Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Geplaatst: 28 apr 2023 10:57
Onlangs vlogen wij (ik en mijn partner) retour van Amsterdam<->Barcelona met Vueling. ieder van ons had een minderjarig kind op schoot. Bij het boeken van de kaartjes mocht ik op de website alleen de A en/of F stoelen kiezen van ieder rij (en uiteindelijk voor 7A en 8A gekozen). Echter bij een telefonisch gesprek met de klantenservice van Vueling, werden wij tegen kleine meerkosten WEL naar naastgelegen stoelen (7A en 7B) omgeboekt op advies van de klantenservicemedewerker dat het wel mocht.
Eerste leg ging prima, echter bij het inchecken voor het retourreis werd tegen ons gezegd dat stoelen B t/m E geen dubbelzuurstofmaskers hebben en dus niet geschikt zijn voor reizen met kinderen op schoot. Hier schrokken we van want 1) dit werd nergens tegen ons eerder gezegd 2) op advies van de maatschappij zelf zijn de stoelen juist omgeboekt geweest 3) wij al een vlucht meegemaakt hebben waar we dus een ontzettend risico liepen door potentieel gebrek aan zuurstofmasker.
De baliemedewerker schrok hier zelf ook van en heeft ons geadviseerd contact te opnemen met de klantenservice. Dit hebben we ook gedaan maar de enige wat ze willen doen is de meerkosten terug gaan betalen terwijl wij compensatie zoeken voor de onnodige risico die zij ons in geplaatst hebben door bijvoorbeeld compensatie voor een of beide vluchtkaartjes.
Wat zijn hier realistisch onze kansen en hoe zouden jullie ons adviseren hiermee verder om te gaan?
Eerste leg ging prima, echter bij het inchecken voor het retourreis werd tegen ons gezegd dat stoelen B t/m E geen dubbelzuurstofmaskers hebben en dus niet geschikt zijn voor reizen met kinderen op schoot. Hier schrokken we van want 1) dit werd nergens tegen ons eerder gezegd 2) op advies van de maatschappij zelf zijn de stoelen juist omgeboekt geweest 3) wij al een vlucht meegemaakt hebben waar we dus een ontzettend risico liepen door potentieel gebrek aan zuurstofmasker.
De baliemedewerker schrok hier zelf ook van en heeft ons geadviseerd contact te opnemen met de klantenservice. Dit hebben we ook gedaan maar de enige wat ze willen doen is de meerkosten terug gaan betalen terwijl wij compensatie zoeken voor de onnodige risico die zij ons in geplaatst hebben door bijvoorbeeld compensatie voor een of beide vluchtkaartjes.
Wat zijn hier realistisch onze kansen en hoe zouden jullie ons adviseren hiermee verder om te gaan?