Pagina 1 van 1

Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 12:08
door Jack Bax
:( Pas kwijtgeraakt, maar gelukkig had iemand 'm gevonden... Mja... En ingeleverd bij ING

Pas geblokkeerd natuurlijk... Krijg telefoon van ING omtrent bovenstaande... Beleid ING is dat gevonden passen verknipt worden.
Maar dát is een handig verdienmodel... Je krijgt een nieuwe tegen betaling van €4,50...

In plaats van te zeggen waar de pas is ingeleverd zodat je met legitimatie deze kunt ophalen mag je dokken... Toch weer leuk verdiend ING... voor een stuk plastic à 0,50

Servisio non grata...

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 12:12
door Lowieze
Nou nou, wel 4,50. Echt een verdienmodel.

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 12:14
door Lady1234
Verdienmodel? Hoeveel verloren passen zulken er ingeleverd worden bij ING denkt u?

Misschien zelf wat zorgvuldiger zijn?

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 12:16
door angel1978
Jack Bax schreef:
15 aug 2023 12:08
:( Pas kwijtgeraakt, maar gelukkig had iemand 'm gevonden... Mja... En ingeleverd bij ING

Pas geblokkeerd natuurlijk... Krijg telefoon van ING omtrent bovenstaande... Beleid ING is dat gevonden passen verknipt worden.
Maar dát is een handig verdienmodel... Je krijgt een nieuwe tegen betaling van €4,50...

In plaats van te zeggen waar de pas is ingeleverd zodat je met legitimatie deze kunt ophalen mag je dokken... Toch weer leuk verdiend ING... voor een stuk plastic à 0,50

Servisio non grata...
het is onduidelijk wat er in tussentijd met die pas allemaal gebeurd is, misschien is deze wel gekopieerd en hoeft daarna alleen de pincode nog maar afgekeken te worden.

Lijkt me dus zeker niet onverstandig om gewoon een nieuwe pas aan te maken. Volgende keer iets voorzichtiger zijn met dit soort passen en ze niet kwijt raken.

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 12:36
door juliomariner
Hoe komt u aan de wetenschap dat de productiekosten van een kaart maar €0,50 zijn. Al met al denk ik dat de kosten ver boven de €4,50 liggen die de bank ervoor vraagt.

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 16:45
door witte angora
Volgens mij, als ik het me goed herinner, heb ik de laatste keer 7,50 betaald toen ik mijn pas kwijt was. Kennelijk verdienden ze teveel, dat het nu voor minder kan. :D

Even rekenen:

- De pas kost 0,50
- Iemand moet het ding, samen met een aantal andere passen, naar de post brengen. Dat zal vermoedelijk een oude bejaarde zijn die het voor niks doet omdat hij toch al zijn AOW heeft. Kosten: 1 bak koffie om de man in de benen te krijgen.
- De postbode is een vrijwilliger, die hoeft niet betaald te worden. Kosten: 1 bak koffie om de man tevreden te houden.

Inderdaad, 0.50 cent en twee koffie, aan die 4,50 verdienen ze dik.

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 16:59
door Lady1234
Bij de Amro kost een nieuwe pas € 7,50

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 17:18
door Methusalah
Dus omdat jij je pas kwijt raakt moet iemand anders voor de kosten opdraaien? Een beetje omgedraaide wereld, niet?

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 19:42
door Quindor
Dus de pas is, nadat deze ingeleverd is bij de ING, door hun geblokkeerd en er is door een medewerker telefonisch contact met u opgenomen om u hierover te informeren. Dat is best netjes van de ING lijkt me. En u denkt dat er na deze handelingen en het drukken en sturen van een nieuwe pas veel overblijft van dit 'schokkende' bedrag voor de ING bank om aan te verdienen? Ik betwijfel het ten zeerste. De kosten om een medewerker hierover contact met u op te laten nemen liggen al hoger.

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 19:54
door Moneyman
Jack Bax schreef:
15 aug 2023 12:08
Maar dát is een handig verdienmodel...
Ik mag hopen dat je in je werk niet verantwoordelijk bent voor het opstellen van businesscases... :mrgreen:

Re: Kassa Voor ING Bij Verlies Pas

Geplaatst: 15 aug 2023 20:26
door rwolters
Goeie service van ING dat zij het grootste deel van de kosten voor hun rekening nemen terwijl hun klanten onzorgvuldig met hun spullen omgaan.