Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?
Geplaatst: 19 sep 2023 09:20
Op 6 september hield mijn Samsung Flip 3-5G er binnen de garantietermijn plotseling mee op.
Via de website heb ik hem ter reparatie aangeboden onder de duidelijke vermelding dat hij niet meer aan wilde.
Op 7 september wordt hij keurig opgehaald door Dynafix.
Nog dezelfde dag krijg ik een reactie van Dynafix dat er fysieke schade is geconstateerd ( beschadiging aan cameralens en kras op backcover ). Kosten van reparatie : euro 523,65 !! ( want fysieke schade valt buiten de garantie).
(NB Mij waren deze mankementen nooit opgevallen en hoefden dus ook niet hersteld te worden, want ik had er geen last van)
Over het euvel waarvoor ik het toestel heb opgestuurd ( en wat dus wel binnen de garantie valt ) wordt niet gerept.
Ik word voor de keuze gesteld :
Repareren van de 2 mankementen voor 523,65 euro.
Toestel terug zonder reparatie voor 37 euro
Toestel laten vernietigen voor 0 euro
Heb nog heen en weer gemaild met Dynafix, en meende te begrijpen dat het euvel waarvoor ik hem heb opgestuurd in ieder geval zou worden verholpen.
Ik laat het toestel dus terugkomen zonder dat ik de 2 fysieke mankementen laat repareren ( maar in de veronderstelling dat hij wel weer aangaat, want dit was mij door een van de medewerkers verzekerd).
Bij terugkomst blijkt dat het toestel nog net zo dood is als ie was.
Navraag bij Samsung leert dat er inderdaad geen deelreparaties gedaan worden en dat de enige keus was geweest om dik 500 euro te betalen om mijn klacht die binnen de garantie valt te laten herstellen. Ze begrepen mijn frustratie, maar er was verder geen discussie mogelijk.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
Ook tips hoe ik mijn toestel, zonder een bak geld uit te geven, toch weer aan de praat krijg, zijn welkom
Via de website heb ik hem ter reparatie aangeboden onder de duidelijke vermelding dat hij niet meer aan wilde.
Op 7 september wordt hij keurig opgehaald door Dynafix.
Nog dezelfde dag krijg ik een reactie van Dynafix dat er fysieke schade is geconstateerd ( beschadiging aan cameralens en kras op backcover ). Kosten van reparatie : euro 523,65 !! ( want fysieke schade valt buiten de garantie).
(NB Mij waren deze mankementen nooit opgevallen en hoefden dus ook niet hersteld te worden, want ik had er geen last van)
Over het euvel waarvoor ik het toestel heb opgestuurd ( en wat dus wel binnen de garantie valt ) wordt niet gerept.
Ik word voor de keuze gesteld :
Repareren van de 2 mankementen voor 523,65 euro.
Toestel terug zonder reparatie voor 37 euro
Toestel laten vernietigen voor 0 euro
Heb nog heen en weer gemaild met Dynafix, en meende te begrijpen dat het euvel waarvoor ik hem heb opgestuurd in ieder geval zou worden verholpen.
Ik laat het toestel dus terugkomen zonder dat ik de 2 fysieke mankementen laat repareren ( maar in de veronderstelling dat hij wel weer aangaat, want dit was mij door een van de medewerkers verzekerd).
Bij terugkomst blijkt dat het toestel nog net zo dood is als ie was.
Navraag bij Samsung leert dat er inderdaad geen deelreparaties gedaan worden en dat de enige keus was geweest om dik 500 euro te betalen om mijn klacht die binnen de garantie valt te laten herstellen. Ze begrepen mijn frustratie, maar er was verder geen discussie mogelijk.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
Ook tips hoe ik mijn toestel, zonder een bak geld uit te geven, toch weer aan de praat krijg, zijn welkom