Pagina 1 van 1
Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 07 apr 2023 20:36
door Sarah Snep
Begin juni 2022 hebben een bank (2500e) gekocht bij Loods 5. In oktober werd deze geleverd (verkeerd model) echter helaas het verkeerde model. De bank werd opnieuw in bestelling genomen, in februari 2023 werd deze weer bezorgd. Echter WEER een verkeerd bankdeel (dit keer een verkeerde maat).
De klantenservice is zeer slecht bereikbaar, reacties komen, maar dan beloven ze er op terug te komen, helaas duurt dit inmiddels 2 maanden! Inmiddels heeft loods 5, na ‘onderzoek’ met de leverancier ook geconcludeerd dat ze weer een fout hebben gemaakt.
Als goed maker willen ze een ‘interieur boek opsturen’. Nou, dat boek en vooral de bank mogen ze terug. We willen alles annuleren en ons geld terug ontvangen. Ineens kunnen ze het in 3 weken alsnog maken. Ons vertrouwen is weg, we willen de bank niet meer: de bank konden we NIET impregneren omdat deze nog opgehaald zou worden. En wij hebben 2 kids en een kat…. Tja, dat spul hebben we wel aangeschaft (ook weer voor meer dan 100e) maar inmiddels wel een ‘geleefde’ bank.
Staan we in ons recht?
Wat een ellende!
Groet Sarah Snep
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 17:01
door Lady1234
Zijn ze bij een geschillencommissie aangesloten?
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 17:15
door crazyme
Wanneer je winkelt bij Loods 5, doe je eigenlijk zaken met een bonte verzameling ondernemers, groothandelaren, importeurs en winkeliers. Wij noemen ze liever onze deelnemers. Loods 5 zorgt ervoor dat alles in de winkels op rolletjes loopt en dat jij een fijne winkelomgeving hebt. De artikelen die je in onze winkels vindt zijn van de deelnemers tot je ze afrekent, maar wij zijn altijd jouw aanspreekpunt. Wat er ook gebeurt.
Ik kan geen cbw voorwaarden vinden, dus helaas heb je niet de garantie, veiligheid bij aanbetalingen en onafhankelijke behandeling van geschillen die een erkende woonwinkel biedt.
Je zal dus zelf met ze moeten onderhandelen om iets gedaan te krijgen. Een stok achter de deur heb je niet. Aangezien je ook niet weet met wie je nu echt zaken hebt gedaan is het lastig. Loods5 is een soort doorgeefluik.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 17:17
door alfatrion
Het je de verkoper een ingebrekestelling verstuurd, dus met wat en wanneer hij dat moet doen, en een aansprakelijkheidstelling? Dan mag je nu ontbinden. Anders moet je eerst een ingebrekestelling versturen.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 18:10
door k2p
crazyme schreef: ↑09 apr 2023 17:15
Wanneer je winkelt bij Loods 5, doe je eigenlijk zaken met een bonte verzameling ondernemers, groothandelaren, importeurs en winkeliers. Wij noemen ze liever onze deelnemers. Loods 5 zorgt ervoor dat alles in de winkels op rolletjes loopt en dat jij een fijne winkelomgeving hebt. De artikelen die je in onze winkels vindt zijn van de deelnemers tot je ze afrekent, maar wij zijn altijd jouw aanspreekpunt. Wat er ook gebeurt.
Ik kan geen cbw voorwaarden vinden, dus helaas heb je niet de garantie, veiligheid bij aanbetalingen en onafhankelijke behandeling van geschillen die een erkende woonwinkel biedt.
Je zal dus zelf met ze moeten onderhandelen om iets gedaan te krijgen. Een stok achter de deur heb je niet. Aangezien je ook niet weet met wie je nu echt zaken hebt gedaan is het lastig. Loods5 is een soort doorgeefluik.
Hoe kom je hier toch allemaal bij? Een stok achter de deur is de wet. Ze hebben het verkeerde geleverd, dus ze moeten het oplossen. En Loods5 is echt wel een winkel waar je zelf zaken mee doet.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 18:55
door crazyme
Ik bedoel een laagdrempelige stok achter de deur. Alfatrion geeft aan hoe je dat doet, reageert men niet dan moet je naar de rechter. Een geschillencommissie is veel gemakkelijker in te schakelen.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 19:20
door Lady1234
Als je de reviews op Truspilot leest, koop je daar toch zelfs geen kromme spijker. Wat een flutzaak.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 09 apr 2023 23:26
door Lady1234
Ik begrijp niet waarom je, als er een verkeerde bank bezorgd wordt, je deze accepteert. Die gaat toch meteen terug.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 10 apr 2023 10:35
door Seinhuis
Het beste kunt u bij levering gelijk controleren of u het goeie bank gekregen hebt. Dan bedoel ik voor het zetten van de handtekening. De verkeerde bank, geen handtekening en gelijk retour!
Op
www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... n-verwacht wordt dit situatie beschreven.
Nadat u de verkoper in gebreken gesteld hebt dan moeten hun het probleem binnen 30 dagen oplossen, daarna heeft u recht op uw geld terug.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met
www.juridischloket.nl.
Indien u met uw creditcard betaald hebt neem dan met hun contact op en doe een beroep op aflevering garantie.
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 10 apr 2023 22:00
door crazyme
Lady1234 schreef: ↑09 apr 2023 19:20
Als je de reviews op Truspilot leest, koop je daar toch zelfs geen kromme spijker. Wat een flutzaak.
1,5 ster. Voor de grap opgezocht. Dan moet je als bedrijf wel serieus je best doen om zo laag te scoren.
https://nl.trustpilot.com/review/loods5.nl
Re: Loods 5 bank verkeerd geleverd, wat nu?
Geplaatst: 06 mei 2023 20:02
door Sarah Snep
Hallo, deze week is loods 5 ingegaan op ons aanbod om de huidige (verkeerde) bank te laten staan en een financiële vergoeding te geven (2/3 van het aankoop bedrag.
Bedankt voor alle adviezen