Pagina 1 van 1

Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 11:16
door Leonie-w
Via Wehkamp hebben wij een bed van baby&tiener gekocht. Na het bed in elkaar gezet te hebben bleken de schroeven voor de latjes waar de lattenbodem op komt veel te dun en te klein voor de gaten die er in de fabriek ingemaakt zijn. Als we dit niet hadden gezien was onze dochter na 2 keer omdraaien zo met lattenbodem en al naar beneden gevallen. Daarnaast zitten er in het bed aan de voorzijde en zijkanten totaal 33 zichtbare schroefgaten! Dit ziet er echt niet uit!! Op de site van baby&tiener.nl en op de website is bij dit bed niet 1 schroefgat zichtbaar! Wehkamp vindt dat ze met een goede oplossing moeten komen aangezien de foto’s van ons bed en die op de site totaal niet met elkaar overeenkomen. Baby&tiener geven aan een bed dat in elkaar gezet is niet terug te nemen en dat hij in hun showroom ook met de schroefgaten staat. Ik koop online een bed en dan verwacht ik dat de gepresenteerde fotos overeenkomen met het werkelijke bed. Als de foto er zo op stond met de schroefgaten hadden wij dit bed nooit gekocht!!!

Ben hier inmiddels al 2 weken mee bezig en hun enige antwoord blijft we leveren normaal geen afdekdopjes i.v.m. verstikking gevaar maar we zullen deze nu leveren (lekker handig met een kind van 2 jaar in huis. De schroeven die we zelf gebruikt hebben voor de lattenbodem die willen ze vergoeden. Hier zijn wij absoluut niet mee akkoord!!! Dit is geen juiste afhandeling van een klacht!

Als je op hun Facebook pagina kijkt bij de reviews staan daar alleen maar klachten over dat klachten niet opgepakt worden, slechte communicatie en totaal geen oplossingen. Ik koop nooit weer iets bij dit bedrijf en geef iedereen om mij heen het advies dit ook niet te doen!

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 12:12
door Lowieze
Wehkamp is aangesloten bij Thuiswinkel waarborg. Ik zou hier eens even contact mee opnemen.
https://www.thuiswinkel.org/leden/wehka ... ertificaat

Ik heb hier, met een zelfde soort klacht, meer bereikt dan met de webshop zelf.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 12:36
door BL2
Leonie-w schreef:
15 mar 2023 11:16
Als je op hun Facebook pagina kijkt bij de reviews staan daar alleen maar klachten over dat klachten niet opgepakt worden, slechte communicatie en totaal geen oplossingen. Ik koop nooit weer iets bij dit bedrijf en geef iedereen om mij heen het advies dit ook niet te doen!
Dat advies was op Facebook ook al te lezen, maar toch wat besteld.....

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 13:24
door Leonie-w
Nu ik een negatieve ervaring heb zie ik dat helaas nu pas. Anders had ik daar natuurlijk nooit besteld.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 13:29
door juliomariner
U hebt gekocht bij Wehkamp. Zij zijn uw contactpersoon. U heeft helemaal niets met hun leverancier te doen. Wehkamp moet de service verlenen.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 13:36
door Nevyn
Heb laatst een kast gekocht online zelf in elkaar gezet en had in de deur lelijke voor geboorde gaten, geen gezicht.
Dit stond niet op de foto ‘s.
Het was avonds na 23.00 uur dus kon het bedrijf niet meer bereiken.
Maar met een drankje op de bank, toch nog een keer de gebruiksaanwijzing goed gelezen, en wat bleek, deuren door mij verkeerd om gemonteerd 😒😁
Moraal van dit verhaal, heeft u dit wel gedaan?

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 14:05
door anne-jo
Nevyn schreef:
15 mar 2023 13:36

Maar met een drankje op de bank, toch nog een keer de gebruiksaanwijzing goed gelezen, en wat bleek, deuren door mij verkeerd om gemonteerd 😒😁
:lol: Bij de meeste mensen gaat dit precies omgekeerd, die monteren de deuren verkeerd om ná dat drankje :mrgreen:

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 14:28
door Leonie-w
Hahaha ja dit heb ik wel gedaan. De gaten zitten aan beide zijdes helaas. Kon helaas dus echt niet anders dan zo.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 15:56
door BreejKC
BL2 schreef:
15 mar 2023 12:36
Leonie-w schreef:
15 mar 2023 11:16
Als je op hun Facebook pagina kijkt bij de reviews staan daar alleen maar klachten over dat klachten niet opgepakt worden, slechte communicatie en totaal geen oplossingen. Ik koop nooit weer iets bij dit bedrijf en geef iedereen om mij heen het advies dit ook niet te doen!
Dat advies was op Facebook ook al te lezen, maar toch wat besteld.....
Bij een grote webwinkel bestellen, dan verwacht je van zo'n gigant toch een normale afhandeling als er eens iets mis gaat. Overal gaat wel eens wat mis, ook bij Wehkamp. Maar om dan te stellen dat men vanwege een slechte recentie op Facebook daar helemaal niet meer te winkelen, gaat mij wat ver.

Dit soort reacties lijken mij meer om TS in diskrediet te brengen, zoals hier wel vaker gebeurt. Beter is het TS van eerlijk advies te voorzien hoe dit probleem met Wehkamp op een nette manier op te lossen. Gelukkig zijn die adviezen hier ook gegeven.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 16:15
door Lady1234
Maar dat advies kwam van de Ts zelf.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 16:33
door juliomariner
Van Bol wist ik het, voor Wehkamp is dat nieuw voor mij. Nou koop ik nooit bij Wehkamp. Dan ligt hetr er dus echt aan of Wehkamp als verkoper of als bemiddelaar optreed.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 16:48
door Lowieze
Ik zie het merk wat TS noemt, helemaal niet bij Wehkamp.
Wel 1 soort baby tiener bed van het merk Cabino, een kinderbedje wat je later uit kunt schuiven naar een tienerbed.

Misschien kan TS nog e.e.a. toelichten?

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 16:54
door Lowieze
ZeerPrivé schreef:
15 mar 2023 16:31


Ik weet zo net nog niet of de klacht opgelost moet worden door Wehkamp. Net als o.a. Bol.com werkt Wehkamp tegenwoordig ook met externe leveranciers. Bij Bol moet je bij aankoop externe leverancier ook niet bij Bol zijn met klachten.


Bij Wehkamp kun je alles retourneren naar Wehkamp zelf, heb daar nog nooit iets anders meegemaakt.
Ergens klopt er iets niet in dit verhaal.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 15 mar 2023 18:37
door Paul123
Wehkamp heeft zeker direct delivery partners waarbij retouren rechtstreeks naar de fabrikant/leverancier gaan: https://support.channelengine.com/hc/en ... lace-guide

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 16 mar 2023 12:18
door HandigeHarrie
Wat mij verbaast is dat u het bed in elkaar gezet heeft, ook al zag u dat er 33 gaten zaten die er niet horen. Of is bij aflevering het vorige bed van uw dochter meegenomen door de bezorger?
Dat zou m.i. trouwens geen reden mogen zijn om terugname te weigeren, maar inmiddels is het ook gebruikt ...... dus niet meer terug te geven?

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 16 mar 2023 13:51
door Moneyman
HandigeHarrie schreef:
16 mar 2023 12:18
Wat mij verbaast is dat u het bed in elkaar gezet heeft, ook al zag u dat er 33 gaten zaten die er niet horen.
Wie zegt dat dat bij de start van het monteren al duidelijk was? Het is ook niet relevant: er is een product geleverd wat niet overeenkomst met het getoonde.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 16 mar 2023 13:55
door HandigeHarrie
Moneyman schreef:
16 mar 2023 13:51
HandigeHarrie schreef:
16 mar 2023 12:18
Wat mij verbaast is dat u het bed in elkaar gezet heeft, ook al zag u dat er 33 gaten zaten die er niet horen.
Wie zegt dat dat bij de start van het monteren al duidelijk was? Het is ook niet relevant: er is een product geleverd wat niet overeenkomst met het getoonde.
Dat het niet relevant is m.b.t. recht op teruggave schreef ik ook al. Maar als het gebruikt is ?

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 16 mar 2023 13:58
door juliomariner
Toch heeft Harrie wel een punt.
Ik bouw met enige regrlmaat meubels uit Smoland op. Ik controleer altijd eerst of alles er bij zit en dat ook de juiste balken etc met de gaten op de juiste plaats erbij zitten. Bij de zweedse meubels was het altijd nog goed maar heb ook wel eens meubels van andere spaanderplaatwinkels in elkaar gezet die niet volledig waren geleverd of de gaten niet klopten.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 16 mar 2023 13:58
door Moneyman
HandigeHarrie schreef:
16 mar 2023 13:55
Dat het niet relevant is m.b.t. recht op teruggave schreef ik ook al. Maar als het gebruikt is ?
Geen enkel probleem, want da's hun probleem. Hadden ze maar een niet-nonconform product moeten leveren.

Re: Slechte service baby en tiener

Geplaatst: 16 mar 2023 14:17
door NeoDutchio
Waarom ga je überhaupt verder met het in elkaar zetten van een bed als je ziet dat het niet kloppend is? Dan zet je de onderdelen aan de kant en ga je de volgende dag bellen met de verkoper en vraag je de juiste nieuwe onderdelen. Zodra die er zijn zet je het bed weer in elkaar. Tenzij je graag klust en graag nutteloos het bed eerst in elkaar zet om daarna weer uit elkaar te halen om het daarna weer in elkaar te zetten.