Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?
Geplaatst: 01 aug 2023 14:13
Op dinsdag 25 juli verloor ik mijn portemonnee in een bus van BRENG in Nijmegen. Deze werd gelukking teruggevonden. Breng maakt gebruik van iLost. Nadat geidentificeerd was dat ik de rechtmatige eigenaar was en ik betaald had voor verzending, werd de verzending in gang gezet. Het is nu 1 augustus en mijn pakketje is er nog steeds niet. De statussen waren achtereenvolgens:
1. Zending nog niet aangemeld of ontvangen (dit is logisch want het pakket was nog niet opgehaald door DHL bij de leverancier)
2. Aangemeld
3. Retour zender (bleek later niet waar te zijn)
4. Aangekomen in jouw regio
5. Verwerkt in het sorteercentrum
6. Bezorging op 31-07-2023 tussen 10-15 uur
7. Bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 tot 2 dagen vertraging
8. Bezorging op 1-08-2023 tussen 10-15 uur.
9. Bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 tot 2 dagen vertraging.
Contact met DHL geeft aan dat alleen iLost op onderzoek uit kan gaan omdat dit de klant is. Die doen dat ook steeds braaf, maar nu is mijn pakket voor het laatst gescand op 28-07-2023 en denkt DHL inmiddels ook dat het kwijt is. Daarvoor moet weer een onderzoek worden ingesteld door iLost. Wie kan ik hiervoor aansprakelijk stellen? Al mijn passen zitten in het pakket. Rijbewijs, twee ov-kaarten, bankpas, creditcard etc. etc. En nog geen zicht op terugkeer. Maar in tegenstelling tot bij een bestelling bij een webwinkel is dit pakket al mijn eigendom voordat ik het ontvang. Wat kan ik doen?
1. Zending nog niet aangemeld of ontvangen (dit is logisch want het pakket was nog niet opgehaald door DHL bij de leverancier)
2. Aangemeld
3. Retour zender (bleek later niet waar te zijn)
4. Aangekomen in jouw regio
5. Verwerkt in het sorteercentrum
6. Bezorging op 31-07-2023 tussen 10-15 uur
7. Bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 tot 2 dagen vertraging
8. Bezorging op 1-08-2023 tussen 10-15 uur.
9. Bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 tot 2 dagen vertraging.
Contact met DHL geeft aan dat alleen iLost op onderzoek uit kan gaan omdat dit de klant is. Die doen dat ook steeds braaf, maar nu is mijn pakket voor het laatst gescand op 28-07-2023 en denkt DHL inmiddels ook dat het kwijt is. Daarvoor moet weer een onderzoek worden ingesteld door iLost. Wie kan ik hiervoor aansprakelijk stellen? Al mijn passen zitten in het pakket. Rijbewijs, twee ov-kaarten, bankpas, creditcard etc. etc. En nog geen zicht op terugkeer. Maar in tegenstelling tot bij een bestelling bij een webwinkel is dit pakket al mijn eigendom voordat ik het ontvang. Wat kan ik doen?