Pagina 1 van 1
Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 13 sep 2023 14:06
door BasNarva
Wanneer een pakket tijdens het vervoer met een koeriersdienst (DPD, Post.nl, UPS, DHL en dergelijke) verdwijnt, wie is er dan verantwoordelijk voor de schade? En zijn daar Europese richtlijnen voor?
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 13 sep 2023 14:21
door Wilhelmina12345
Mijn pakket is bij PostNL ook verdwenen. PostNL reageert met excuses en zegt dat half Amsterdam op zijn pakket zit te wachten. Mijn pakket was ingeleverd op een PostNL lokatie en dus binnen het bedrijf kwijtgeraakt. Excuses zijn dan wel erg makkelijk.
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 13 sep 2023 14:35
door Thijs124
De verzender, tenminste als hij het zonder verzekering heeft verstuurd.
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 13 sep 2023 14:38
door juliomariner
De verzender is verantwoordelijk. Deze moet dan ook een klacht indienen bij de koeriersdienst
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 13 sep 2023 16:19
door Seinhuis
In de meeste gevallen is de verzender verantwoordelijk. Zie
www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 13 sep 2023 16:39
door alfatrion
Ik ga er vanuit dat TS niet wil weten wie verantwoordelijk is, maar wie aansprakelijk is. De Nederlandse postwet regelt dat een vervoerdienst niet aansprakelijk is, tenzij er een verzekering is afgesloten. Dit heeft te maken met de kosten van het vervoer. De afzender is eveneens niet aansprakelijk, tenzij daar een grondslag voor bestaat zoals een koopovereenkomst.
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 09 okt 2023 16:27
door Plukkie44
Ik weet niet of het in dit Topic past, maar dit is mijn ervaring met PostNL.
Wij zijn intussen al 4 pakketjes kwijtgeraakt, die zogenaamd bezorgt zijn in de brievenbus, zelfs 1 waar een handtekening voor geplaatst is (niet door ons), 1 x zelfs bij de brievenbus gestaan en bericht ontvangen dat hij bezorgt is, maar helaas geen postbezorger gezien.
Dan maar de POSTNL gebeld, tja dat is heel erg vervelend, maar wij hebben geen contact met de postbodes, kan wel een melding over gemaakt worden, maar wordt niet terug gekoppeld.
Je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, en je bestellingen zijn verdwenen!
Er zijn al eerder klachten ingediend, maar daar wordt niets mee gedaan.
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 09 okt 2023 16:46
door NeoDutchio
Plukkie44 schreef: ↑09 okt 2023 16:27
Ik weet niet of het in dit Topic past, maar dit is mijn ervaring met PostNL.
Wij zijn intussen al 4 pakketjes kwijtgeraakt, die zogenaamd bezorgt zijn in de brievenbus, zelfs 1 waar een handtekening voor geplaatst is (niet door ons), 1 x zelfs bij de brievenbus gestaan en bericht ontvangen dat hij bezorgt is, maar helaas geen postbezorger gezien.
Dan maar de POSTNL gebeld, tja dat is heel erg vervelend, maar wij hebben geen contact met de postbodes, kan wel een melding over gemaakt worden, maar wordt niet terug gekoppeld.
Je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, en je bestellingen zijn verdwenen!
Er zijn al eerder klachten ingediend, maar daar wordt niets mee gedaan.
U moet ook bij de verzender klagen. Deze heeft PostNL ingehuurd en deze is verantwoordelijk.
Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?
Geplaatst: 09 okt 2023 20:57
door Plukkie44
NeoDutchio schreef: ↑09 okt 2023 16:46
Plukkie44 schreef: ↑09 okt 2023 16:27
Ik weet niet of het in dit Topic past, maar dit is mijn ervaring met PostNL.
Wij zijn intussen al 4 pakketjes kwijtgeraakt, die zogenaamd bezorgt zijn in de brievenbus, zelfs 1 waar een handtekening voor geplaatst is (niet door ons), 1 x zelfs bij de brievenbus gestaan en bericht ontvangen dat hij bezorgt is, maar helaas geen postbezorger gezien.
Dan maar de POSTNL gebeld, tja dat is heel erg vervelend, maar wij hebben geen contact met de postbodes, kan wel een melding over gemaakt worden, maar wordt niet terug gekoppeld.
Je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, en je bestellingen zijn verdwenen!
Er zijn al eerder klachten ingediend, maar daar wordt niets mee gedaan.
U moet ook bij de verzender klagen. Deze heeft PostNL ingehuurd en deze is verantwoordelijk.
Die zeggen het pakketje is verstuurd, ze doen daar verder niets mee, plus dat er 2 pakketjes bij zijn van ali/expres
In de app van PostNL staat allemaal dat ze afgeleverd zijn in de brievenbus, wat niet kan ivm de grote van het pakket!