ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet
Geplaatst: 24 apr 2023 15:30
Op 27 maart 2023 is een vriend van mij vertrokken naar Venezuela voor een korte periode. De ING bankkaart is nieuw, werkte in Nederland. Eenmaal in Venezuela betalen bij een betaalautomaat in een winkel.. na pinnen... bedrag gaat van de rekening af en komt weer terug op de rekening. Betaling niet gelukt. Dit is een aantal keren gebeurd. Sommige winkels accepteren de bankkaart (maestro) van ING niet. Vaag!
Ik probeer vanuit Nederland bij een groot bedrijf Venezuela een product te betalen online met de creditcard van ING. Op de ING app voer ik de code ING om de betaling te accepteren. Dat 5x opnieuw gedaan. Ook hier gaat iets fout tussen betaalverkeer Venezuela en ING Nederland.
Creditcard koppelen met paypal en via paypal betalen lukt wel online.
Ik heb meerdere malen met de ING gebeld. Aan de bankkaart ligt het niet, er is iets tussen ING en Venezuela. Aan de telefoon verneem ik flauwekul verhalen bij de ING en hebben medewerkers geen idee waar men mee bezig is. Sinds 27 maart tot heden (24 april 2023) heeft ING niet uitgezocht wat er fout gaat. Medewerkers hebben geen interesse om de klant te helpen, ik ben 30 jaar klant van ING. Je kan letterlijk door de stront zakken.
Het is dat ik in Nederland ben en die vriend op afstand kan helpen. Westernunion en als dat soort bedrijfjes bestaan niet in Venezuela. Ik heb namelijk mijn (gratis) bankkaart van de OPENBANK (Spaans) met vestiging in Den Haag meegegeven Zo slim was ik dan wel.
Dus ook al staat de bankkaart Wereldwijd in Venezuela, je kan in Venezuela geen betalingen doen.
Vervolgens stuur ik op 17 april 2023 een bedrag van 125 euro naar de Spaanse rekening OPENBANK. Ik krijg een email van de ING 'hoe wat en waar over de betaling' email: [email protected] . Het is nu 24 april 2023 en het geld is nog steeds bij ING. Tot heden geen antwoord mogen ontvangen. Vervolgens verteld een afdeling dat men dossiers door elkaar heeft gehaald en dat er iets fout gaat. Lekkere puinhoop bij ING.
Dus 125 euro is na dagen nog steeds weg. Bankkaart en Creditcard werken niet in combinatie met Venezuela.
Vind het onbegrijpelijk waarom ING dat niet vermeld als je de bankkaart op 'wereldwijd' zet in mijn ING. Je zal er maar 3 maanden zijn en je staat er alleen voor in Venezuela.
Daarnaast als ik van de ING rekening geld stuur naar de OPENBANK dan duurt dat 2 a 3 dagen, plus de dagen zoals weekend en feestdagen. Met de ASN, RABO of ABN staat het direct op de rekening. Na 30 jaar, ben ik binnenkort geen klant meer.
De klantenservice is vreselijk, als medewerkers niet met een antwoord kunnen komen of verder het spoor bijster zijn dan hangen ze gewoon de telefoon op. Een onbeschoft zooitje. Een technische afdeling zou dat moeten uitzoeken. Niet dus. Nu wachten op mijn 125 euro en dan Adios ING.
Ik probeer vanuit Nederland bij een groot bedrijf Venezuela een product te betalen online met de creditcard van ING. Op de ING app voer ik de code ING om de betaling te accepteren. Dat 5x opnieuw gedaan. Ook hier gaat iets fout tussen betaalverkeer Venezuela en ING Nederland.
Creditcard koppelen met paypal en via paypal betalen lukt wel online.
Ik heb meerdere malen met de ING gebeld. Aan de bankkaart ligt het niet, er is iets tussen ING en Venezuela. Aan de telefoon verneem ik flauwekul verhalen bij de ING en hebben medewerkers geen idee waar men mee bezig is. Sinds 27 maart tot heden (24 april 2023) heeft ING niet uitgezocht wat er fout gaat. Medewerkers hebben geen interesse om de klant te helpen, ik ben 30 jaar klant van ING. Je kan letterlijk door de stront zakken.
Het is dat ik in Nederland ben en die vriend op afstand kan helpen. Westernunion en als dat soort bedrijfjes bestaan niet in Venezuela. Ik heb namelijk mijn (gratis) bankkaart van de OPENBANK (Spaans) met vestiging in Den Haag meegegeven Zo slim was ik dan wel.
Dus ook al staat de bankkaart Wereldwijd in Venezuela, je kan in Venezuela geen betalingen doen.
Vervolgens stuur ik op 17 april 2023 een bedrag van 125 euro naar de Spaanse rekening OPENBANK. Ik krijg een email van de ING 'hoe wat en waar over de betaling' email: [email protected] . Het is nu 24 april 2023 en het geld is nog steeds bij ING. Tot heden geen antwoord mogen ontvangen. Vervolgens verteld een afdeling dat men dossiers door elkaar heeft gehaald en dat er iets fout gaat. Lekkere puinhoop bij ING.
Dus 125 euro is na dagen nog steeds weg. Bankkaart en Creditcard werken niet in combinatie met Venezuela.
Vind het onbegrijpelijk waarom ING dat niet vermeld als je de bankkaart op 'wereldwijd' zet in mijn ING. Je zal er maar 3 maanden zijn en je staat er alleen voor in Venezuela.
Daarnaast als ik van de ING rekening geld stuur naar de OPENBANK dan duurt dat 2 a 3 dagen, plus de dagen zoals weekend en feestdagen. Met de ASN, RABO of ABN staat het direct op de rekening. Na 30 jaar, ben ik binnenkort geen klant meer.
De klantenservice is vreselijk, als medewerkers niet met een antwoord kunnen komen of verder het spoor bijster zijn dan hangen ze gewoon de telefoon op. Een onbeschoft zooitje. Een technische afdeling zou dat moeten uitzoeken. Niet dus. Nu wachten op mijn 125 euro en dan Adios ING.