Slechte bereikbaarheid bedrijven
Geplaatst: 27 jul 2023 14:18
Tegenwoordig gaat alles zo'n beetje online en en het lijkt wel of bedrijven er van alles aan doe om te voorkomen dat jij ze een vraag kan stellen en dan moeten we die beantwoorden en dat is lastig, want dat kost tijd en is bovendien niet nodig want alle informatie staat toch online?
Neem nou AEGON, vanmorgen meer dan een 25min. geprobeerd ze telefonisch te bereiken, daarna hoorde ik om de paar seconden een piep.
Ik heb die 25 min. gewoon online wat andere dingen gedaan maar ondertussen wel mijn ongenoegen geuit wat mogelijk toch ontvangen is aan de andere kant van de lijn en dat kan natuurlijk van invloed geweest zijn. Uiteindelijk heb ik de verbinding maar verbroken. Overigens werd dit gesprek opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden maar dat hoor ik ook al jaren als ik banken, verzekeringen etc. bel. maar ik heb niet het idee dat er iets veranderd. Misschien het hoofdkantoor in den Haag? Daar wordt inderdaad opgenomen en nadat ik het e.a. heb uitgelegd word ik doorverbonden en kom weer terecht in hetzelfde keuze menu .
Geen nood, zo vermeld de site, je kan eigenlijk het beste chatten met een medewerker dan wordt je het snelst geholpen. Dat is foute informatie, die medewerker kan je wel vergeten want dit is een chatbot. Die chatbots zie je heel veell online en ik moet toegeven dat sommigen chatbots van bedrijven je na een paar vragen inderdaad doorverbinden met een echte medewerker...bij AEGON is me dat niet gelukt(knap gedaan hoor )
Misschien een emailtje? Nee hoor, je wordt al gewaaschuwd:
Een e-mail sturen is niet altijd de beste optie
We hebben meestal gegevens van jou nodig om je te kunnen helpen. Als je ons een e-mail stuurt, zijn deze gegevens vaak niet compleet. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar daardoor kunnen we je minder goed en snel helpen.
omdat we dan niet alle gegevens van je hebben ...geef dan online aan wat er in moet staan aan gegevens!
Gelukkig heeft AEGON ook webformulieren:
Via onze webformulieren stel je je vraag en vul je direct jouw persoonlijke gegevens in. Zo weten wij meteen wie je bent en over welk product jouw vraag gaat.
Uiteraard ook dat maar geprobeerd en nadat ik heel mijn hebben en houwen heb doorgegeven en mijn vraag heb gesteld, klik ik op de knop Verder om het geheel af te ronden, krijg de melding:
De website is niet beschikbaar door een technisch probleem.
Nu heb ik de afgelopen weken met meerdere bedrijven contact op moeten nemen en eigenlijk zie daar steeds hetzelfde; slechte bereikbaarheid, lange wachttijden aan de telefoon, vaak geen emailadres, online wordt je van de ene naar de andere pagina doorverwezen en uiteindelijk kom je op dezelfde pagina weer terecht en inderdaad als ze helemaal geen raad meer weten:..."vanwege technische problemen" ..kunnen we je helaas niet verder helpen. Klantenservice?
Neem nou AEGON, vanmorgen meer dan een 25min. geprobeerd ze telefonisch te bereiken, daarna hoorde ik om de paar seconden een piep.
Ik heb die 25 min. gewoon online wat andere dingen gedaan maar ondertussen wel mijn ongenoegen geuit wat mogelijk toch ontvangen is aan de andere kant van de lijn en dat kan natuurlijk van invloed geweest zijn. Uiteindelijk heb ik de verbinding maar verbroken. Overigens werd dit gesprek opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden maar dat hoor ik ook al jaren als ik banken, verzekeringen etc. bel. maar ik heb niet het idee dat er iets veranderd. Misschien het hoofdkantoor in den Haag? Daar wordt inderdaad opgenomen en nadat ik het e.a. heb uitgelegd word ik doorverbonden en kom weer terecht in hetzelfde keuze menu .
Geen nood, zo vermeld de site, je kan eigenlijk het beste chatten met een medewerker dan wordt je het snelst geholpen. Dat is foute informatie, die medewerker kan je wel vergeten want dit is een chatbot. Die chatbots zie je heel veell online en ik moet toegeven dat sommigen chatbots van bedrijven je na een paar vragen inderdaad doorverbinden met een echte medewerker...bij AEGON is me dat niet gelukt(knap gedaan hoor )
Misschien een emailtje? Nee hoor, je wordt al gewaaschuwd:
Een e-mail sturen is niet altijd de beste optie
We hebben meestal gegevens van jou nodig om je te kunnen helpen. Als je ons een e-mail stuurt, zijn deze gegevens vaak niet compleet. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar daardoor kunnen we je minder goed en snel helpen.
omdat we dan niet alle gegevens van je hebben ...geef dan online aan wat er in moet staan aan gegevens!
Gelukkig heeft AEGON ook webformulieren:
Via onze webformulieren stel je je vraag en vul je direct jouw persoonlijke gegevens in. Zo weten wij meteen wie je bent en over welk product jouw vraag gaat.
Uiteraard ook dat maar geprobeerd en nadat ik heel mijn hebben en houwen heb doorgegeven en mijn vraag heb gesteld, klik ik op de knop Verder om het geheel af te ronden, krijg de melding:
De website is niet beschikbaar door een technisch probleem.
Nu heb ik de afgelopen weken met meerdere bedrijven contact op moeten nemen en eigenlijk zie daar steeds hetzelfde; slechte bereikbaarheid, lange wachttijden aan de telefoon, vaak geen emailadres, online wordt je van de ene naar de andere pagina doorverwezen en uiteindelijk kom je op dezelfde pagina weer terecht en inderdaad als ze helemaal geen raad meer weten:..."vanwege technische problemen" ..kunnen we je helaas niet verder helpen. Klantenservice?