Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!
Geplaatst: 31 aug 2004 11:01
Omdat we thuis een ADSL-verbinding wilde hebben en Wanadoo lekker goedkoop is, kozen we voor Wanadoo. Ze hadden toevallig ook een speciale aanbieding. Wifi van 180 voor 69 euro. Geen kabels meer...
Dus dat deden we.
Eenmaal geinstalleerd blijkt de router nogal zwak te zijn. In de praktijk was het ook nog zo dat regelmatig je verbinding om onverklaarbare reden wegviel. Na een week werkte het hele zaakje niet meer. Toen besloot ik het apparaat maar eens te onderzoeken.
Het apparaat blijkt een normale adsl-modem te zijn met een pcmcia-sleuf en daarin zit een pcmcia-wifi-kaartje. Het kaartje was stuk gegaan. Ik navraag doen bij de plaatselijke computerboer. Gaat ie hard lachen. 69 euro voor dat stuk puin? Of ik het gek vond dat ik een slechte verbinding had... (En waar koste ie dan 189 euro, meneer Wanadoo?) Nou, even onderzoek gedaan en het blijkt dat een beetje wifi-router toch wel ietsje meer is dan dit apparaat van wanadoo.
Kort gezegt: Ik wil mijn geld terug. Ik zorg zelf wel voor een apparaat dat wel werkt.
De eerste keer dat ik de helpdesk belde was ongelooflijk. De afdeling die ik moest hebben was gewoonweg niet berijkbaar. Een andere afdeling wel, maar die waren genadeloos en gooide de hoorn erop.
De tweede keer heb ik 45 minuten gewacht en daarna maar weer opgelegt.
Wanadoo heeft inmiddels wel op de mail gereageert. We moeten de modem opsturen en dan krijgen we (indien een bewezen deffect) een nieuwe. Maar dat wil ik helemaal niet. Krijg ik weer een duurbetaald stukje puin...
Dus dat deden we.
Eenmaal geinstalleerd blijkt de router nogal zwak te zijn. In de praktijk was het ook nog zo dat regelmatig je verbinding om onverklaarbare reden wegviel. Na een week werkte het hele zaakje niet meer. Toen besloot ik het apparaat maar eens te onderzoeken.
Het apparaat blijkt een normale adsl-modem te zijn met een pcmcia-sleuf en daarin zit een pcmcia-wifi-kaartje. Het kaartje was stuk gegaan. Ik navraag doen bij de plaatselijke computerboer. Gaat ie hard lachen. 69 euro voor dat stuk puin? Of ik het gek vond dat ik een slechte verbinding had... (En waar koste ie dan 189 euro, meneer Wanadoo?) Nou, even onderzoek gedaan en het blijkt dat een beetje wifi-router toch wel ietsje meer is dan dit apparaat van wanadoo.
Kort gezegt: Ik wil mijn geld terug. Ik zorg zelf wel voor een apparaat dat wel werkt.
De eerste keer dat ik de helpdesk belde was ongelooflijk. De afdeling die ik moest hebben was gewoonweg niet berijkbaar. Een andere afdeling wel, maar die waren genadeloos en gooide de hoorn erop.
De tweede keer heb ik 45 minuten gewacht en daarna maar weer opgelegt.
Wanadoo heeft inmiddels wel op de mail gereageert. We moeten de modem opsturen en dan krijgen we (indien een bewezen deffect) een nieuwe. Maar dat wil ik helemaal niet. Krijg ik weer een duurbetaald stukje puin...