Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.
Geplaatst: 12 mei 2023 14:46
Op Maandag 1 Mei heb ik een laptop besteld via MediaMarkt, omdat ik student ben en dringend een laptop nodig had heb ik in nood een laptop op afbetaling gekocht. Op de site van MediaMarkt kan het alleen geleverd worden in geval van afbetaling, elders moet je zelf naar het filiaal. Ik dacht naja oké, morgen komt ie toch al aan. Inderdaad, de volgende dag keurig een track &trace code gekregen, tussen 12:30 en 14:30 zou het geleverd worden. Rond 12:20 zie ik de bezorger aan mijn straat parkeren (mijn raam kijkt voor aan de straat uit, en zat vol spanning te wachten op mijn laptop, dus heb ik lekker mijn koffie en peuken gepakt en voor het raam gaan zitten), ik zie hem met een jongen praten, vervolgens levert ie een pakje af aan de overkant en rijdt ie weg. Ron 13:10 check ik mijn PostNL app en staat dat mijn laptop om 12:52 geleverd zou zijn. Ik alle buren afgegaan, maar niemand had mijn pakje in ontvangst genomen; wel is er een handtekening gezet.
Ik heb gelijk PostNL gebeld en tijdens mijn wachttijd zag ik de bezorger weer. Ik loop op hem af en vertel hem het geval, hij moest gelijk lachen (apart) en zei "laat me raden, dat en dat huisnummer zeker?" ik zeg verbaasd ja hoe weet jij dat? Hij zegt "ja gebeurt wel vaker" en gelijk daarna "jij hebt toch een kleine broertje?" ik zeg nee hoezo? Hij zegt ja ik werd aangesproken door een jonge en hij verwachtte ook een pakje voor dat en dat huisnummer. Toen ik vroeg of hij mijn pakje aan die jongen heeft gegeven, zegt ie dat hij van niet omdat hij alleen aan de andere kant van de straat bezorgd. Vervolgens zegt ie "maak je geen zorgen, ze zijn ervoor verzekerd, je krijgt wel een nieuwe" en hij gaat
Nou zou je denken dat het met een onderzoek geregeld zou moeten worden? Inmiddels is het verhaal heel absurd geworden:
Ik moest 24 uur wachten en dan PostNL en MediaMarkt benaderen voor een officiële onderzoek. Op de minuut dat 24 uur voorbij waren heb ik gebeld voor een onderzoek. Het werd opgestart en binnen enkele werkdagen zou het opgelost zijn. Dat was op 3 Mei, we zijn 12 Mei en ondertussen heb ik ook mails van beide bedrijven gehad dat het onderzoek in behandeling was. Vandaag dacht ik genoeg zo, eerst was het 2 werkdagen, toen 3 en uiteindelijk was het 7 werkdagen. Ik bel MediaMarkt en zij wachten op terugkoppeling van PostNL, dus mijn moeder belt PostNL (ik moest even weg) en raad eens wat zij te horen krijgt?!? Er is geen onderzoek, en sterker nog, het hele verhaal bestaat niet in het systeem, de medewerker beweert verder dat mijn case steeds op mute word gezet en het niet in behandeling komt. In het systeem zijn alle mailtjes die ik in de tussentijd heb ontvangen ook niet te vinden. Toen mijn moeder vroeg wat de oplossing was vroeg de medewerker mijn gegevens want mijn case is LEEG! Toen zij weer verbaasd vroeg waarom, wat blijkt er?! Alle mijn gegevens, inclusief mijn mail, waren niet bekend, en ook het verhaal niet, iemand had ze verwijderd! En het is ook niet dat mijn account nieuw is, ik bestel al jaren via PostNL en de app, dus hoe kan het dat mijn gegevens niet bestaan?
Dit brengt mij tot zoveel vragen, en ik vraag mij af: ben ik nu gewoon paranoïde, of ruikt iets hier heel verrot? Eerst staat er blijkbaar iemand voor mijn huis te wachten op mijn pakje bewerend mijn broertje te zijn (hoe weet deze persoon wat mijn track &trace is en wat er in het pakje zit?) Hheeft de bezorger wel of niet mijn pakje afgegeven? moest ie echt alleen aan de andere kant bezorgen of heeft hij het gewoon meegegeven?? als wel, is de bezorger dan gewoon te dom om zijn werk te doen of zit hij ook in "het spel", wat dit spel ook mag zijn?
Waarom wordt mijn case op mute gezet en zijn alle mijn gegevens uit het systeem? Is dit een computer foutje of zit er een criminele organisatie bij PostNL die met pakketjes handelt? Ben ik nou gek, of stinkt er hier iets behoorlijk?
In de tussentijd is de bezorger twee keer aan de deur geweest, ik was telkens niet thuis maar hij bleef vragen waar diegene is die een klacht heeft ingediend (klacht is raar genoeg wel te vinden in het PostNL systeem), en of mijn huisgenoten mijn telefoonnummer aan hem konden geven, waar hij het lef vandaan haalt bij mij aan de deur te komen, is ook een vraag.
All in all, hadden we vandaag niet gebeld, kon ik tot mijn pensioen op het "onderzoek" wachten. Ik ben dus 10 dagen verder, mijn herroepingsrecht van de lening loopt zo af, maar MediaMarkt kan daar niks aan doen want ze wachten op PostNL (lol). Dus geen laptop, wel een lening, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en een of andere dief weet waar je woont. Verder geeft MediaMarkt aan dat ze alleen intern kunnen doorgeven dat ik geen nieuwe levering wil maar dan zelf naar het filiaal ga, want het is alleen mogelijk het opnieuw via PostNL op te sturen, en het lijkt mij logisch dat ze begrijpen dat ik niet eens meer een milkshake geleverd wil krijgen door PostNL.
Lijkt wel een film…
Ik heb gelijk PostNL gebeld en tijdens mijn wachttijd zag ik de bezorger weer. Ik loop op hem af en vertel hem het geval, hij moest gelijk lachen (apart) en zei "laat me raden, dat en dat huisnummer zeker?" ik zeg verbaasd ja hoe weet jij dat? Hij zegt "ja gebeurt wel vaker" en gelijk daarna "jij hebt toch een kleine broertje?" ik zeg nee hoezo? Hij zegt ja ik werd aangesproken door een jonge en hij verwachtte ook een pakje voor dat en dat huisnummer. Toen ik vroeg of hij mijn pakje aan die jongen heeft gegeven, zegt ie dat hij van niet omdat hij alleen aan de andere kant van de straat bezorgd. Vervolgens zegt ie "maak je geen zorgen, ze zijn ervoor verzekerd, je krijgt wel een nieuwe" en hij gaat
Nou zou je denken dat het met een onderzoek geregeld zou moeten worden? Inmiddels is het verhaal heel absurd geworden:
Ik moest 24 uur wachten en dan PostNL en MediaMarkt benaderen voor een officiële onderzoek. Op de minuut dat 24 uur voorbij waren heb ik gebeld voor een onderzoek. Het werd opgestart en binnen enkele werkdagen zou het opgelost zijn. Dat was op 3 Mei, we zijn 12 Mei en ondertussen heb ik ook mails van beide bedrijven gehad dat het onderzoek in behandeling was. Vandaag dacht ik genoeg zo, eerst was het 2 werkdagen, toen 3 en uiteindelijk was het 7 werkdagen. Ik bel MediaMarkt en zij wachten op terugkoppeling van PostNL, dus mijn moeder belt PostNL (ik moest even weg) en raad eens wat zij te horen krijgt?!? Er is geen onderzoek, en sterker nog, het hele verhaal bestaat niet in het systeem, de medewerker beweert verder dat mijn case steeds op mute word gezet en het niet in behandeling komt. In het systeem zijn alle mailtjes die ik in de tussentijd heb ontvangen ook niet te vinden. Toen mijn moeder vroeg wat de oplossing was vroeg de medewerker mijn gegevens want mijn case is LEEG! Toen zij weer verbaasd vroeg waarom, wat blijkt er?! Alle mijn gegevens, inclusief mijn mail, waren niet bekend, en ook het verhaal niet, iemand had ze verwijderd! En het is ook niet dat mijn account nieuw is, ik bestel al jaren via PostNL en de app, dus hoe kan het dat mijn gegevens niet bestaan?
Dit brengt mij tot zoveel vragen, en ik vraag mij af: ben ik nu gewoon paranoïde, of ruikt iets hier heel verrot? Eerst staat er blijkbaar iemand voor mijn huis te wachten op mijn pakje bewerend mijn broertje te zijn (hoe weet deze persoon wat mijn track &trace is en wat er in het pakje zit?) Hheeft de bezorger wel of niet mijn pakje afgegeven? moest ie echt alleen aan de andere kant bezorgen of heeft hij het gewoon meegegeven?? als wel, is de bezorger dan gewoon te dom om zijn werk te doen of zit hij ook in "het spel", wat dit spel ook mag zijn?
Waarom wordt mijn case op mute gezet en zijn alle mijn gegevens uit het systeem? Is dit een computer foutje of zit er een criminele organisatie bij PostNL die met pakketjes handelt? Ben ik nou gek, of stinkt er hier iets behoorlijk?
In de tussentijd is de bezorger twee keer aan de deur geweest, ik was telkens niet thuis maar hij bleef vragen waar diegene is die een klacht heeft ingediend (klacht is raar genoeg wel te vinden in het PostNL systeem), en of mijn huisgenoten mijn telefoonnummer aan hem konden geven, waar hij het lef vandaan haalt bij mij aan de deur te komen, is ook een vraag.
All in all, hadden we vandaag niet gebeld, kon ik tot mijn pensioen op het "onderzoek" wachten. Ik ben dus 10 dagen verder, mijn herroepingsrecht van de lening loopt zo af, maar MediaMarkt kan daar niks aan doen want ze wachten op PostNL (lol). Dus geen laptop, wel een lening, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en een of andere dief weet waar je woont. Verder geeft MediaMarkt aan dat ze alleen intern kunnen doorgeven dat ik geen nieuwe levering wil maar dan zelf naar het filiaal ga, want het is alleen mogelijk het opnieuw via PostNL op te sturen, en het lijkt mij logisch dat ze begrijpen dat ik niet eens meer een milkshake geleverd wil krijgen door PostNL.
Lijkt wel een film…