Pagina 1 van 2
Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 26 sep 2023 18:56
door Ranee
Bij pronto meubelen,een hoekbank gekocht voor 3000 euro
En wordt na 8 weken geleverd maar verpakking van alle 4 de delen was beschadigd en dus ook de bank zelf (scheuren in bekleding ,alle delen buiten en binnen beschadigd ,diverse poten ontbreken en de poten die er wel zijn zijn allemaal beschadigd, onderdoek zitten gaten in en nietjes steken er aan alle kanten uit,hoofdsteunen ontbreken in zijn geheel. Bank is ook niet bruikbaar zonder diverse ontbrekende poten.
Vervoerder heeft foto's gemaakt en dit gemeld aan het pronto magazijn personeel en kreeg als antwoord,,niks mee te maken gewoon leveren !!
Alles gelijk gefotografeerd en telefonisch gemeld,daarna naar filiaal in Spijkenisse gegaan om verhaal te halen.daar is rapport opgemaakt met alle foto's
Maandag een mailtje gehad dat het in behandeling is en alle schuld bij hun ligt
Maar een oplossing weten ze nog niet !!
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 27 sep 2023 11:03
door Seinhuis
Ranee schreef: ↑26 sep 2023 18:56
Maandag een mailtje gehad dat het in behandeling is en alle schuld bij hun ligt
Maar een oplossing weten ze nog niet !!
Het is vandaag woensdag....
Omdat de klacht erkend is denk ik dat er naar een oplossing gezocht wordt.
Wacht 2 weken af. Neem na 2 weken opnieuw contact op. Soms is bellen beter, als er geen oplossing komt is mailen beter.
Mocht er geen oplossing komen, neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of
www.juridischloket.nl. Pronto is lid van CBW, u kunt naar uitgesproken zaak voor een bindend uitspraak
www.cbw-erkend.nl/de-woonwinkel-bestaat-nog.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 27 sep 2023 13:34
door BL2
Ranee schreef: ↑26 sep 2023 18:56
Maandag een mailtje gehad dat het in behandeling is en alle schuld bij hun ligt
Maar een oplossing weten ze nog niet !!
Een oplossing binnen twee dagen, het zou fantastisch zijn, maar helaas duren zulk soort dingen een paar dagen langer in de praktijk.....
Doe je zelf ook alles altijd a la minute ?
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 27 sep 2023 13:51
door Lady1234
Ik begrijp niet dat iemand zo’n wrak binnen laat zetten.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 27 sep 2023 15:53
door juliomariner
Precies wat Lady zegt, ik had het hele spul weer mee laten nemen.
Ze kunnen van kantoor wel roepen gewoon leveren maar wat hadden ze kunnen doen, bij u voor de deur zetten? Zonder uw handtekening op de afleverbon zou er gewoon niet geleverd zijn.
Nu heeft u deze troep thuis staan en kunt u eigenlijk nog niks.
Dat ze binnen 2 dagen nog niet gereageerd hebben snap ik, ook daar zal het wel over meerdere schijven lopen en zullen ze ook met de expediteur en de leverancier in conclaaf moeten.
Even gedult dus. Misschien kunt u alwel vragen om het spuil weer op te laten halen.
Ik hoop dat u op de afleverbon wel hebt gezet wat de problemen met de bank is en dat u dit niet zo accepteerd.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 27 sep 2023 18:08
door DvdVK
Heeft u inmiddels wel een ingebrekestelling aan de verkopende partij gestuurd?
Uw ingebrekestelling moet een opsomming van de gebreken bevatten en een concrete termijn stellen waarbinnen de gebreken hersteld moeten zijn. Als u/eiser niet over de expertise beschikt om precies te benoemen wat aan de prestatie schort, mag u het houden bij een meer globale omschrijving. Daarnaast moet een ‘redelijke termijn’* worden gegund aan de verkoper om de gebreken alsnog te herstellen. Wat ‘redelijk’ is, is een bron van discussie. Bekeken dient te worden, hoe lang het normaliter duurt om het gebrek te herstellen.
* uitspraak Conclusie: ECLI:NL:PHR
623, gevolgd in cassatie op : ECLI:NL:GHSHE
1750:
De lengte van de termijn voor nakoming die aan de schuldenaar moet worden gegeven, hangt van de omstandigheden af. Een relevante omstandigheid is de tijd die de schuldenaar vóór de aanmaning heeft gehad om zich voor te bereiden. In de meeste gevallen staat het de schuldenaar niet vrij om te wachten met het verrichten van voorbereidende handelingen tot hij aangemaand wordt.
Succes maar bedenk: men vangt meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn....
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 03 okt 2023 13:18
door Peter PJ
Dit kan echt niet als bedrijf zijnde. Het personeel was gewoon al op de hoogte voordat het product was geleverd en ze laten het gewoon toe? Te schandalig voor woorden. Goeie manier om heel je imago kapot te maken zeg!
Hebben ze het inmiddels wel opgepakt en je een antwoord gegeven?
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 03 okt 2023 13:37
door Klaas van Steen
Die moeten gewoon geld terug geven of een nieuwe bank leveren! De verantwoordelijkheid is van het bedrijf tot het moment dat de overhandiging heeft plaats gevonden. In dit geval dus hun fout inderdaad. Oplossing moet zsm komen, of geld terug of een nieuwe bank, zo een moeilijke keuze is het niet!
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 03 nov 2023 22:41
door Ranee
UPDATE :
het wordt steeds gekker !!
Pronto beroept zich op het recht op herstel.
De kapotte bank was op 9 oktober weer in het magazijn van de prutsers van pronto (ze hebben na HEEL erg aandringen en het IDEE van onze kant een leen bank geleverd.)
Krijgen wij vandaag een telefoontje met de mededeling dat onze nieuwe bank van 3000 euro pas op 7 december gerepareerd gaat worden.
Ik ben zo klaar met dit pruts bedrijf,dat dit allemaal maar zo maar kan !!
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 00:13
door alfatrion
Ranee schreef: ↑03 nov 2023 22:41
UPDATE :
het wordt steeds gekker !!
Pronto beroept zich op het recht op herstel.
De vraag is: wat wil je? En waar heb jij je op beroept? En wat ga je nu doen?
Bank gekocht, non-conform gemeld op 26 sept 2023, reparatie kan pas plaats vinden vanaf 7 december 2023.
Bij non-conformiteit heb je in eerste instantie recht op herstel of vervanging (in beginsel is dat jouw keuze). De wettelijke garantie gaat opnieuw lopen bij vervanging (dus dat zou mijn voorkeur hebben). Als herstel of vervanging niet binnen een redelijke termijn of ernstige overlast wordt uitgevoerd, dan kun je ook kiezen voor ontbinding of prijsvermindering. Reparatie gaat minstens 2,5 maand duren, wat mij geen redelijke termijn meer lijkt.
Als je wilt ontbinden, dan zou ik dat schriftelijk aangeven.
DvdVK schreef: ↑27 sep 2023 18:08
Heeft u inmiddels wel een ingebrekestelling aan de verkopende partij gestuurd?
Een ingebrekestelling is geen vereiste voor een beroep op herstel of vervanging ex art. 7:21 BW, totdat je het herstel door een andere partij wilt laten uitvoeren.
De uitspraken:
ECLI:NL:RBZWB:2015:8668
ECLI:NL:RBZWB:2016:3150
ECLI:NL:GHSHE:2018:1750
ECLI:NL:PHR:2019:623
ECLI:NL:HR:2019:1581
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 08:51
door Morgan le Fay
Ranee schreef: ↑03 nov 2023 22:41
UPDATE :
het wordt steeds gekker !!
Pronto beroept zich op het recht op herstel.
De kapotte bank was op 9 oktober weer in het magazijn van de prutsers van pronto (ze hebben na HEEL erg aandringen en het IDEE van onze kant een leen bank geleverd.)
Krijgen wij vandaag een telefoontje met de mededeling dat onze nieuwe bank van 3000 euro pas op 7 december gerepareerd gaat worden.
Ik ben zo klaar met dit pruts bedrijf,dat dit allemaal maar zo maar kan !!
Wauw dat is heeel vlot hoor 7 december. Ga je kleding maar eens naar de kleermaker brengen. Die hebben werkvoorraad van een minimaal en week. Mijn ooit in augustus bestelde meubelen kwamen een dag voor Kerst.
Recht op herstel is inderdaad heel normaal. Of dacht u dat er even een nieuw exemplaar uit de hoge hoed wordt getoverd en dat er gewoon een voorraad is van meubels.
De toon maakt de muziek en die van u klinkt aardig vals.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 09:12
door 16again
7 december is 10 weken na leverdatum. Kreten als "heel vlot" en "werkvoorraad van een week" zijn misplaatst.
Oorzaak en gevolg: Als gewoon goed geleverd was, bestond dit topic met de valse muziek niet.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 09:50
door juliomariner
Als ik zo behandeld zou worden zou ik ook hele valse noten spelen.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 12:23
door Nijogeth
Morgan le Fay schreef: ↑04 nov 2023 08:51
Wauw dat is heeel vlot hoor 7 december. Ga je kleding maar eens naar de kleermaker brengen. Die hebben werkvoorraad van een minimaal en week.
De Turkse kleermaker hier, die zegt altijd, kom volgende week maar weer halen.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 12:49
door Jablan
16again schreef: ↑04 nov 2023 09:12
7 december is 10 weken na leverdatum. Kreten als "heel vlot" en "werkvoorraad van een week" zijn misplaatst.
Oorzaak en gevolg: Als gewoon goed geleverd was, bestond dit topic met de valse muziek niet.
Waar. Tegelijk ben ik aan het tellen. 26 september min 8 weken is 1 augustus, met reparatie in december 5 maanden verder. Absoluut niet wat je wilt, tegelijk 'heel normaal' in de meubelbranche, met name bij de winkels met veel filialen.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 04 nov 2023 13:02
door 16again
Jablan schreef: ↑04 nov 2023 12:49
Tegelijk ben ik aan het tellen. 26 september min 8 weken is 1 augustus, met reparatie in december 5 maanden verder. Absoluut niet wat je wilt, tegelijk 'heel normaal' in de meubelbranche, met name bij de winkels met veel filialen.
Die 8 weken levertijd is wellicht overeen gekomen, daar til ik niet zo zwaar aan.
Tijd voor herstel duurt langer dan oorspronkelijke levertijd, wat mij suggereert dat er niet hersteld wordt.
Ranee schreef: ↑26 sep 2023 18:56
Vervoerder heeft foto's gemaakt en dit gemeld aan het pronto magazijn personeel en kreeg als antwoord,,niks mee te maken gewoon leveren !!
Dat trucje zorgt ervoor dat geleverd is, en je niet na 4 weken kosteloos kunt ontbinden volgens CBW voorwaarden.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 06 nov 2023 07:22
door crazyme
16again schreef: ↑04 nov 2023 13:02
Ranee schreef: ↑26 sep 2023 18:56
Vervoerder heeft foto's gemaakt en dit gemeld aan het pronto magazijn personeel en kreeg als antwoord,,niks mee te maken gewoon leveren !!
Dat trucje zorgt ervoor dat geleverd is, en je niet na 4 weken kosteloos kunt ontbinden volgens CBW voorwaarden.
Dat is geen trucje maar een praktische oplossing. Het voorkomt dat er met de bank gesleept moet worden. Wat altijd extra kans op schade of vermissing oplevert. Poten kunnen ter plaatse worden vervangen, hoofdsteunen kunnen worden nageleverd, het onderdoek (waar je niets van ziet) kan ter plaatse worden vervangen. Je kan de bank dus gewoon gebruiken en dat is ook voor de klant de meest comfortabele oplossing.
De reviews van pronto spijkenisse zijn prima.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 06 nov 2023 08:02
door 16again
De "praktische oplossing" voorkomt hier helemaal niet, dat er met de bank gesleept wordt, de bank is immers weer terug.
Doel van het trucje is voorkomen dat klant zijn recht tot ontbinden van de overeenkomst door te late levering inroept.
En dat kan ook door moedwillig met verkeerde kleur/type langs te gaan.
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 06 nov 2023 14:28
door Ranee
Bedankt voor de vele reacties.
Ik snap zeker dat er heel wat ergere dingen in de wereld spelen,maar wat ik niet snap dat bedrijven zo met hun klanten omgaan en gewoon met hun spelletje blijven doorgaan.
We hebben het allemaal maar te slikken met (ja sorry)
Wat een droevige woon winkel is dit geworden!!
Re: Hoekbank beschadigd geleverd
Geplaatst: 07 dec 2023 15:19
door Ranee
En het kan dus nog gekker !!
Nu krijgen we een berichtje van pronto (prutsers) wonen nadat de bank 8 weken bij hun in het magazijn staat en 4 dagen voordat ze de gerepareerde bank zouden leveren,dat ze weer wat gevonden hebben wat niet goed is en onderdelen weer besteld moeten worden dus dat betekent dat we de bank pas einde januari of begin februari kunnen verwachten.
Ik heb het nog nooit zo zout gegeten,wat een ballen tent.