Conflict met Turkish Airlines
Geplaatst: 18 sep 2023 14:33
Via Vliegwinkel.nl heb ik retourtickets geboekt Amsterdam-Istanbul met Turkish Airlines. Enkele dagen geleden ontving ik een mail rechtstreeks vanuit Turkish Airlines dat de terugvlucht geannuleerd werd wegens operationele problemen. Ik kon via hun eigen portal mijn vlucht omboeken of annuleren. Ik ben ingelogd en zag een melding dat ik actie moest ondernemen op mijn heenvlucht. Deze heb ik toen opnieuw bevestigd maar voor de terugvlucht werden er geen alternatieven aangegeven. Ik heb toen direct contact met Turkish Airlines opgenomen dat ik niet verder kwam omdat er geen opties werden aangeboden voor de terugvlucht. Hun antwoord was: U had 1 kans om uw vlucht te wijzigen of om te boeken, door het opnieuw indienen van de heenvlucht heeft u van deze kans gebruikt gemaakt en heeft u nergens meer recht op. Na meerdere keren contact met ze te hebben opgenomen kom ik geen stap verder. Ze blijven bij hun standpunt dat ik nergens meer recht op heb omdat ik een goedkoop ticket had geboekt wat niet geannuleerd mag worden.
Ik heb toen contact opgenomen met Vliegwinkel en die gaven aan dat ik kosteloos kon annuleren omdat de vlucht vanuit de vliegtuigmaatschappij was geannuleerd. Hier heb ik akkoord op gegeven en ergens anders een passende vlucht geboekt. Later ontving ik bericht van Vliegwinkel dat ze toch niet konden annuleren omdat Turkish Airlines de status van mijn vlucht had gewijzigd.
Vliegwinkel.nl trekt zijn handen er van af, die geven aan dat, doordat ik rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij heb geschakeld, zij er als tussenpartij uit zijn.
Het kan toch niet zo zijn dat ik nu een enkel nog recht heb op een enkele reis terwijl ik voor een retourvlucht heb betaald? Ik weet niet welke wegen ik nu moet bewandelen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Ik heb toen contact opgenomen met Vliegwinkel en die gaven aan dat ik kosteloos kon annuleren omdat de vlucht vanuit de vliegtuigmaatschappij was geannuleerd. Hier heb ik akkoord op gegeven en ergens anders een passende vlucht geboekt. Later ontving ik bericht van Vliegwinkel dat ze toch niet konden annuleren omdat Turkish Airlines de status van mijn vlucht had gewijzigd.
Vliegwinkel.nl trekt zijn handen er van af, die geven aan dat, doordat ik rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij heb geschakeld, zij er als tussenpartij uit zijn.
Het kan toch niet zo zijn dat ik nu een enkel nog recht heb op een enkele reis terwijl ik voor een retourvlucht heb betaald? Ik weet niet welke wegen ik nu moet bewandelen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?