LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (lint?)worm in mijn chinees

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
TG
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2004 16:22

(lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door TG »

Tijdens het opscheppen mijn een portie vlees uit een bakje van mijn lokale chinees merkte ik op dat er een soort sliert uit een van de stukken kwam.
Eerst dacht ik dat het een stuk tauge of andere groente was die in de saus gevallen was, maar tijdens het verwijderen ervan merkte ik dat de sliert uit het vlees kwam en niet zomaar los lag.

Na het verwijderen van de saus onder de kraan lijkt het meer op een worm oid. Ik heb het doormidden gesneden en het ik ringvormig. Lengte ca. 6 cm lang. Ik dacht ook dat het eventueel een bloedvat ofzo kunnen zijn, maar de uiteinden zijn duidelijk spits en dicht.

Wat moet ik hiermee ? Kan ik het ergens heensturen (voedsel waren instituut) om te laten onderzoeken ?

salsa

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door salsa »

Spijt me, weet niet wat het is, maar het klinkt wel enorm ranzig!

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hou niet van chinees. Je ziet bl. niet zo wat je eet. Geef mij maar de degelijke duitse of oostenrijkse keuken.

Groetjes,

Derrick

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Kristina »

Je zou dit kunnen melden bij Voedsel en Waren Autoriteit.
www.vwa.nl
Ontzettend ranzig zulke taferelen. Ik zou het zeker niet hierbij laten.

vreemde

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door vreemde »

De beschrijving lijkt wel op die van een meelworm.

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door oom agent »

Hmm ik ben een liefhebber van chinees eten maar hiervan draait mijn maag even van rond.

Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is geweest.
Graag de afloop van dit verhaal hier posten.

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

U zou eens een portie Chinees moeten bestellen, das pas lekker.

JJC

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door JJC »

owkee in de categorie super ieuw!

Lintworm is volgens mij langer.....heb laatst een megagoor programma op sbs gezien en weet helaas nu hoe een lintworm eruit ziet....

Ben je niet teruggegaan naar die chinees?

bodejos

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door bodejos »

Het lijkt me een broodje aap-verhaal. Hoewel het natuurlijk niet onmogelijk is.

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

Die Chinees wilde de lintworm niet terughebben. Hij heeft er nog genoeg volgens hem.

eliane

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door eliane »

gatverdarrie wat ranzig, ik eet nooit gen chinees omdat ik die lui niet vertrouw, je kunt niet in de keuekn kijken en dat baart me altijd zorgen. Ga ook bijna nooit uit eten omdat ik niet houd van mensen die aan mijn voedsel zitten terwijl ik niet kan zien wat ze er mee doen of mee gedaan hebben.

Knalpotje

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Knalpotje »

.. en gewoon goed door kouwen. Die dingen zitten vol vitaline.

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

Is het niet gewoon een lange bami-sliert die verdwaald is?

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

Het klinkt inderdaad een beetje vreemd, maar ik zou het zeker uit laten zoeken wat het is!
gatverdarrie wat ranzig, ik eet nooit gen chinees omdat ik die lui niet vertrouw, je kunt niet in de keuekn kijken en dat baart me altijd zorgen. Ga ook bijna nooit uit eten omdat ik niet houd van mensen die aan mijn voedsel zitten terwijl ik niet kan zien wat ze er mee doen of mee gedaan hebben.
Toevallig heeft mijn vader een Chinees restaurant, waar als klanten daar om vragen, ze een kijkje in de keuken kunnen nemen. Misschien is dat een goede suggestie om een keer te proberen?

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Imken »

Het zou alsnog een bloedvat kunnen zijn die door het bakken dichtgeschroeid is.

Alle restaurants in Nederland worden eens in de zoveel tijd gecontroleerd. En ook al kun je in de keuken kijken, je ziet nooit alles. Over het algemeen zijn het juist de Chinese en Indische restaurants die het netste werken. Je wilt geen verhalen horen uit de keukens van de echte Hollandse Van der Valk restaurants. Of andere grote wegrestaurants en ketens. Daar wordt vaak het ranzigst gewerkt, omdat het massaal gaat. Daarna ligt het eten vervolgens lekker lang op warmhoudplaten met precies die temperatuur die bacterien zo lekker vinden.

Meestal werken kleine restaurantjes het netst, omdat die bij slechte publiciteit meer te verliezen hebben.
En ik heb liever eten dat bereidt is door een kok, dan door een 16-jarige zaterdaghulp (zoals bij V&D).

En verder wil je ook niet weten wat er in je eigen keuken huist aan bacterien en andere ranzige zaken. Hoe goed je het ook schoon houdt. Wel eens een kweek van een sopdoek of afwasborstel gezien?
Of alleen al bijvoorbeeld een snorhaar, je ring, een oorbel.
Koken met je sieraden nog om, een snorhaar die tijdens het koken in je eten valt. Laten we allemaal een Gamma-sterilisator aanschaffen.
En je zou verbaast staan als je weet hoeveel insecten je binnen krijgt tijdens het eten van salade en fruit, tijdens fietsen en drinken. Een kleine kilo per jaar. Goed voor de proteïnen, zullen we maar zeggen.
Maar een lintworm is het zeker niet, gezien die bestaat uit segmenten en alleen de larven, die niet met het blote oog zichtbaar zijn, komen voor in het spiervlees.

Wat ik wil zeggen is: Als er echt iets mis is in een restaurant, is dat zeer kwalijk. Maar om gelijk te generaliseren dat Chinezen niet te vertrouwen zijn, is slordig. En om elkaar angst voor bacterien aan te praten, niet nodig.

Mocht het echt een worm blijken te zijn, dan kan de betreffende Chinees zijn deuren wel sluiten. En in dat geval terecht.

Je kunt hiervoor natuurlijk ook altijd contact opnemen met de Keuringsdienst van Waren en hun uit laten zoeken wat het was.

Hopelijk horen we het nog.

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

nou ik heb eens gezien dat er brand uitbrak in de keuekn van en chinees restaurant en toen vloog de achterdeur open en zagen wij minstens 20!!! chinezen dat keukentje uitvliegen en daarbij 2 honden!! Nooit meer gegeten daar dat begrijp je wel...

Gast

Re: (lint?)worm in mijn chinees

Ongelezen bericht door Gast »

Nou het komt me bekent voor, na een anti-worm behandeling van mij kat! die broodmager was geworden braakte hij zo'n sliert uit en ook bami achtig met ribbeltjes alleen iets breder. bij onderzoek via www bleek dat het waarschijnlijk een spoelworm was. dus......

Gesloten