Ondertekende offerte €10.559,43 wordt vervangen door nieuwe offerte €16.520,86.
Geplaatst: 28 mei 2023 20:59
Ik heb op 16 maart 2023 een offerte ontvangen voor het plaatsen van airco's. 2 Buitenunits en 6 binnenunits. Deze offerte heb ik via een link van het bedrijf getekend. Ook heb ik een e-mail ontvangen van de verkoper die bij ons thuis is geweest om de situatie te bekijken, waarin hij aangeeft om welke airco's het gaat.
Mijn e-mail met de vraag:
Ik heb de offerte getekend.
Ik ben er vanuit gegaan dat (zoals besproken) 4 binnen units FTXM20R en 2 binnen units FTXM35R zijn.
De buiten units zijn 2x 3MXM68NG
Klopt dit?
Zijn e-mail met het antwoord:
Dank voor de opdracht.
Ik heb je mail direct doorgezet naar onze afdeling uitvoering.
Het zijn inderdaad de aangegeven producten.
Er wordt binnen 14 dagen contact opgenomen om de Schouw uit te voeren en dan in overleg met jou de installatiedatum vastgelegd.
Nadat er iemand voor de schouw was geweest hoorden wij niks meer. Na meerdere pogingen om contact te krijgen met het bedrijf kregen wij een nieuwe e-mail en offerte. (mij was (telefonisch) verteld dat de verkoper was vergeten om de 2 buitenunits in de offerte te zetten, maar dit klopt niet volgens zijn e-mail).
Nieuw e-mail van het bedrijf:
Naar aanleiding van ons contact mail ik u onderstaande.
Op 16 maart jl. heeft u een offerte ontvangen voor het installeren van een airco. Nadat u uw offerte had geaccordeerd zijn wij op 6 april jl. bij u langsgekomen voor een technische schouw.
Uit deze schouw bleek dat de geaccordeerde offerte niet uitvoerbaar is, er zijn namelijk aanvullende werkzaamheden nodig om uw airco te installeren. Dit houdt in dat uw oude offerte automatisch komt te vervallen en in de plaats daarvan een nieuwe offerte dient te worden opgesteld die vervolgens geaccordeerd dient te worden.
Na het opstellen en versturen van een nieuwe offerte d.d. 7 april heeft u aangegeven hier niet akkoord mee te willen gaan omdat de prijs hoger is dan uw eerste offerte.
In verband met uw ontevredenheid heb ik uw offerte voorgelegd aan de directie, deze heeft aangegeven dat ik helaas niet kan afwijken van de laatst opgestelde offerte.
Indien u niet akkoord gaat met de nieuwe offerte komt onze overeenkomst d.d. 16 maart 2023 automatisch te vervallen, zoals aangegeven in onze algemene voorwaarden(zie hieronder).
Mijn vraag is:
- Mag een bedrijf een getekende offerte (overeenkomst) vervangen door een nieuwe en verhogen met 60%?
- aanvullende werkzaamheden kunnen toch niet bestaan uit 60% van de eerdere offerte?
mvg,
Mijn e-mail met de vraag:
Ik heb de offerte getekend.
Ik ben er vanuit gegaan dat (zoals besproken) 4 binnen units FTXM20R en 2 binnen units FTXM35R zijn.
De buiten units zijn 2x 3MXM68NG
Klopt dit?
Zijn e-mail met het antwoord:
Dank voor de opdracht.
Ik heb je mail direct doorgezet naar onze afdeling uitvoering.
Het zijn inderdaad de aangegeven producten.
Er wordt binnen 14 dagen contact opgenomen om de Schouw uit te voeren en dan in overleg met jou de installatiedatum vastgelegd.
Nadat er iemand voor de schouw was geweest hoorden wij niks meer. Na meerdere pogingen om contact te krijgen met het bedrijf kregen wij een nieuwe e-mail en offerte. (mij was (telefonisch) verteld dat de verkoper was vergeten om de 2 buitenunits in de offerte te zetten, maar dit klopt niet volgens zijn e-mail).
Nieuw e-mail van het bedrijf:
Naar aanleiding van ons contact mail ik u onderstaande.
Op 16 maart jl. heeft u een offerte ontvangen voor het installeren van een airco. Nadat u uw offerte had geaccordeerd zijn wij op 6 april jl. bij u langsgekomen voor een technische schouw.
Uit deze schouw bleek dat de geaccordeerde offerte niet uitvoerbaar is, er zijn namelijk aanvullende werkzaamheden nodig om uw airco te installeren. Dit houdt in dat uw oude offerte automatisch komt te vervallen en in de plaats daarvan een nieuwe offerte dient te worden opgesteld die vervolgens geaccordeerd dient te worden.
Na het opstellen en versturen van een nieuwe offerte d.d. 7 april heeft u aangegeven hier niet akkoord mee te willen gaan omdat de prijs hoger is dan uw eerste offerte.
In verband met uw ontevredenheid heb ik uw offerte voorgelegd aan de directie, deze heeft aangegeven dat ik helaas niet kan afwijken van de laatst opgestelde offerte.
Indien u niet akkoord gaat met de nieuwe offerte komt onze overeenkomst d.d. 16 maart 2023 automatisch te vervallen, zoals aangegeven in onze algemene voorwaarden(zie hieronder).
Mijn vraag is:
- Mag een bedrijf een getekende offerte (overeenkomst) vervangen door een nieuwe en verhogen met 60%?
- aanvullende werkzaamheden kunnen toch niet bestaan uit 60% van de eerdere offerte?
mvg,