Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk
Geplaatst: 20 apr 2023 12:56
Sinds januari 2023 probeer ik contact te krijgen met Waard verzekeringen hetgeen tot op heden totaal onmogelijk is gebleken.
Inmiddels ben ik min of meer ten einde raad en dat is de reden dat ik mij nu tot Radar richt in de hoop dat ik op deze manier verder kan worden geholpen en de praktijken van Waard Verzekeringen aan de kaak worden gesteld.
Het betreft het volgende:
Bij verzekeringsmij. Conservatrix, welke een paar jaar geleden failliet is gegaan, had ik twee kleine, al sinds vele jaren premievrije, uitvaartverzekeringen.
Het totaal verzekerd bedrag is € 1064,70.
Eind 2022 ontving ik bericht dat mijn verzekeringen waren overgenomen door Waard Verzekeringen BV. Geert Scholtenslaan 11, in Wognum.
Ondanks dat het om een klein bedrag gaat was ik erg blij met dit nieuws.
Omdat ik al jaren in Portugal woon en nooit meer in Nederland kom (ik heb in Nederland geen familie meer) vond ik dit een goed moment om deze kleine verzekering af te kopen zodat mijn nabestaanden straks geen moeite hoeven te doen om e.e.a. te moeten regelen met Waard verzekeringen in Nederland.
Op 19 januari 2023 heb ik daarom voor het eerst een zeer vriendelijke email aan Waard gestuurd met een vraag over afkoop van mijn premievrije uitvaartverzekering. Nog dezelfde dag ontving ik een automatisch antwoord van Waard "wij doen ons best om binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Wij reageren in ieder geval uiterlijk binnen 20 werkdagen".
Ik ben erg geduldig geweest maar, op 4 maart 2023 had ik nog altijd geen antwoord ontvangen, helemaal niets meer van Waard gehoord dus opnieuw een email gestuurd en daarbij verwezen naar mijn eerste email. Opnieuw kreeg ik, dit keer zelfs twee maal, een automatisch antwoord met dezelfde tekst als hierboven. Begin april had ik nog altijd niets gehoord en daarom heb ik op 5 april jl. voor een derde keer een email gestuurd met dezelfde vraag.
Je begrijpt het al...ik ontving weer een automatisch antwoord van dezelfde strekking als de vorige drie keer dus dat betekent natuurlijk dat ik nooit meer iets hoor.
Uiteraard heb ik ook, tot vier maal toe, geprobeerd te bellen maar ook dan krijg ik in een automatisch antwoord te horen dat "wij vandaag niet telefonisch zijn te bereiken". Tot twee maal toe heb ik het klachtenformulier via de website ingevuld waarvan een aan de directie was gericht.
Tot op heden, 17 april 2023, totale stilte van de kant van Waard verzekeringen, niet eens een ontvangstbevestiging.
Ik ben op google gaan zoeken of er misschien meerdere telefoonnumers van Waard zijn zodat ik die zou kunnen bellen, niet dus, er is slechts een nummer. Ik ben gaan zoeken naar wie er achter deze verzekering zitten en kwam in ieder geval uit bij Linkedin en een emailadres van Maarten Simons, chief financial officer bij Waard. Hoewel het uiteraard een ongebruikelijke weg is heb ik dhr. Simons een keurige email gestuurd met excuses dat ik hem over dit probleem lastig val en hem de situatie uitgelegd. Ik heb gevraagd om een ontvangstbevestiging en actie van zijn kant.
Je begrijpt het vast al...., geen enkele reactie!
Ik ben nu bijna 4 maanden bezig dit bedrijf te benaderen en het blijkt totaal onmogelijk. Op google zie ik veel slechte reviews met dezelfde klachten als de mijne. Omdat ik niet in Nederland woon kan ik helaas niet even naar Wognum rijden maar het voelt zo niet goed om dit er maar bij te laten zitten en zo onterecht Waard het bedrag waar ik recht op heb (ik weet dat het afkoopbedrag lager is) maar te laten behouden.
Ik ben 72, mijn ouders hebben vroeger deze verzekering bij Conservatrix voor mij afgesloten, ze hadden het niet breed maar in die tijd ging dat zo, het voelt daarom extra fout. Deze behandeling van Waard is werkelijk Waard(eloos), schandalig en totaal niet klantvriendelijk.
Ik weet het nu niet meer, ik wil gewoon mijn uitvaartverzekeringen afkopen omdat ik in het buitenland woon. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Wat kan ik nog doen?
Inmiddels ben ik min of meer ten einde raad en dat is de reden dat ik mij nu tot Radar richt in de hoop dat ik op deze manier verder kan worden geholpen en de praktijken van Waard Verzekeringen aan de kaak worden gesteld.
Het betreft het volgende:
Bij verzekeringsmij. Conservatrix, welke een paar jaar geleden failliet is gegaan, had ik twee kleine, al sinds vele jaren premievrije, uitvaartverzekeringen.
Het totaal verzekerd bedrag is € 1064,70.
Eind 2022 ontving ik bericht dat mijn verzekeringen waren overgenomen door Waard Verzekeringen BV. Geert Scholtenslaan 11, in Wognum.
Ondanks dat het om een klein bedrag gaat was ik erg blij met dit nieuws.
Omdat ik al jaren in Portugal woon en nooit meer in Nederland kom (ik heb in Nederland geen familie meer) vond ik dit een goed moment om deze kleine verzekering af te kopen zodat mijn nabestaanden straks geen moeite hoeven te doen om e.e.a. te moeten regelen met Waard verzekeringen in Nederland.
Op 19 januari 2023 heb ik daarom voor het eerst een zeer vriendelijke email aan Waard gestuurd met een vraag over afkoop van mijn premievrije uitvaartverzekering. Nog dezelfde dag ontving ik een automatisch antwoord van Waard "wij doen ons best om binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Wij reageren in ieder geval uiterlijk binnen 20 werkdagen".
Ik ben erg geduldig geweest maar, op 4 maart 2023 had ik nog altijd geen antwoord ontvangen, helemaal niets meer van Waard gehoord dus opnieuw een email gestuurd en daarbij verwezen naar mijn eerste email. Opnieuw kreeg ik, dit keer zelfs twee maal, een automatisch antwoord met dezelfde tekst als hierboven. Begin april had ik nog altijd niets gehoord en daarom heb ik op 5 april jl. voor een derde keer een email gestuurd met dezelfde vraag.
Je begrijpt het al...ik ontving weer een automatisch antwoord van dezelfde strekking als de vorige drie keer dus dat betekent natuurlijk dat ik nooit meer iets hoor.
Uiteraard heb ik ook, tot vier maal toe, geprobeerd te bellen maar ook dan krijg ik in een automatisch antwoord te horen dat "wij vandaag niet telefonisch zijn te bereiken". Tot twee maal toe heb ik het klachtenformulier via de website ingevuld waarvan een aan de directie was gericht.
Tot op heden, 17 april 2023, totale stilte van de kant van Waard verzekeringen, niet eens een ontvangstbevestiging.
Ik ben op google gaan zoeken of er misschien meerdere telefoonnumers van Waard zijn zodat ik die zou kunnen bellen, niet dus, er is slechts een nummer. Ik ben gaan zoeken naar wie er achter deze verzekering zitten en kwam in ieder geval uit bij Linkedin en een emailadres van Maarten Simons, chief financial officer bij Waard. Hoewel het uiteraard een ongebruikelijke weg is heb ik dhr. Simons een keurige email gestuurd met excuses dat ik hem over dit probleem lastig val en hem de situatie uitgelegd. Ik heb gevraagd om een ontvangstbevestiging en actie van zijn kant.
Je begrijpt het vast al...., geen enkele reactie!
Ik ben nu bijna 4 maanden bezig dit bedrijf te benaderen en het blijkt totaal onmogelijk. Op google zie ik veel slechte reviews met dezelfde klachten als de mijne. Omdat ik niet in Nederland woon kan ik helaas niet even naar Wognum rijden maar het voelt zo niet goed om dit er maar bij te laten zitten en zo onterecht Waard het bedrag waar ik recht op heb (ik weet dat het afkoopbedrag lager is) maar te laten behouden.
Ik ben 72, mijn ouders hebben vroeger deze verzekering bij Conservatrix voor mij afgesloten, ze hadden het niet breed maar in die tijd ging dat zo, het voelt daarom extra fout. Deze behandeling van Waard is werkelijk Waard(eloos), schandalig en totaal niet klantvriendelijk.
Ik weet het nu niet meer, ik wil gewoon mijn uitvaartverzekeringen afkopen omdat ik in het buitenland woon. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Wat kan ik nog doen?