Klacht over Suntip Zevenbergen
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Weer een nieuwe in het land der reizen, vol valkuilen en voetangels. Luchtvaartmaatschappijen die hun verplichtingen niet nakomen omdat hun toestellen kapot zijn, men niet voldoende reservecapaciteit heeft (ingekocht), de gewaardeerde klanten in vergetelheid achterlatend. Kom er als simpele consument maar weer eens uit.
Gelukkig (misschien) is SunTip onder de naam Reisbureau Pelikaan Reizen of als Click2Book lid van de ANVR. Niet onder de 'eigen' naam, wat mijn licht ook al op oranje doet springen. Benader die ANVR maar eens en zie er achter te komen wat nu uw rechten zijn en waar uw reisbureau / de luchtvaartmaatschappij al dan niet aan moet voldoen.
De kans op een bevredigend antwoord acht ik gering. Maar goed, niet geschoten . . . . Geen antwoord tot tevredenheid? Dan wordt het tijd om De Vakantieman eens in te schakelen. Misschien kunnen die voor u, en heel veel andere gedupeerde reizigers in vergelijkende omstandigheden door deze nieuwe valkuil, nog iets betekenen.
Gelukkig (misschien) is SunTip onder de naam Reisbureau Pelikaan Reizen of als Click2Book lid van de ANVR. Niet onder de 'eigen' naam, wat mijn licht ook al op oranje doet springen. Benader die ANVR maar eens en zie er achter te komen wat nu uw rechten zijn en waar uw reisbureau / de luchtvaartmaatschappij al dan niet aan moet voldoen.
De kans op een bevredigend antwoord acht ik gering. Maar goed, niet geschoten . . . . Geen antwoord tot tevredenheid? Dan wordt het tijd om De Vakantieman eens in te schakelen. Misschien kunnen die voor u, en heel veel andere gedupeerde reizigers in vergelijkende omstandigheden door deze nieuwe valkuil, nog iets betekenen.
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Ach ja, Frits Bom, de vakantieman. Hij is niet meer....
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Aannames, aannames en nog eens aannames.BreejKC schreef: ↑12 mei 2023 18:44Weer een nieuwe in het land der reizen, vol valkuilen en voetangels. Luchtvaartmaatschappijen die hun verplichtingen niet nakomen omdat hun toestellen kapot zijn, men niet voldoende reservecapaciteit heeft (ingekocht), de gewaardeerde klanten in vergetelheid achterlatend. Kom er als simpele consument maar weer eens uit.
Gelukkig (misschien) is SunTip onder de naam Reisbureau Pelikaan Reizen of als Click2Book lid van de ANVR. Niet onder de 'eigen' naam, wat mijn licht ook al op oranje doet springen. Benader die ANVR maar eens en zie er achter te komen wat nu uw rechten zijn en waar uw reisbureau / de luchtvaartmaatschappij al dan niet aan moet voldoen.
De kans op een bevredigend antwoord acht ik gering. Maar goed, niet geschoten . . . . Geen antwoord tot tevredenheid? Dan wordt het tijd om De Vakantieman eens in te schakelen. Misschien kunnen die voor u, en heel veel andere gedupeerde reizigers in vergelijkende omstandigheden door deze nieuwe valkuil, nog iets betekenen.
Aan de TO. Wat is de opgegeven reden dat ze de vlucht niet kunnen garanderen? Zonder deze informatie is elk antwoord zinloos.
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Niet gelezen dat Transavia af e toe vluchten annuleert?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Maar is dat hier ook aan de orde, of is TS simpelweg bang dat het zou kunnen gebeuren? Met enkel angst heb je geen reden om te annuleren bij Transavia en elders te gaan boeken. Pas als het bekend is dat er niet gevlogen gaat worden zal eerst Transavia met een alternatief moeten komen.
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Geen idee, maar de Ts is niet zeker. En wordt het geannuleerd, heb je dus niets.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Voor deze maand staan alle geannuleerde vluchten op de site van Transavia. Op 16 mei worden reizigers benaderd waarbij hun vlucht in juni zal worden geannuleerd. Op 1 juni word er gecommuniceerd welke vluchten in juli en augustus geannuleerd gaan worden.
Geen idee wanneer TS vliegt, maar in deze maand staat er geen annulering voor Ibiza. Mocht TS volgende maand vliegen, dan is er tussen de 2 en 6 weken de tijd om om te boeken. Word er in juli of augustus gevlogen, dan is er 4 tot 8 weken de tijd om om te boeken.
En dat omboeken hoeft ook geen probleem te zijn, de (extra) kosten als je bij een andere airline een nieuw ticket haalt komen voor rekening van Transavia en kan gewoon gedeclareerd worden.
Dus eerst wachten of er geannuleerd gaat worden en dan pas acteren.
Geen idee wanneer TS vliegt, maar in deze maand staat er geen annulering voor Ibiza. Mocht TS volgende maand vliegen, dan is er tussen de 2 en 6 weken de tijd om om te boeken. Word er in juli of augustus gevlogen, dan is er 4 tot 8 weken de tijd om om te boeken.
En dat omboeken hoeft ook geen probleem te zijn, de (extra) kosten als je bij een andere airline een nieuw ticket haalt komen voor rekening van Transavia en kan gewoon gedeclareerd worden.
Dus eerst wachten of er geannuleerd gaat worden en dan pas acteren.
BL2
vindt dit leuk
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Zolang er niet geannuleerd is, gaat de vlucht door.
Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... t-opzeggen staat welke rechten u hebt bij annulering van uw vlucht bij een pakketreis.
Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... t-opzeggen staat welke rechten u hebt bij annulering van uw vlucht bij een pakketreis.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
En gezien de fouten die consumenten nog steeds maken, ook al hebben Frits Bom en Wim Bosboom daar jaren voor gewaarschuwd, heeft zijn werk ook weinig impact gehad.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Transavia is verplicht een alternatief te regelen. En als u naar de site van Transavia gaat ziet u de opties die er zijn bij annulering. U gaat er maar van uit dat op dat moment door hun niet vliegen geen vakantie betekend, maar dat is niet zo.KoYoDi schreef: ↑13 mei 2023 18:28Angst is een slechte raadgever, natuurlijk, maar bij annuleren zonder alternatief, heb je dus niets, geen vakantie. SUNtip komt ondanks verzoeken om betaald een andere vlucht te regelen niet af. Dat is het punt. Men wil de vluchten van Transavia niket loskoppelen voor een andere maatschappij.
We laten e.e.a. rusten voor de time being. Dank u. Gr.
U hebt via Suntip geboekt bij Transavia en die boeking is definitief. Die tickets zijn niet (kosteloos) te annuleren. Waarom zou Suntip de kosten voor annulering of een nieuw ticket voor hun rekening moeten nemen? Dat wilt u namelijk.
J. Deltoer
en BL2
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
De enige optie zou zijn nieuwe tickets kopen. En daar hebt u geen Suntip voor nodig.KoYoDi schreef: ↑14 mei 2023 08:13Geachte, probleem met ook dit forum is dat e.e.a. niet goed wordt gelezen. Wij hebben vanaf het begin (dus direct) financiele voorstellen gedaan om tot een oplossing te komen te beginnen vanaf 200 euro en verder oplopend tot inmiddels 300 euro. Nieuwe tickets bij TUI kosten thans circa 450 euro, maar SUNTip blijft op alle manieren weigeren om begrip te tonen voor de situatie en akkkoord te gaan met een voor hen kostenvrij voorstel van ons. M.v.g. KoYoDi
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Maar uw Transavia vlucht is toch helemaal niet geannuleerd !!
Wat een compleet paniek topic is dit........
Wat een compleet paniek topic is dit........
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Het is wel de bedoeling dat de bron van uw citaat ook hier bekend maakt.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Eerder heb ik al aangegeven wanneer Transavia naar buiten brengt welke vluchten er geschrapt gaan worden. Voor deze maand zit Ibiza daar niet bij en voor de komende maanden word het ruim op tijd meegedeeld.KoYoDi schreef: ↑14 mei 2023 18:37Maar het informeert zijn klanten nauwelijks of niet over de mogelijkheid om zelf een andere vlucht voor te stellen, desnoods van een andere maatschappij',. Dat laatste kan mits tijidg medegedeeld voor veel consumenten nog een uitkomst zijn om toch nog op hun dan duurder betaalde vakantiebestemming te komen.
Het prijsverschil van ticket komt voor rekening van Transavia, zoals zij zelf ook meedelen.
Waarom blijft u zo angstig en denkt niet reëel?
Re: Klacht over Suntip Zevenbergen
Wat heeft dit met het Topiconderwerp te maken ?
U gaat pas op reis in September, dat is pas over 4 maanden ! !
Zou eerst maar eens heeel rustig afwachten op de ontwikkelingen na de zomer.....