Klacht over vliegtickets via Booking.com
Geplaatst: 23 aug 2023 16:37
Ik heb voor een groep van 7 collega's vliegtickets geboekt via Booking.com Bij het boeken gekozen voor een heen en terugvlucht, alle gegevens ingevuld, bevestigd en een betaal opdracht gegeven. Inbrengen en checken van alle gegevens kostte een minuut of 10 . Na het geven van de betaalopdracht gaf de website de melding dat de tickets niet meer (voldoende) beschikbaar waren en dat we een andere vlucht moesten zoeken.
Dat heb ik gedaan en ik heb een iets latere vlucht geboekt. Dat ging helemaal goed.
Zes uur later kreeg ik opeens een melding dat die eerste vlucht ook werd bevestigd
Meteen contact gezocht met de klantenservice van Booking.com. Die gaven aan dat zij de vlucht wel kunnen annuleren voor ons en dat we ten dele geld konden terugkrijgen maar niet volledig.
Ik heb gesteld dat ik vind dat een fout in hun systeem de oorzaak was en dat we alle gelden terugwillen.
De klantenservice kon dat niet regelen; daarvoor moest ik een klacht indienen bij Booking.com. Dat heb ik gedaan, maar niets meer op gehoord.
Wel heb ik met de klantenservice gecommuniceerd over de refund. Binnen hun regels inmiddels afgewikkeld wat betekent dat we ongeveer de helft van het totale bedrag hebben teruggekregen en er nog een € 600 openstaan Bij alle mails die ik heb gestuurd heb ik steeds mijn claim genoemd, maar daar is niet op gereageerd.
Vraag: waar kan ik met deze klacht terecht? Hoe moet ik dit aanpakken?
Dat heb ik gedaan en ik heb een iets latere vlucht geboekt. Dat ging helemaal goed.
Zes uur later kreeg ik opeens een melding dat die eerste vlucht ook werd bevestigd
Meteen contact gezocht met de klantenservice van Booking.com. Die gaven aan dat zij de vlucht wel kunnen annuleren voor ons en dat we ten dele geld konden terugkrijgen maar niet volledig.
Ik heb gesteld dat ik vind dat een fout in hun systeem de oorzaak was en dat we alle gelden terugwillen.
De klantenservice kon dat niet regelen; daarvoor moest ik een klacht indienen bij Booking.com. Dat heb ik gedaan, maar niets meer op gehoord.
Wel heb ik met de klantenservice gecommuniceerd over de refund. Binnen hun regels inmiddels afgewikkeld wat betekent dat we ongeveer de helft van het totale bedrag hebben teruggekregen en er nog een € 600 openstaan Bij alle mails die ik heb gestuurd heb ik steeds mijn claim genoemd, maar daar is niet op gereageerd.
Vraag: waar kan ik met deze klacht terecht? Hoe moet ik dit aanpakken?