Restitutie bij Roompot als gevolg van geleden schade
Geplaatst: 09 mei 2023 13:24
Onlangs verbleven wij twee dagen op een prachtig Roompot-park in Callantsoog. Bij aankomst en gedurende ons verblijf heerste er een stevige rioollucht in ons huisje. Dat werd tot 3x toe verholpen, maar ontstond steeds opnieuw doordat de wc-spoeling de badkamer-sifon leegzoog. Aan het eind van ons verblijf was de overlast met enig (letterlijk) lapwerk (natte handdoeken) verholpen. Gevraagd naar wat Roompot ons ter compensatie van deze 'schade' (ons verblijf voldeed niet aan wat we daar redelijkerwijs van konden verwachten) kon bieden, kregen wij een aanbod voor korting van E 100,- op een volgend verblijf. Om deze compensatie te ontvangen moeten we dus eerst zelf weer een behoorlijk bedrag betalen en dat voelt als een 'sigaar uit eigen doos'. We kopen dus eigenlijk onze compensatie terug, terwijl die gratis zou moeten zijn! Uitvoerige discussie met Roompot leidde uitsluitend tot het standpunt: 'dit is ons beleid'. We hebben een klacht ingediend bij Roompot-centraal. Nog geen reactie gehad.
Mijn vraag is: is dit de gebruikelijke werkwijze van vakantieparken (en moeten we daar dus genoegen mee nemen?) of 'rijdt Roompot hier een scheve schaats'? En zo ja: tips hoe ik de compensatie terugbetaald kan krijgen zonder daarvoor eerst (veel) te betalen zijn natuurlijk van harte welkom!
Mijn vraag is: is dit de gebruikelijke werkwijze van vakantieparken (en moeten we daar dus genoegen mee nemen?) of 'rijdt Roompot hier een scheve schaats'? En zo ja: tips hoe ik de compensatie terugbetaald kan krijgen zonder daarvoor eerst (veel) te betalen zijn natuurlijk van harte welkom!