Pagina 1 van 1

geen geld terug externe verkoper Bol.com

Geplaatst: 02 apr 2023 19:43
door Tony01
Hallo allemaal!


Ik heb een probleem met een externe verkoper van Bol.com. Ik heb er 1 1/2 maand een radiatorventilator besteld. Nu was ik er niet tevreden mee omdat die teveel geluid maakt. Dat kan natuurlijk. Toen heb ik de radiatorventilator in goede orde geretouneerd. Ik kan via track-and-trace van Postnl zien dat de radiatorventilator goed is aangekomen bij de externe verkoper. Tot op heden heb ik echter nog niet mijn geld terug. Het gaat immers om EUR 149. Ik heb via Bol.com verschillende mailtjes aan de externe verkoper gestuurd, maar geen reactie. Ook via Bol.com verschilldende pogingen gedaan dat Bol.com iets doet. Hier krijg ik ook geen reactie terug. Zij zijn juridisch gezien niet de verkoper, maar ik had in ieder geval wel reactie terug verwacht. Inmiddels is de externe verkoper ook geen externe verkoper meer van Bol.com. Uiteindelijk nog een aangetekende brief gestuurd aan de externe verkoper, maar diet komt niet aan. Volgens mij heeft heeft de externe verkoper ook de kantoorruimte opgezegd. Hebben jullie nog tips hoe ik mijn geld nog terug kan krijgen, of zouden jullie hier geen moeite doen?

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Geplaatst: 02 apr 2023 21:30
door NeoDutchio
Is het KVK nummer nog actief? Een bedrijf hoort ingeschreven te zijn op het adres waar vandaan ze werken.

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Geplaatst: 02 apr 2023 22:08
door Moneyman
NeoDutchio schreef:
02 apr 2023 21:30
Is het KVK nummer nog actief? Een bedrijf hoort ingeschreven te zijn op het adres waar vandaan ze werken.
Een bedrijf kan ook op een andere locatie ingeschreven staan. Bijvoorbeeld bij een boekhouder.

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Geplaatst: 04 apr 2023 12:24
door cellen
Daarom koop ik ook altijd met achteraf betalen. Dat is natuurlijk leuk achteraf kletsen, maar zo voorkom je dit wel.

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Geplaatst: 04 apr 2023 17:51
door Seinhuis
Indien u betaalt hebt met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Hopelijk krijgt u dan uw geld terug.

Ga naar uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Of neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling (stap 2). Echter, als hun geen contact krijgen dan houdt het voor hun op. Dit met voorwaarden dat de externe verkoper lid zijn van Thuiswinkel waarborg. Ook kunt u naar de geschillencommissie toe (stap 3).

Ook kunt u een rechtzaak aanspannen en daarna naar de deurwaarder gaan om de uitspraak ten uitvoering te brengen. Echter, ook dan moet de deurwaarder de verkoper kunnen vinden.

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Geplaatst: 04 apr 2023 20:24
door rwolters
cellen schreef:
04 apr 2023 12:24
Daarom koop ik ook altijd met achteraf betalen. Dat is natuurlijk leuk achteraf kletsen, maar zo voorkom je dit wel.
Niet iedereen krijgt die mogelijkheid. Hangt o.a. van je adres en je betalingsverleden.

Ik heb die mogelijkheid gelukkig wel en gebruik het dan ook altijd. Het is voor mij ook een reden om veel bij of via bol.com te kopen.