Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas
Geplaatst: 31 jul 2023 15:35
Seats&Sofas, beter gezegd: Cheats & So-Far-No-Sofas!,
Een lang verhaal, maar het lezen waard om een hoop problemen te besparen. met als hoofd oproep, doe geen aankoop bij Seats&Sofas, dat scheelt je een heel hoop hoofdpijn, je geld en tijd!
Vanaf het moment dat ik een overeenkomst had afgesloten met Seats&Sofas, begon het spijtgevoel al. De aankoop van onze droombank heeft tot ontzettend veel kopzorgen geleid. In eerste instantie leken de vertegenwoordigers van het Haagse Filiaal (Waldorpstraat) Seats&Sofas professioneel en vriendelijk. Echter, na het ondertekenen van de overeenkomst in December 2022 werd het al heel snel duidelijk hoe professioneel en vriendelijk Seats&Sofas daadwerkelijk is.
Na ruim 3 maanden, in Maart 2023 werd eindelijk onze droombank geleverd, terwijl Seats&Sofas volmondig adverteert met 'Vandaag besteld, morgen in huis!'. Het begrip 'Morgen' heeft duidelijk een heel andere betekenis voor Seats&Sofas.
Desalniettemin, na 3 maanden werd dus EEN bank geleverd, maar niet de bank die wij hadden gekozen. De bank werd namelijk in de verkeerde kleur geleverd. Althans, door een zeer onbekwame en onprofessionele fout van de verkoper. Namelijk op het moment van bestellen, hebben wij duidelijk aangewezen welke kleur bank wij willen. Echter, het jonge onbekwame broekie, dat dus geen verstand heeft van zijn vakgebied, heeft in onze overeenkomst de verkeerde kleur gezet. Elke leek, waaronder dus wij ook, gaat naar de winkel, kiest een kleur uit en wijst die aan, en verwacht dan dat de verkoper met kennis van zijn product en vakgebied, de juiste naam bijbehorende bij die kleur weet en die dus ook juist op de overeenkomst en pakbon noteert. Iedere bedrijf dat een product in diverse kleuren verkoopt, heeft andere benamingen. Als je een auto koopt, en je zegt, dat je die kleur blauw mooi vindt, dan zal de verkoper zeggen dat is Metallic Blue of Sky Blue of hoe het dan ook volgens hem mag heten.
Lang verhaal kort, de bank werd dus in de verkeerde kleur geleverd door onbekwaamheid van de verkoper van Seats&Sofas. De Haagse Filiaal (Waldorpstraat) Seats&Sofas wilde vervolgens 'HUN' fout gemakkelijk oplossen, door te zeggen dat wij moeilijk doen en de kleur door de vingers moesten zien - ONREDELIJK naar ons inzien! Alsof, we een goedkope paar schoenen hebben gekocht. Ons terechte probleem werd ontzettend gebagatelliseerd, alsof wij de bank gratis van hun hadden gekregen.
Na veel onprofessionele en onvriendelijke gesprekken door samenspannende gedrag van de Haagse Seats&Sofas medewerkers werd de ‘gloednieuwe’ verkeerde bank na ruim 2 weken terug meegenomen en een nieuwe overeenkomst met de correcte kleur bank opgesteld.
De bank heeft ruim twee weken bij mij thuis gestaan (gewoon in gebruik), omdat de Haagste Seats&Sofas blijkbaar geen haast had en het toch als ‘gloednieuw’ al worden doorverkocht aan een volgende klant, aangezien die toch niet weet dat de bank als in gebruik is geweest. Rekening houdend dat wij twee kleine kinderen (<3 jaar) thuis hebben.
Ruim bijna 4 maanden verder - Terwijl de ‘nieuwe, correcte’ bank zogenaamd met ‘SPOED’ zou zijn besteld - DUS NIET! (en dus inmiddels ruim een halfjaar na aankoopdatum) en na heel veel geduld hebbende en zonder bank gezeten te hebben (geen vervangend bank aangeboden door Haagse Seats&Sofas), hebben wij de gekozen bank mogen ontvangen. Nu zou je denken dat het probleem is opgelost, wij hebben onze droombank toch ontvangen. NOU NIET DUS!!
Ja, de bank is nu geleverd in de juiste kleur, MAAR een groot deel van de bank - het uitgeklapte bedgedeelte’, is NIET gestoffeerd! Kan je dat voorstellen?! Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met de HAAGSE Seats&Sofas en als oplossing moet ik het doen met een vergoeding van 50 Euro???!!! De hele look van mijn bank is verpest door FOUT VAN SEATS&SOFAS ZELF en in plaats van met een degelijke oplossing te komen, willen zij het probleem afdoen met een peuleschil. Een ander aanbod was dat wij ZELF de bank op EIGEN KOSTEN met EIGEN VERVOER moeten brengen naar Maasluis en vervolgens weer zo’n 3 maanden moeten wachten op het de bank en dus WEER ZONDER BANK zitten!
Inmiddels, zijn we nu 7,5 maand vanaf de aankoopdatum en guess what - het probleem is NOG STEEDS NIET OPGELOST. De HAAGSE Seats&Sofas hebben hun hand afgehaald van deze zaak en wij moeten het nu verder uitzoeken met het Hoofdkantoor.
Lang en frustrerend verhaal dus, maar beste medemens AUB DOE GEEN AANKOOP BIJ SEATS&SOFAS. Het scheelt je een hoopt tijd, stress en frustratie.
Seats&Sofas verkopen tweedehandse banken, als zogenaamd ‘gloednieuw’, hebben ZEER ZEER lange leveringstijden en zijn absoluut niet meedenkend, meewerkend en redelijk!
Een lang verhaal, maar het lezen waard om een hoop problemen te besparen. met als hoofd oproep, doe geen aankoop bij Seats&Sofas, dat scheelt je een heel hoop hoofdpijn, je geld en tijd!
Vanaf het moment dat ik een overeenkomst had afgesloten met Seats&Sofas, begon het spijtgevoel al. De aankoop van onze droombank heeft tot ontzettend veel kopzorgen geleid. In eerste instantie leken de vertegenwoordigers van het Haagse Filiaal (Waldorpstraat) Seats&Sofas professioneel en vriendelijk. Echter, na het ondertekenen van de overeenkomst in December 2022 werd het al heel snel duidelijk hoe professioneel en vriendelijk Seats&Sofas daadwerkelijk is.
Na ruim 3 maanden, in Maart 2023 werd eindelijk onze droombank geleverd, terwijl Seats&Sofas volmondig adverteert met 'Vandaag besteld, morgen in huis!'. Het begrip 'Morgen' heeft duidelijk een heel andere betekenis voor Seats&Sofas.
Desalniettemin, na 3 maanden werd dus EEN bank geleverd, maar niet de bank die wij hadden gekozen. De bank werd namelijk in de verkeerde kleur geleverd. Althans, door een zeer onbekwame en onprofessionele fout van de verkoper. Namelijk op het moment van bestellen, hebben wij duidelijk aangewezen welke kleur bank wij willen. Echter, het jonge onbekwame broekie, dat dus geen verstand heeft van zijn vakgebied, heeft in onze overeenkomst de verkeerde kleur gezet. Elke leek, waaronder dus wij ook, gaat naar de winkel, kiest een kleur uit en wijst die aan, en verwacht dan dat de verkoper met kennis van zijn product en vakgebied, de juiste naam bijbehorende bij die kleur weet en die dus ook juist op de overeenkomst en pakbon noteert. Iedere bedrijf dat een product in diverse kleuren verkoopt, heeft andere benamingen. Als je een auto koopt, en je zegt, dat je die kleur blauw mooi vindt, dan zal de verkoper zeggen dat is Metallic Blue of Sky Blue of hoe het dan ook volgens hem mag heten.
Lang verhaal kort, de bank werd dus in de verkeerde kleur geleverd door onbekwaamheid van de verkoper van Seats&Sofas. De Haagse Filiaal (Waldorpstraat) Seats&Sofas wilde vervolgens 'HUN' fout gemakkelijk oplossen, door te zeggen dat wij moeilijk doen en de kleur door de vingers moesten zien - ONREDELIJK naar ons inzien! Alsof, we een goedkope paar schoenen hebben gekocht. Ons terechte probleem werd ontzettend gebagatelliseerd, alsof wij de bank gratis van hun hadden gekregen.
Na veel onprofessionele en onvriendelijke gesprekken door samenspannende gedrag van de Haagse Seats&Sofas medewerkers werd de ‘gloednieuwe’ verkeerde bank na ruim 2 weken terug meegenomen en een nieuwe overeenkomst met de correcte kleur bank opgesteld.
De bank heeft ruim twee weken bij mij thuis gestaan (gewoon in gebruik), omdat de Haagste Seats&Sofas blijkbaar geen haast had en het toch als ‘gloednieuw’ al worden doorverkocht aan een volgende klant, aangezien die toch niet weet dat de bank als in gebruik is geweest. Rekening houdend dat wij twee kleine kinderen (<3 jaar) thuis hebben.
Ruim bijna 4 maanden verder - Terwijl de ‘nieuwe, correcte’ bank zogenaamd met ‘SPOED’ zou zijn besteld - DUS NIET! (en dus inmiddels ruim een halfjaar na aankoopdatum) en na heel veel geduld hebbende en zonder bank gezeten te hebben (geen vervangend bank aangeboden door Haagse Seats&Sofas), hebben wij de gekozen bank mogen ontvangen. Nu zou je denken dat het probleem is opgelost, wij hebben onze droombank toch ontvangen. NOU NIET DUS!!
Ja, de bank is nu geleverd in de juiste kleur, MAAR een groot deel van de bank - het uitgeklapte bedgedeelte’, is NIET gestoffeerd! Kan je dat voorstellen?! Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met de HAAGSE Seats&Sofas en als oplossing moet ik het doen met een vergoeding van 50 Euro???!!! De hele look van mijn bank is verpest door FOUT VAN SEATS&SOFAS ZELF en in plaats van met een degelijke oplossing te komen, willen zij het probleem afdoen met een peuleschil. Een ander aanbod was dat wij ZELF de bank op EIGEN KOSTEN met EIGEN VERVOER moeten brengen naar Maasluis en vervolgens weer zo’n 3 maanden moeten wachten op het de bank en dus WEER ZONDER BANK zitten!
Inmiddels, zijn we nu 7,5 maand vanaf de aankoopdatum en guess what - het probleem is NOG STEEDS NIET OPGELOST. De HAAGSE Seats&Sofas hebben hun hand afgehaald van deze zaak en wij moeten het nu verder uitzoeken met het Hoofdkantoor.
Lang en frustrerend verhaal dus, maar beste medemens AUB DOE GEEN AANKOOP BIJ SEATS&SOFAS. Het scheelt je een hoopt tijd, stress en frustratie.
Seats&Sofas verkopen tweedehandse banken, als zogenaamd ‘gloednieuw’, hebben ZEER ZEER lange leveringstijden en zijn absoluut niet meedenkend, meewerkend en redelijk!