Onterechte boete Greenwheels
Geplaatst: 07 mar 2023 09:37
Hallo,
In december heb ik een in mijn ogen onterechte boete via Greenwheels ontvangen.
De boete is afgegeven op een dag die meerdere dagen na de einddatum van mijn huurperiode is.
Het betreft een boete voor verkeerd parkeren. Ondanks dat ik al jaren via Greenwheels rij huurde ik deze auto op deze plek voor het eerst. Er stonden twee auto's op dezelfde plek, wat wel paste maar ik toch iets vreemd vond. Maar mijn auto hoorde volgens de app inderdaad op die plaats, bovendien stond er toevallig een medewerker van Greenwheels de voorste auto te wassen. Het leek dus in orde: twee auto's achter elkaar. Bij terugkomst stond de voorste auto er weer en dus heb ik mijn auto precies zo erachter geparkeerd als ik m gevonden had.
Voor de duidelijkheid: het was een plek aan een zijkant van een weg met Greenwheels bord maar zonder duidelijk begin en einde vh parkeervak. Dit was bij andere parkeerplaatsen natuurlijk nooit gebeurd, want dan was duidelijk dat de plek al bezet was.
Vele dagen later heeft Greenwheels voor deze auto een boete ontvangen en deze naar mij doorgezet omdat ik volgens hen de laatste huurder was.
Toen ik de boete ontving stond er geen uitleg bij dus ik heb Greenwheels gemaild dat ik de boete niet accepteerde omdat het niet mijn huurdatum is. Vervolgens hebben zij gemaild dat een boete nooit leuk is, maar dat het toch mijn boete is omdat ik de laatste huurder was.
Vervolgens heb ik gemaild dat ik de auto precies zo heb teruggeplaatst als ik deze heb gevonden, dat de app dit ook als plaats aangaf en dat ik me er dus niet bewust van was dat de voorste auto er eigenlijk niet hoorde.
Vervolgens hoorde ik niks meer. Mijn drie mails om duidelijkheid erna werden compleet genegeerd.
Ik heb CJIB gebeld en zij gaven aan dat de boete (nog) niet op mijn naam was gezet en dat als dat wel gebeurde ik altijd nog bij hen bezwaar tegen de boete kon maken.
Vervolgens worden nu maanden later, na complete radiostilte vanuit Greenwheels op mijn mails om duidelijkheid, bij mijn abonnementafschrijving óók de boete én aanmaningskosten van mijn rekening afgeschreven. Kosten: ruim 300 euro.
Het voelt weer als zo'n onevenredig gevecht van een individu tegen een groot machtig. bedrijf. Wat kan ik nog doen?
In december heb ik een in mijn ogen onterechte boete via Greenwheels ontvangen.
De boete is afgegeven op een dag die meerdere dagen na de einddatum van mijn huurperiode is.
Het betreft een boete voor verkeerd parkeren. Ondanks dat ik al jaren via Greenwheels rij huurde ik deze auto op deze plek voor het eerst. Er stonden twee auto's op dezelfde plek, wat wel paste maar ik toch iets vreemd vond. Maar mijn auto hoorde volgens de app inderdaad op die plaats, bovendien stond er toevallig een medewerker van Greenwheels de voorste auto te wassen. Het leek dus in orde: twee auto's achter elkaar. Bij terugkomst stond de voorste auto er weer en dus heb ik mijn auto precies zo erachter geparkeerd als ik m gevonden had.
Voor de duidelijkheid: het was een plek aan een zijkant van een weg met Greenwheels bord maar zonder duidelijk begin en einde vh parkeervak. Dit was bij andere parkeerplaatsen natuurlijk nooit gebeurd, want dan was duidelijk dat de plek al bezet was.
Vele dagen later heeft Greenwheels voor deze auto een boete ontvangen en deze naar mij doorgezet omdat ik volgens hen de laatste huurder was.
Toen ik de boete ontving stond er geen uitleg bij dus ik heb Greenwheels gemaild dat ik de boete niet accepteerde omdat het niet mijn huurdatum is. Vervolgens hebben zij gemaild dat een boete nooit leuk is, maar dat het toch mijn boete is omdat ik de laatste huurder was.
Vervolgens heb ik gemaild dat ik de auto precies zo heb teruggeplaatst als ik deze heb gevonden, dat de app dit ook als plaats aangaf en dat ik me er dus niet bewust van was dat de voorste auto er eigenlijk niet hoorde.
Vervolgens hoorde ik niks meer. Mijn drie mails om duidelijkheid erna werden compleet genegeerd.
Ik heb CJIB gebeld en zij gaven aan dat de boete (nog) niet op mijn naam was gezet en dat als dat wel gebeurde ik altijd nog bij hen bezwaar tegen de boete kon maken.
Vervolgens worden nu maanden later, na complete radiostilte vanuit Greenwheels op mijn mails om duidelijkheid, bij mijn abonnementafschrijving óók de boete én aanmaningskosten van mijn rekening afgeschreven. Kosten: ruim 300 euro.
Het voelt weer als zo'n onevenredig gevecht van een individu tegen een groot machtig. bedrijf. Wat kan ik nog doen?