Bezorgauto AH rijdt bloembakken kapot
Geplaatst: 06 apr 2023 15:06
Mijn verhaal vertelt de treurige ervaringen die ik opdeed met Albert Heijn.
Die ervaringen geven aan dat AH geen verantwoordelijkheid wenst te dragen voor eigen fouten en dat de AH-reclame-uitingen karikaturaal ver af kunnen staan van de dagelijkse werkelijkheid. Mijn verhaal:
Begin december 2021 reed een AH bezorgauto voor mijn huis de stoep op en vernielde een aantal betonnen bloemborderbakken. Het was ca. 21:00 uur, ik was niet thuis, de buren wel. De chauffeur die wel even keek wat er was gebeurd stapte weer in en reed weg zonder aan te bellen of een briefje achter te laten. Hoewel dat natuurlijk niet op deze manier kan, kan ik er wel enig begrip voor opbrengen: Wie om negen uur in de avond nog moet bezorgen wil z.s.m. naar huis. Toen ik via de buren de toedracht had vernomen probeerde ik contact te leggen met AH. Telefonisch bleek dat een slecht idee, want wachten, wachten, etc. Toen via de site. De aan mij voorgelegde vragen waren voor mij niet relevant, want slechts toegespitst op de core AH business en de vraag of ik goed geholpen was maakte mij extra boos: Ik was door AH in de problemen ‘geholpen’! En aangezien er geen enkele respons op mijn klacht kwam, schoot dit niet op. Aangifte bij de Politie leek mij niet de koninklijke weg... Daarom naar de (manager van) lokale AH, die zelf niets kon doen aangezien de bezorgdienst buiten zijn bevoegdheden valt. Hij wees mij wel op een Whatsapp van de AH. Geprobeerd in een app mijn situatie uit te leggen. Geen enkele reactie en ik tik iets van ‘IJselijke stilte bij AH!!?’ , ‘Kan ik via deze app bestellen?’ en tenslotte ‘Functioneert deze app wel of is alles fake?’. Op dit alles GEEN ENKELE REACTIE......!!
In arren moede naar de politie, die mij zegt dat dit duidelijk een ongeluk is en dat ik dit met AH moet oplossen. Als ik dan zeg dat AH totaal nergens op reageert, belooft de politie zelf contact te zoeken met AH. En ja hoor, AH is gereanimeerd en stuurt mij een ongepast tutoyerend schadeformulier met schaamteloze vragen als: ‘Wat zijn jouw gegevens?’ Voor mij heel merkwaardig, zeker gelet op het anonieme en ongevraagde bezoek van de vrachtwagen. En bovendien: AH reageert pas als ik de politie inschakel...
Het verhaal is qua schade uiteindelijk afgewikkeld, maar van de wijze waarop lusten de honden geen brood.
Met name het ontbreken van elke vorm van fatsoen heb ik als uitermate teleurstellend, zelfs stuitend ervaren.
Tweemaal heb ik een aangetekend schrijven naar de CEO van AH gestuurd (deze correspondentie is beschikbaar).
Tweemaal geen reactie.
In de tweede brief heb ik aangekondigd dat ik het voorval o.a. met Radar zou opnemen.
Graag verneem ik uw visie op dit alles.
Die ervaringen geven aan dat AH geen verantwoordelijkheid wenst te dragen voor eigen fouten en dat de AH-reclame-uitingen karikaturaal ver af kunnen staan van de dagelijkse werkelijkheid. Mijn verhaal:
Begin december 2021 reed een AH bezorgauto voor mijn huis de stoep op en vernielde een aantal betonnen bloemborderbakken. Het was ca. 21:00 uur, ik was niet thuis, de buren wel. De chauffeur die wel even keek wat er was gebeurd stapte weer in en reed weg zonder aan te bellen of een briefje achter te laten. Hoewel dat natuurlijk niet op deze manier kan, kan ik er wel enig begrip voor opbrengen: Wie om negen uur in de avond nog moet bezorgen wil z.s.m. naar huis. Toen ik via de buren de toedracht had vernomen probeerde ik contact te leggen met AH. Telefonisch bleek dat een slecht idee, want wachten, wachten, etc. Toen via de site. De aan mij voorgelegde vragen waren voor mij niet relevant, want slechts toegespitst op de core AH business en de vraag of ik goed geholpen was maakte mij extra boos: Ik was door AH in de problemen ‘geholpen’! En aangezien er geen enkele respons op mijn klacht kwam, schoot dit niet op. Aangifte bij de Politie leek mij niet de koninklijke weg... Daarom naar de (manager van) lokale AH, die zelf niets kon doen aangezien de bezorgdienst buiten zijn bevoegdheden valt. Hij wees mij wel op een Whatsapp van de AH. Geprobeerd in een app mijn situatie uit te leggen. Geen enkele reactie en ik tik iets van ‘IJselijke stilte bij AH!!?’ , ‘Kan ik via deze app bestellen?’ en tenslotte ‘Functioneert deze app wel of is alles fake?’. Op dit alles GEEN ENKELE REACTIE......!!
In arren moede naar de politie, die mij zegt dat dit duidelijk een ongeluk is en dat ik dit met AH moet oplossen. Als ik dan zeg dat AH totaal nergens op reageert, belooft de politie zelf contact te zoeken met AH. En ja hoor, AH is gereanimeerd en stuurt mij een ongepast tutoyerend schadeformulier met schaamteloze vragen als: ‘Wat zijn jouw gegevens?’ Voor mij heel merkwaardig, zeker gelet op het anonieme en ongevraagde bezoek van de vrachtwagen. En bovendien: AH reageert pas als ik de politie inschakel...
Het verhaal is qua schade uiteindelijk afgewikkeld, maar van de wijze waarop lusten de honden geen brood.
Met name het ontbreken van elke vorm van fatsoen heb ik als uitermate teleurstellend, zelfs stuitend ervaren.
Tweemaal heb ik een aangetekend schrijven naar de CEO van AH gestuurd (deze correspondentie is beschikbaar).
Tweemaal geen reactie.
In de tweede brief heb ik aangekondigd dat ik het voorval o.a. met Radar zou opnemen.
Graag verneem ik uw visie op dit alles.