Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!
Geplaatst: 17 mei 2023 00:52
Goedemorgen mensen,
Op 10 januari 2023 ben ik overgestapt van Vattenfal naar NextEnergy voor dynamische energie.
Op 12 feb 2023 zie ik geen verbruik meer op mijn app. Op 12 april heb ik een bericht gestuurd dat mijn verbruik niet zichtbaar was, maar kreeg geen antwoord. 16 april weer een bericht gestuurd dat mijn verbruik sinds 12 feb niet meer zichtbaar is. Ik krijg hier wel een bericht van Nextenergy dat mijn meter een foutcode 008 geeft en dat ik zelf contact moet opnemen met Liander. Liander gebeld, het meter geeft inderdaad een foutcode 008, het is een autoriteitsprobleem, en dat probleem moet volgens Liander de energieleverancier zelf oplossen.
19 april weer contact gezocht met Nextenergy en nu weten ze wel wat het probleem is, er is een uithuizing geweest. Nextenergy heeft dan een nieuwe contract gemaakt zonder de oude contract af te sluiten, hierbij kreeg ik dubbele termijn bedragen en meerdere aanmaningen. Ik heb met veel moeite en en meerdere keren contact met ze opnemen per week om alleen aan te geven dat ik teveel heb betaald , uiteindelijk zijn de bedragen wel teruggeboekt. Ik heb hier wel meerdere keren gevraagd om de eindnota van 10 jan t/m 20 april, maar ze blijven vragen of ik een factuur van Liander heb ontvangen ,als dat zo is, kan ze hiermee verrekenen.
In de tussentijd heb wel ik contact opgenomen met Liander, of ik er een boete krijg tussen de periode
12 feb t/m 20 april maar hier kom ik er achter dat Nextenergy zelf een uithuizing heeft doorgegeven op mijn adres op 10 feb. Liander geeft aan dat ze de factuur niet kunnen opmaken, aangezien ze de meterstanden niet weten. De reden waarom Nextenergy uithuizing op mijn adres heeft aangegeven is onbekend volgens Liander. Hier heb ik meteen contact opgenomen Nextenergy, waarom ze de uithuizinng aan Liander heeft doorgegeven, ze bieden alleen excuses aan en het was een systeemfout volgens hun. Ik eiste een Eindnota van het periode 10 jan tot en met 20 april en op 8 mei uiteindelijk een Eindnota ontvangen, maar helaas kloppen de berekening niet.
https://prnt.sc/6-sT5w7yp4Gm
Zoals u in de afbeelding ziet, zijn de voorschotten: jan '23 €400,91 feb '23 €1.035,65 mar '23 €1.035,65 apr '23 €1.035,65 mei '23 €800,00
In april en mei zijn er sprake van dubbele termijn bedragen dus de bedragen van apr '23 €1.035,65 mei '23 €800,00 mag ik zelf terugboeken, maar dan nog komt ik niet op het bedrag van €1.436,55.
Als ik kan rekenen is 400,91 +1.035,65 + 1.035,65 dan komt ik uit op een bedrag van €2472.21
HIer heb ik meteen op 8 mei een email gestuurd voor een helder uitleg en tot op heden niks ontvangen. op 15 mei weer contact opgezocht en kreeg de heer Hans aan de lijn, hij zei dat de afdeling ermee bezig is en dat het helaas even kan duren, verder kan hij niet veel doen.
Alles is nu chaotisch en onduidelijk. Ik heb gekozen voor dynamisch energie. en het is door hun fout niet mogelijk. Ik wil hier graag weten wat voor stappen dien ik hier te ondernemen om niet de dupe van te worden? Kunnen ze zomaar een vast tarief in de periode van de uithuizing zetten? En wie betaald de factuur van liander? Ik moet erbij vermelden dan het de adres van een winkel, dus ik neem aan dat voor ondernemers andere regels gelden. Bij voorbaat dank!!
Mvg,
Hong
Op 10 januari 2023 ben ik overgestapt van Vattenfal naar NextEnergy voor dynamische energie.
Op 12 feb 2023 zie ik geen verbruik meer op mijn app. Op 12 april heb ik een bericht gestuurd dat mijn verbruik niet zichtbaar was, maar kreeg geen antwoord. 16 april weer een bericht gestuurd dat mijn verbruik sinds 12 feb niet meer zichtbaar is. Ik krijg hier wel een bericht van Nextenergy dat mijn meter een foutcode 008 geeft en dat ik zelf contact moet opnemen met Liander. Liander gebeld, het meter geeft inderdaad een foutcode 008, het is een autoriteitsprobleem, en dat probleem moet volgens Liander de energieleverancier zelf oplossen.
19 april weer contact gezocht met Nextenergy en nu weten ze wel wat het probleem is, er is een uithuizing geweest. Nextenergy heeft dan een nieuwe contract gemaakt zonder de oude contract af te sluiten, hierbij kreeg ik dubbele termijn bedragen en meerdere aanmaningen. Ik heb met veel moeite en en meerdere keren contact met ze opnemen per week om alleen aan te geven dat ik teveel heb betaald , uiteindelijk zijn de bedragen wel teruggeboekt. Ik heb hier wel meerdere keren gevraagd om de eindnota van 10 jan t/m 20 april, maar ze blijven vragen of ik een factuur van Liander heb ontvangen ,als dat zo is, kan ze hiermee verrekenen.
In de tussentijd heb wel ik contact opgenomen met Liander, of ik er een boete krijg tussen de periode
12 feb t/m 20 april maar hier kom ik er achter dat Nextenergy zelf een uithuizing heeft doorgegeven op mijn adres op 10 feb. Liander geeft aan dat ze de factuur niet kunnen opmaken, aangezien ze de meterstanden niet weten. De reden waarom Nextenergy uithuizing op mijn adres heeft aangegeven is onbekend volgens Liander. Hier heb ik meteen contact opgenomen Nextenergy, waarom ze de uithuizinng aan Liander heeft doorgegeven, ze bieden alleen excuses aan en het was een systeemfout volgens hun. Ik eiste een Eindnota van het periode 10 jan tot en met 20 april en op 8 mei uiteindelijk een Eindnota ontvangen, maar helaas kloppen de berekening niet.
https://prnt.sc/6-sT5w7yp4Gm
Zoals u in de afbeelding ziet, zijn de voorschotten: jan '23 €400,91 feb '23 €1.035,65 mar '23 €1.035,65 apr '23 €1.035,65 mei '23 €800,00
In april en mei zijn er sprake van dubbele termijn bedragen dus de bedragen van apr '23 €1.035,65 mei '23 €800,00 mag ik zelf terugboeken, maar dan nog komt ik niet op het bedrag van €1.436,55.
Als ik kan rekenen is 400,91 +1.035,65 + 1.035,65 dan komt ik uit op een bedrag van €2472.21
HIer heb ik meteen op 8 mei een email gestuurd voor een helder uitleg en tot op heden niks ontvangen. op 15 mei weer contact opgezocht en kreeg de heer Hans aan de lijn, hij zei dat de afdeling ermee bezig is en dat het helaas even kan duren, verder kan hij niet veel doen.
Alles is nu chaotisch en onduidelijk. Ik heb gekozen voor dynamisch energie. en het is door hun fout niet mogelijk. Ik wil hier graag weten wat voor stappen dien ik hier te ondernemen om niet de dupe van te worden? Kunnen ze zomaar een vast tarief in de periode van de uithuizing zetten? En wie betaald de factuur van liander? Ik moet erbij vermelden dan het de adres van een winkel, dus ik neem aan dat voor ondernemers andere regels gelden. Bij voorbaat dank!!
Mvg,
Hong