Tijk van matras pilt al na 9 maanden
Tijk van matras pilt al na 9 maanden
Juni 2022 een Emma o2 160x200cm voor 730€ gekocht bij Beter Bed. Maart 2023 flink stuk van de tijk aan het pillen. Voel door het hoeslaken kleine bolletjes op de tijk.
Beter Bed geeft geen garantie op tijk was de reactie.
Emma zelf gemaild maar die verwijzen terug naar Beter Bed omdat ik het daar heb gekocht.
Geen 730€ waard, waardeloze service
Emma zelf gemaild maar die verwijzen terug naar Beter Bed omdat ik het daar heb gekocht.
jeneverbes
vindt dit leuk
Re: Tijk van matras pilt al na 9 maanden
Een molton op uw matras leggen, dan voelt u de bolletjes niet meer.
Erthanax
vindt dit leuk
Dat moeten dan wel super grote bolletjes zijn en een heel dun hoeslaken.
Meer prinses op de erwt sprookje.
Meer prinses op de erwt sprookje.
Ik denk dat er inderdaad geen garantie op het pillen van een matras gegeven wordt. Per slot van rekening kun je natuurlijk een matrasbeschermer gebruiken. Doe je dat niet, dan krijg je door wrijving sneller last van pilling.
De belangrijkste regels over garantie staan op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot.
Belangrijk gegeven is dat normale slijtage niet als garantie geclaimd kan worden.
U kunt bij www.uitgesprokenzaak.nl terecht voor een bindend uitspraak.
Belangrijk gegeven is dat normale slijtage niet als garantie geclaimd kan worden.
Pilling is geen slijtage en het betekent ook niet dat het matras kapot is.Seinhuis schreef: ↑18 apr 2023 15:03De belangrijkste regels over garantie staan op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot.
Vaak kun je ze verwijderen met een stofzuiger of eventueel met een pluizentondeuse.
een matras beschermer leg je onder het matras
Nee een matrasbeschermer ligt OP een matras. Een matrasonderlegger of matrasonderbeschermer hoort er onder.gosewijn schreef: ↑18 apr 2023 17:47een matras beschermer leg je onder het matras
Ik vermoed ook dat er eerder gezegd zal zijn dat dit niet onder garantie valt, dan dat er geen garantie gegeven wordt.
Ik zou expliciet een beroep op de wettelijke garantie doen. Gedurende het eerste jaar geldt er een omgekeerde bewijslast.
Om het gekissebis aan te wakkeren: volgens mij leg je een matrasbeschermer op de bedbodem (zo hebben wij die op advies bij de Beddenreus gekocht bij aankoop van de matras) en om (!) de matras span je een molton.
Het gaat erom dat je het allebei kunt gebruiken om je matras te beschermen, hoe je het precies noemt doet er niet zoveel toe.
-
Het is natuurlijk prutservice maarInkie710 schreef: ↑17 apr 2023 18:59Juni 2022 een Emma o2 160x200cm voor 730€ gekocht bij Beter Bed. Maart 2023 flink stuk van de tijk aan het pillen. Voel door het hoeslaken kleine bolletjes op de tijk.
misschien kun je het voelen van de pillen oplossen met een wollen matrastopper.
Wel echte wol nemen, anders krijg je hetzelfde verhaal opnieuw.
Wat iser mis met eengewone topoer?
Jouw glazen bol kan op basis van de vraagstelling zien wat de kwaliteit van het gebruikte textiel is? Een beetje jurist zal toch eerst de feiten op een rijtje willen hebben voordat een advies wordt uitgebracht. Pilling op zich is een normaal verschijnsel en de mate van pilling hangt af van het gebruikte textiel. Iedere textielfabrikant geeft aan wat de pillingfactor is. Dus eerst de feiten en dan pas adviseren....
kuklos
vindt dit leuk
Is dat nodig dan? Er geldt nog een omgekeerde bewijslast.
Ik houd er rekening mee dat het product conform kan zijn.