LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijwindgevoeligheid Daihatsu Cuore nieuwste model

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ajhm44

Zijwindgevoeligheid Daihatsu Cuore nieuwste model

Ongelezen bericht door ajhm44 »

Graag zou ik van andere Cuore rijders willen weten wat zij vinden van de zijwindgevoeligheid van het nieuwste model. Ik heb deze vanaf Oktober 2003 en ben daar in het geheel niet over te spreken. Ik noem het een mooi weer auto. Met een klein beetje wind dweilt hij over de weg. Bij harde wind kun je er haast niet mee rijden, levensgevaarlijk zelfs. Wanneer je langs een vrachtwagen komt of een open stuk word je naar de andere weghelft gezwiept. Ben al terug geweest bij de dealer en heb contact gehad met de importeur, maar deze kunnen niets voor mij doen, ja voor €300 a €400 een stabilisatie stang aan de voorkant laten plaatsen. Deze zit er stom genoeg niet standaard op. Het kan toch niet zo zijn dat ik flinke onkosten moet gaan maken om ook met winderig weer auto te kunnen rijden??? Wanneer ik een mooi weer auto had willen kopen, dan zou ik een cabrio hebben gekocht, en geen Cuore. Bij deze roep ik dus alle Cuore rijders op te reageren als zij dezelfde mening zijn toegedaan, misschien helpt het als we massaal gaan klagen. Dus reageer.... alvast bedankt, vriendelijke groet Agnes.

Stads car

Re: Zijwindgevoeligheid Daihatsu Cuore nieuwste model

Ongelezen bericht door Stads car »

Is eigenlijk ook een stadsautotje !
Komt hoog en smal !
Soms wil met bandenspanning spelen wel wat helpen

Tijdens de slalom test op Duitse Tv liep zelfs 1 voorband compleet van de velg af ( was begin dit jaar te zien op SAT1 )

ricardo1

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ik ben geen Cuore rijder, dus over uw ervaring kan ik niet oordelen. Ik heb zelf een Seat Arosa en mijn auto is niet abnormaal gevoelig voor zijwind en die heeft ook geen stabilisator stangen. Ik denk ook niet dat dit erg veel invloed heeft op de zijwind gevoeligheid omdat stabilisatorstangen bedoeld zijn om al te sterk overhellen in bochten tegen te gaan. De zijwind gevoeligheid zit 'm in de vorm van de caroserie, die zal niet minder worden na montage van stabilisatoren. Nou is het wel zo dat de auto met stabilisatoren wel minder wiebelig aan voelt, met name in lage bochten op de snelweg als daar ook richels en en hobbels in de weg zitten. Misschien dat het probleem dan wel beter beheersbaar wordt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hardere banden scheelt een hoop.

Volgens de voorschriften heb ik mijn auto voor de volle bepakking op vakantiereis harder opgepompt.

Daarna tijdens de vakantie met deze spanning doorgereden. De auto reed een stuk strakker (maar natuurlijk wel minder geveerd).
Bij zijwind gevoeligheid speelt de bandenspanning ook mee.

Het kan best zijn dat de vering van die cuore te stug is dat ze dat met slappere bandjes compenseren. Gevolg is een beroerdere wegligging.

Gesloten