezelfde dag een mail dat het bedrag al is teruggestort. Weer gebeld, nu krijg ik de vraag welk rekeningnummer ik heb. Ik geef mijn rekeningnummer en de vrouw aan de telefoon van booking.com geeft aan dat daar het probleem zit omdat het rekeningnummer waar hun het geld op teruggestort is niet overeenkomt (in de verste verte niet eens/ ook raar, want booking claimt terug te betalen op het rekeningnummer waarvan af je betaald hebt). De vraag is of ik een e-mail wil sturen met mijn bankgegevens. Dit heb ik gedaan. Een paar uur later krijg ik weer de e-mail dat de betaling al is teruggestort op het rekeningnummer wat de vrouw eerder telefonisch had doorgegeven, ook hebben ze nu ineens het ARN nummer gevonden!!! Hierop heb ik teruggemaild met een printcreen van de betaling, waarop duidelijk te zien is dat de betaling van een ander rekeningnummer is overgemaakt en niet het nummer wat hun claimen. Weer krijg ik de reactie dat het geld is teruggestort en dat ik van die rekening heb betaald en niet van mijn enige eigen rekeningnummer (die ik al minstens 20 jaar heb). Ik moest maar weer contact opnemen met de bank. Dit weer gedaan, die hebben weer een document opgesteld met hierop het ARN nummer vermeld van hun en dat dit niet naar mij was overgemaakt. Sterker nog, het rekeningnummer waar hun claimen het naartoe overgemaakt te hebben is een niet bestaand rekeningnummer. Dit weer aan hun teruggestuurd en nu krijg ik een reactie; we willen van u al uw rekeningafschriften hebben vanaf dat wij u terugbetaald hebben tot aan nu toe!!!!
Wat kan ik hier nu mee??
Drie dagen later krijg ik een mail van booking.com met weer de mededeling die ik eerder heb gehad, dat het bedrag al is teruggestort. Ik wederom weer bellen met booking.com, ze gaan weer mailen met de afdeling Finance. Weer krijg ik dezelfde dag een mail dat het bedrag al is teruggestort. Weer gebeld, nu krijg ik de vraag welk rekeningnummer ik heb. Ik geef mijn rekeningnummer en de vrouw aan de telefoon van booking.com geeft aan dat daar het probleem zit omdat het rekeningnummer waar hun het geld op teruggestort is niet overeenkomt (in de verste verte niet eens/ ook raar, want booking claimt terug te betalen op het rekeningnummer waarvan af je betaald hebt). De vraag is of ik een e-mail wil sturen met mijn bankgegevens. Dit heb ik gedaan. Een paar uur later krijg ik weer de e-mail dat de betaling al is teruggestort op het rekeningnummer wat de vrouw eerder telefonisch had doorgegeven, ook hebben ze nu ineens het ARN nummer gevonden!!! Hierop heb ik teruggemaild met een printcreen van de betaling, waarop duidelijk te zien is dat de betaling van een ander rekeningnummer is overgemaakt en niet het nummer wat hun claimen. Weer krijg ik de reactie dat het geld is teruggestort en dat ik van die rekening heb betaald en niet van mijn enige eigen rekeningnummer (die ik al minstens 20 jaar heb). Ik moest maar weer contact opnemen met de bank. Dit weer gedaan, die hebben weer een document opgesteld met hierop het ARN nummer vermeld van hun en dat dit niet naar mij was overgemaakt. Sterker nog, het rekeningnummer waar hun claimen het naartoe overgemaakt te hebben is een niet bestaand rekeningnummer. Dit weer aan hun teruggestuurd en nu krijg ik een reactie; we willen van u al uw rekeningafschriften hebben vanaf dat wij u terugbetaald hebben tot aan nu toe!!!!
Wat kan ik hier nu mee??