TCL
TCL
Onze tv wordt minder, dus ben mij voor hij definitief de geest geeft, aan het oriënteren.
Zoek een 43 inch Qled of OLED tv met Google.
Nu komt die Google voor op Sony, Philips , maar ook op TCL.
De TCL tv’s zijn wat prijs betreft een stuk goedkoper.
Mijn vraag is, wie heeft ervaring met dit merk?
Zoek een 43 inch Qled of OLED tv met Google.
Nu komt die Google voor op Sony, Philips , maar ook op TCL.
De TCL tv’s zijn wat prijs betreft een stuk goedkoper.
Mijn vraag is, wie heeft ervaring met dit merk?
- 150747
Beste antwoord
Gekozen door Nevyn
Re: TCL
TCL bestaat al sinds 1981 en is de op 1 na grootste tv fabrikant ter wereld.
Als ex-tv monteur was me dit merk goed bekend en waren er nimmer problemen mee.
Ook ik kies wat de tv betreft al jaren voor Sony en dat bevalt me uitstekend, ook weinig reparaties aan gehad.
Ik heb airco's van TCL en ben uitermate tevreden.
Zijn trouwens niet echt super goedkoper dan Europese merken maar hebben voor dat geld wel alle mogelijkheden en groter vermogen.
Het bedrijf is in 2007 begonnen in Europa en heeft een eigen fabriek en distributiecentrum in Polen. Het hoofdkantoor staat in Parijs.
Zijn trouwens niet echt super goedkoper dan Europese merken maar hebben voor dat geld wel alle mogelijkheden en groter vermogen.
Het bedrijf is in 2007 begonnen in Europa en heeft een eigen fabriek en distributiecentrum in Polen. Het hoofdkantoor staat in Parijs.
Dus niet Chinees150747 schreef: ↑27 apr 2023 14:51Ik heb airco's van TCL en ben uitermate tevreden.
Dat zei ik niet. De Chinezen hebben alleen een fabriek opgestart in Polen om de Europese markt te bedienen.Nevyn schreef: ↑27 apr 2023 16:49Dus niet Chinees150747 schreef: ↑27 apr 2023 14:51Ik heb airco's van TCL en ben uitermate tevreden.
Nevyn
vindt dit leuk
Productie is slechts een klein deel van de kosten. Van producten van een Europees merk valt de omzet en het grootste deel van de winst hier.
Ik heb van heel wat merken gehoord, maar TCL is volslagen nieuw voor me. Zou daarom alleen al nooit mijn keus zijn. Ik heb recent nog een nieuwe tv gekocht, maar kies dan voor een merk en type waarbij ik meerdere testen kan vinden waarbij het resultaat goed is.
Ik kende het merk ook niet , daarom mijn topic/vraag.
Op zich heb je een punt. Maar ......
Ik ben op dit moment op zoek naar een wasmachine. Via een bekende Rotterdamse online elektronica retailer heb ik dat ding morgen in huis, en wordt deze geïnstalleerd. Lokaal moet ik twee weken wachten. Dan wordt de keuze makkelijk.
TCL is van oorsprong een Chinees bedrijf, TTK Home Appliances opgericht in 1981, dat in 1985 de naam veranderde in TCL.
In 2002 nam het de Duitse fabrikant Schneider over. In 2003 een 2/3 meerderheidsbelang in een jointventure met het Franse Thomson voor tv's en dvd-spelers. Later nog een jointventure met Alcatel (mobile telefoons) en in 2008 besteedde Samsung een deel van de tv-productie uit aan TCL.
In 2023 was het de op een na grootste tv-fabrikant (na Samsung en voor LG). Het is dus bepaald geen kleine jongen.
In 2002 nam het de Duitse fabrikant Schneider over. In 2003 een 2/3 meerderheidsbelang in een jointventure met het Franse Thomson voor tv's en dvd-spelers. Later nog een jointventure met Alcatel (mobile telefoons) en in 2008 besteedde Samsung een deel van de tv-productie uit aan TCL.
In 2023 was het de op een na grootste tv-fabrikant (na Samsung en voor LG). Het is dus bepaald geen kleine jongen.
Nevyn
vindt dit leuk