Samsung weigert garantie
Geplaatst: 30 jul 2023 21:13
Hallo, Ik zit hier al best lang mee en dus vraag ik om advies.
In april heb ik de samsung galaxy buds 2 pro gekocht via de samsung webshop. In mei begon het probleem al met het linkeroortje maar dacht dat het wel over ging. In juni was het nog steeds bezig en was ik er klaar mee en dus vertrouwende op de garantie en op het feit dat ik hem pas 2 maanden heb, heb ik hem opgestuurd voor reperatie naar dynafix via samsung. Ik heb een paar dagen later een prijsopgave van ruim 180 euro gekregen (nieuwprijs) en werd er mij verteld dat er oorsmeer gevonden was in de speakers, ze hebben hier ook fotos van gestuurd. Dus valt dit onder gebruiksschade vindt samsung. Ik heb hierna direct contact opgenomen met juristen van het consumentenbond. Ik heb in totaal met 3 verschillende gesproken en zij zeggen allemaal dat als het alleen oorvuil is, het normaal is bij gewoon gebruik en dus niet zo snel kapot hoort te gaan. Wat samsung zegt, is dat ik hem niet goed onderhouden heb, terwijl ik hem na elk gebruik schoon heb gemaakt maar ik kan natuurlijk niet in de speakers gaan schoonmaken. Van oortjes van zulke hoge prijs verwacht je natuurlijk dat ze hier bescherming voor bieden en natuurlijk gemaakt zijn om in je oren te stoppen. Ik heb verschillende juridische brieven gestuurd naar Samsung maar het enige wat ze zeggen is dat de mening van het reperatiecentrum leidend is. Op 7 juli hebben ze mij aangeboden om hem kosteloos terug te sturen ipv de 37 euro kosten. Ik ben hier toen akkoord mee gegaan omdat ik hem zo snel mogelijk nodig had voor op vakantie. Tot op heden heeft samsung niks geleverd en hebben ze mijn verzoek gesloten. Ook heb ik bij het ACM een melding gedaan en was mevrouw aan de telefoon het met mij eens. Ik ben binnenkort terug van vakantie en dus wil ik graag opnieuw tegen de prijsopgave in gaan en een kosteloze omruiling krijgen. Een rechtszaak lijkt mij teveel door de kosten. Iemand advies wat ik naar Samsung kan sturen/doen?
In april heb ik de samsung galaxy buds 2 pro gekocht via de samsung webshop. In mei begon het probleem al met het linkeroortje maar dacht dat het wel over ging. In juni was het nog steeds bezig en was ik er klaar mee en dus vertrouwende op de garantie en op het feit dat ik hem pas 2 maanden heb, heb ik hem opgestuurd voor reperatie naar dynafix via samsung. Ik heb een paar dagen later een prijsopgave van ruim 180 euro gekregen (nieuwprijs) en werd er mij verteld dat er oorsmeer gevonden was in de speakers, ze hebben hier ook fotos van gestuurd. Dus valt dit onder gebruiksschade vindt samsung. Ik heb hierna direct contact opgenomen met juristen van het consumentenbond. Ik heb in totaal met 3 verschillende gesproken en zij zeggen allemaal dat als het alleen oorvuil is, het normaal is bij gewoon gebruik en dus niet zo snel kapot hoort te gaan. Wat samsung zegt, is dat ik hem niet goed onderhouden heb, terwijl ik hem na elk gebruik schoon heb gemaakt maar ik kan natuurlijk niet in de speakers gaan schoonmaken. Van oortjes van zulke hoge prijs verwacht je natuurlijk dat ze hier bescherming voor bieden en natuurlijk gemaakt zijn om in je oren te stoppen. Ik heb verschillende juridische brieven gestuurd naar Samsung maar het enige wat ze zeggen is dat de mening van het reperatiecentrum leidend is. Op 7 juli hebben ze mij aangeboden om hem kosteloos terug te sturen ipv de 37 euro kosten. Ik ben hier toen akkoord mee gegaan omdat ik hem zo snel mogelijk nodig had voor op vakantie. Tot op heden heeft samsung niks geleverd en hebben ze mijn verzoek gesloten. Ook heb ik bij het ACM een melding gedaan en was mevrouw aan de telefoon het met mij eens. Ik ben binnenkort terug van vakantie en dus wil ik graag opnieuw tegen de prijsopgave in gaan en een kosteloze omruiling krijgen. Een rechtszaak lijkt mij teveel door de kosten. Iemand advies wat ik naar Samsung kan sturen/doen?