Amazon NL raakt pakket kwijt/weigert terugbetaling
Geplaatst: 12 jun 2023 10:33
Hallo
Bij Amazon NL een tablet besteld.
Binnen de wettelijke termijn retour gestuurd.
Via DHL retourlabel van hun.
Bij dhl ingeleverd.
Track and Trace van dhl geeft aan dat het bezorgd is bij Amazon NL.
Echter Amazon zegt dat het naar een verkeerde depot is gestuurd.
Nu moet ik een politie rapport opsturen van vermissing.
Is DHL, Amazon niet verantwoordelijk als er iets mis gaat?
Moet ik nu er achter aan als label verkeerd is of als dhl bezorger ergens verkeerd afgeeft?
Alvast dank voor de hulp
Frank
Mail Amazon:
“Op 9 jun. 2023 om 09:50 heeft [email protected] het volgende geschreven:
We vinden het vervelend dat je jouw terugbetaling nog niet hebt ontvangen voor het geretourneerde item.
Hoewel we af en toe problemen kunnen verwachten met een retourzending, kunnen we je momenteel geen terugbetaling uitvoeren.
Op basis van de uitkomst van onze onderzoeken, concluderen we dat het retour pakket niet bij ons Retourcentrum aangekomen is.
Wij baseren dit mede op informatie uit onze administratie, en tevens informatie die verzameld is vanuit traceringssyteem.
De retourzending is afgeleverd bij het verzamelpunt in Oss. Helaas dit punt is niet de Amazon Retourcentrum.
Je kunt contact opnemen met jouw plaatselijke politiebureau om daar een aangifte te doen.
Als het probleem niet opgelost is nadat jij contact hebt opgenomen met de lokale politie, neem dan tijdens de kantooruren van de desbetreffende politie afdeling contact met ons op met een politie aangiftenummer en een pdf-/afbeeldingsbestand van de politie aangifte.
Er zijn meerdere manieren om aangifte te doen bij de politie. Neem contact op met jouw lokale autoriteiten voor manieren om aangifte te doen.
Om jouw politie aangifte te kunnen valideren, moet het aangifte de status "Voltooid/Gesloten" hebben en de volgende informatie bevatten:
- Het nummer van de aangifte cq. het proces-verbaal van het incident
- Naam van het betreffende politiebureau
- Het aangifte is gemaakt voor gestolen items/diefstal of soortgelijke misdaad
- De datum waarop het aangifte gemaakt is
- Indien online aangifte is gedaan: een kopie van de e-mail of het referentienummer van de ontvangstbevestiging
We kunnen geen politie aangifte accepteren die de status 'in behandeling' of een andere onvolledige status hebben.
De politie aangifte moet vóór maandag 24 juli 2023 ingediend zijn en in het Nederlands of Engels verstrekt zijn om in aanmerking te komen voor beoordeling.
Er is slechts één politie aangifte nodig voor alle geretourneerde items die deel uitmaken van dezelfde zending.
Let op: om te helpen bij het verkrijgen van een politie aangifte, raden we je aan een kopie van deze e-mail aan de politie te verstrekken om uit te leggen wat er gebeurd is.
We werken graag samen met de politie als onderdeel van elk onderzoek.
Zodra we jouw politie aangifte hebben ontvangen en beoordeeld, sturen we je een update per e-mail binnen 3 werkdagen.
Bedankt voor jouw begrip.
Met vriendelijke groet,
Amazon Customer Service Associate
Met je feedback help je ons het meest klantvriendelijke bedrijf ter wereld op te bouwen.
Is uw probleem hiermee opgelost?
Zo ja, klik hier:
Bij Amazon NL een tablet besteld.
Binnen de wettelijke termijn retour gestuurd.
Via DHL retourlabel van hun.
Bij dhl ingeleverd.
Track and Trace van dhl geeft aan dat het bezorgd is bij Amazon NL.
Echter Amazon zegt dat het naar een verkeerde depot is gestuurd.
Nu moet ik een politie rapport opsturen van vermissing.
Is DHL, Amazon niet verantwoordelijk als er iets mis gaat?
Moet ik nu er achter aan als label verkeerd is of als dhl bezorger ergens verkeerd afgeeft?
Alvast dank voor de hulp
Frank
Mail Amazon:
“Op 9 jun. 2023 om 09:50 heeft [email protected] het volgende geschreven:
We vinden het vervelend dat je jouw terugbetaling nog niet hebt ontvangen voor het geretourneerde item.
Hoewel we af en toe problemen kunnen verwachten met een retourzending, kunnen we je momenteel geen terugbetaling uitvoeren.
Op basis van de uitkomst van onze onderzoeken, concluderen we dat het retour pakket niet bij ons Retourcentrum aangekomen is.
Wij baseren dit mede op informatie uit onze administratie, en tevens informatie die verzameld is vanuit traceringssyteem.
De retourzending is afgeleverd bij het verzamelpunt in Oss. Helaas dit punt is niet de Amazon Retourcentrum.
Je kunt contact opnemen met jouw plaatselijke politiebureau om daar een aangifte te doen.
Als het probleem niet opgelost is nadat jij contact hebt opgenomen met de lokale politie, neem dan tijdens de kantooruren van de desbetreffende politie afdeling contact met ons op met een politie aangiftenummer en een pdf-/afbeeldingsbestand van de politie aangifte.
Er zijn meerdere manieren om aangifte te doen bij de politie. Neem contact op met jouw lokale autoriteiten voor manieren om aangifte te doen.
Om jouw politie aangifte te kunnen valideren, moet het aangifte de status "Voltooid/Gesloten" hebben en de volgende informatie bevatten:
- Het nummer van de aangifte cq. het proces-verbaal van het incident
- Naam van het betreffende politiebureau
- Het aangifte is gemaakt voor gestolen items/diefstal of soortgelijke misdaad
- De datum waarop het aangifte gemaakt is
- Indien online aangifte is gedaan: een kopie van de e-mail of het referentienummer van de ontvangstbevestiging
We kunnen geen politie aangifte accepteren die de status 'in behandeling' of een andere onvolledige status hebben.
De politie aangifte moet vóór maandag 24 juli 2023 ingediend zijn en in het Nederlands of Engels verstrekt zijn om in aanmerking te komen voor beoordeling.
Er is slechts één politie aangifte nodig voor alle geretourneerde items die deel uitmaken van dezelfde zending.
Let op: om te helpen bij het verkrijgen van een politie aangifte, raden we je aan een kopie van deze e-mail aan de politie te verstrekken om uit te leggen wat er gebeurd is.
We werken graag samen met de politie als onderdeel van elk onderzoek.
Zodra we jouw politie aangifte hebben ontvangen en beoordeeld, sturen we je een update per e-mail binnen 3 werkdagen.
Bedankt voor jouw begrip.
Met vriendelijke groet,
Amazon Customer Service Associate
Met je feedback help je ons het meest klantvriendelijke bedrijf ter wereld op te bouwen.
Is uw probleem hiermee opgelost?
Zo ja, klik hier: