Hoe lang mag het duren voordat je geld terugkrijgt?
Geplaatst: 15 jun 2023 19:30
29 mei een Ecovac Winbot X besteld € 344,66. Aangezien er geen nieuwe beschikbaar was heb ik een model met lichte gebruikerssporen besteld. Het apparaat zou helemaal compleet zijn en 100% werken. Echter na ontvangst bleek het apparaat helemaal niet te werken. Ik kreeg het vermoeden dat het apparaat niet deed opladen. Zelf na een hele nacht in de oplader wilde het apparaat niet werken. Ik heb hem dan ook op 2 juni teruggestuurd. Ik koos voor waardebonnen want dan zou ik sneller mijn geld terug ontvangen.
Ik heb van Amazon een retourlabel ontvangen en hem volgens hun instructies naar een DHL punt gebracht. Het duurde meer dan 1 week voor dat DHL het apparaat bij Amazon had afgeleverd. Mijn overtuiging is dat dit op aanwijzing van Amazon zo geregeld wordt. Na 2 dagen na die aflevering had ik nog niets terug ontvangen. Ik heb contact opgenomen met Amazon en ze hebben toen aangegeven dat het 30 dagen zou duren voordat ik een terugbetaling kon verwachten. Als dit wettelijk gezien wordt als een redelijk termijn dan vindt ik dat de wet wel aangepast mag worden.
Ik ben niet diegene die in gebreken is gebleven, en dat hun bezorger het pakket eerst een week vast houd zou natuurlijk ook niks uit mogen maken.
Zojuist nog eens contact gehad. Ze hebben aangegeven dat ik op 2 juli het geld terug kan verwachten. Het is duidelijk dat Amazon niet van goede wil is en dat ze op meerdere manieren in gebreken is gebleven.
Onder andere:
Een defect apparaat leveren.
Liegen over het feit dat ik met waardebonnen eerder mijn geld terug krijg.
Onnodig laten wachten op een vergoeding van de gelede schade.
Ik heb van Amazon een retourlabel ontvangen en hem volgens hun instructies naar een DHL punt gebracht. Het duurde meer dan 1 week voor dat DHL het apparaat bij Amazon had afgeleverd. Mijn overtuiging is dat dit op aanwijzing van Amazon zo geregeld wordt. Na 2 dagen na die aflevering had ik nog niets terug ontvangen. Ik heb contact opgenomen met Amazon en ze hebben toen aangegeven dat het 30 dagen zou duren voordat ik een terugbetaling kon verwachten. Als dit wettelijk gezien wordt als een redelijk termijn dan vindt ik dat de wet wel aangepast mag worden.
Ik ben niet diegene die in gebreken is gebleven, en dat hun bezorger het pakket eerst een week vast houd zou natuurlijk ook niks uit mogen maken.
Zojuist nog eens contact gehad. Ze hebben aangegeven dat ik op 2 juli het geld terug kan verwachten. Het is duidelijk dat Amazon niet van goede wil is en dat ze op meerdere manieren in gebreken is gebleven.
Onder andere:
Een defect apparaat leveren.
Liegen over het feit dat ik met waardebonnen eerder mijn geld terug krijg.
Onnodig laten wachten op een vergoeding van de gelede schade.