Pagina 1 van 1

Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 09:11
door hans1974
Ik ben al sinds 2013 lid van Netflix via apple betaal ik voor dit abbonement.
Afegelopen zomer 2023 heb ik mijn Netflix account opgezegd en toen kreeg ik via ziggo elke maand een factuur van Netflix.
Nu blijkt dat ik dit al 1,5 jaar doe bij Ziggo ,als ik mijn login gegevens opvraag geven ze geen gehoor.
ze kunnen geen duidelijk antwoord geven.
Als ik Netflix contact zien ze alleen mijn Netflix apple account en niets van Ziggo?
Ik vind het een vaag verhaal en ziggo geeft geen antwoord?
Ik heb wel een klacht ingediend 3 weken geleden (begin Oktober 2023) maar nog geen reactie wel incasseren en geen neflix heb ik.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 10:25
door Moneyman
Wat zie je in je Ziggo-account?

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 10:28
door 150747
Kom je laat achter.
Ik zou maar storneren als je echt hebt opgezegd.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 11:22
door NeoDutchio
Wellicht ooit 1 jaar gratis bij Ziggo gekregen en nooit voor afgemeld? Ziggo zal niet uit zichzelf deze aanmelding gedaan hebben.
In de persoonlijke omgeving van Ziggo kunt u zien welke pakketten u hebt.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 11:38
door Thijs124
Storneren is een heel slecht advies.
Het gevolg is dat de telefoon afgesloten wordt.
Er komt eerst een incassobureau, daarna een deurwaarder.
Dit geeft ook een blokkade bij andere telefoonproviders en een aantekening bij de BKR.
Beter bij Ziggo oplossen.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 11:39
door angel1978
Thijs124 schreef:
30 okt 2023 11:38
Storneren is een heel slecht advies.
Het gevolg is dat de telefoon afgesloten wordt.
Er komt eerst een incassobureau, daarna een deurwaarder.
Dit geeft ook een blokkade bij andere telefoonproviders en een aantekening bij de BKR.
Beter bij Ziggo oplossen.
Telefoon?

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 11:41
door Morgan le Fay
150747 schreef:
30 okt 2023 10:28
Kom je laat achter.
Ik zou maar storneren als je echt hebt opgezegd.
Tja, dat is wel de minst slimme actie die je kan adviseren. (Zeker als er een lopend abo is en je hebt blijkbaar nooit iets meegekregen mbt een boekhouding.)

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 11:45
door Thijs124
Ziggo heeft toch ook telefoon?
Of alleen internet en TV, dan heb ik het mis.
Ik dacht ze zijn bij datzelfde Telecomgroepje als KPN, Tele2, T-Mobile, Vodafone en wie ik nog vergeten ben.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 11:46
door Morgan le Fay
hans1974 schreef:
30 okt 2023 09:11
Ik ben al sinds 2013 lid van Netflix via apple betaal ik voor dit abbonement.
Afegelopen zomer 2023 heb ik mijn Netflix account opgezegd en toen kreeg ik via ziggo elke maand een factuur van Netflix.
Nu blijkt dat ik dit al 1,5 jaar doe bij Ziggo ,als ik mijn login gegevens opvraag geven ze geen gehoor.
ze kunnen geen duidelijk antwoord geven.
Als ik Netflix contact zien ze alleen mijn Netflix apple account en niets van Ziggo?
Ik vind het een vaag verhaal en ziggo geeft geen antwoord?
Ik heb wel een klacht ingediend 3 weken geleden (begin Oktober 2023) maar nog geen reactie wel incasseren en geen neflix heb ik.
Zelf ooit nog gepoogd in te loggen? Inloggegevens worden niet verstrekt(dat mag duidelijk zijn.)

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 13:39
door Jerpauw
Tip bel eens met Ziggo en vraag of jouw mijn ziggo gegevens nog goed zijn, zij mogen niet jouw inloggegevens doorgeven maar jij mag ze wel opnoemen en dan kan de medewerker kijken of het klopt.

En anders vraag de medewerker jouw account te ontkoppelen, dan kan je een nieuw mijn ziggo account aanmaken.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 14:07
door Ron5300
U kunt op uw persoonlijke pagina van Ziggo inloggen en dan kunt ook inzien welke extra tv abonnementen u heeft afgesloten en op die zelfde pagina kunt u ze ook weer opzeggen.
Ziggo zal uit zichzelf geen Netflix abonnement aan uw extra abonnementen toevoegen en Ziggo kan ook niet weten dat u reeds een Netflix abonnement via Apple heeft afgesloten en kan dat abonnement ook niet overnemen.
Het is dus zaak om eerst uw persoonlijke pagina van Ziggo te raadplegen en als u dan een vraag over uw abonnementen wil stellen waar u niet uitkomt heeft Ziggo de mogelijkheid om dat middels een chatbot te doen en als die chatbot er niet uitkomt pakt een medewerker de chat over en kan u verder helpen.
Storneren is zoals al aangeven geen optie want die optie brengt enkel problemen met zich mee omdat u achterstanden in de betalingen op gaat lopen die links of rechtsom toch geïncasseerd gaan worden zelfs als uw kabelaansluiting inactief wordt gemaakt.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 14:12
door 16again
Thijs124 schreef:
30 okt 2023 11:38
Storneren is een heel slecht advies.

Dit geeft ook een blokkade bij andere telefoonproviders en een aantekening bij de BKR.
BKR staat hier buiten, dat is toch voor krediet verstrekkers

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 15:18
door HandigeHarrie
Ron5300 schreef:
30 okt 2023 14:07
U kunt op uw persoonlijke pagina van Ziggo inloggen en dan kunt ook inzien welke extra tv abonnementen u heeft afgesloten en op die zelfde pagina kunt u ze ook weer opzeggen.
Ziggo zal uit zichzelf geen Netflix abonnement aan uw extra abonnementen toevoegen en Ziggo kan ook niet weten dat u reeds een Netflix abonnement via Apple heeft afgesloten en kan dat abonnement ook niet overnemen.
Het is dus zaak om eerst uw persoonlijke pagina van Ziggo te raadplegen en als u dan een vraag over uw abonnementen wil stellen waar u niet uitkomt heeft Ziggo de mogelijkheid om dat middels een chatbot te doen en als die chatbot er niet uitkomt pakt een medewerker de chat over en kan u verder helpen.
Storneren is zoals al aangeven geen optie want die optie brengt enkel problemen met zich mee omdat u achterstanden in de betalingen op gaat lopen die links of rechtsom toch geïncasseerd gaan worden zelfs als uw kabelaansluiting inactief wordt gemaakt.
Kan je bij Ziggo je abonnement op Netflix opzeggen ? Moet je niet bij Netflix zelf opzeggen, mss loopt alleen de betaling via Ziggo (met een kortignsregeling ofzo).

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 16:02
door rwolters
Thijs124 schreef:
30 okt 2023 11:45
Ziggo heeft toch ook telefoon?
Of alleen internet en TV, dan heb ik het mis.
Ik dacht ze zijn bij datzelfde Telecomgroepje als KPN, Tele2, T-Mobile, Vodafone en wie ik nog vergeten ben.
Ze hebben vaste telefonie maar de meeste ziggo klanten hebben dat niet. En volgens mij is het tegenwoordig erger als je internetverbinding wordt geblokkeerd dan dat een vaste telefoonlijn het niet meer doet.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 16:31
door ZeerPrivé
Open hiervoor een topic op https://community.ziggo.nl dan kan webcare (niet te verwarren met klantenservice) nakijken voor je wat er fout gaat en het evt. probleem voor je oplossen.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 16:36
door Ron5300
Als je een Netflix in het Ziggo pakket hebt opgenomen dan wel maar als je een extern account van Apple hebt dan weer niet want dat is een dienst die los van de Ziggo diensten staat.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 18:02
door MeisjeA
Ter aanvulling: Ziggo heeft zeker nog wel vaste lijnen/telefoon. Heb het namelijk al jaren zelf. Destijds overgenomen van X4all (kpn) door Ziggo met behoud van nummer. Onbeperkt bellen. Zelf vind ik het nog altijd prettig met een vaste lijn te bellen, mede om instanties te bellen waar met soms lang in de wacht wordt gezet. Heb ook wel een smartphone met weinig beltegoed, maar met veel internet erop en dat weer via Odido.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 20:37
door rabartels
Heeft u ook 2FA aanstaan, ik heb het ook een keer gehad toen mijn account was gehackt doordat 2FA niet aan stond. Iemand had toen netflix abonnement afgesloten. Kijk of netfix bij de abonnementen staat en zorg dat altijd 2FA aanstaat.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 30 okt 2023 22:04
door WeerIemandanders
angel1978 schreef:
30 okt 2023 11:39
Thijs124 schreef:
30 okt 2023 11:38
Storneren is een heel slecht advies.
Het gevolg is dat de telefoon afgesloten wordt.
Er komt eerst een incassobureau, daarna een deurwaarder.
Dit geeft ook een blokkade bij andere telefoonproviders en een aantekening bij de BKR.
Beter bij Ziggo oplossen.
Telefoon?
Ziggo en Vodafone zijn nu samen. Je kan dus bij een ziggo abonnement ook een abonnement van Vodafone afsluiten in 1 pakket.
Staat hier nergens dat TS dat heeft maar wellicht zijn er klanten die het wel hebben.
Of de vaste telefoon zit bij het ziggopakket inbegrepen.
Komt ook niet veel meer voor maar is nog wel mogelijk. Wellicht dat dat bedoeld wordt.

Re: Ziggo factureert ten onrechte voor Netflix

Geplaatst: 31 okt 2023 07:46
door Dirkie
hans1974 schreef:
30 okt 2023 09:11
Ik ben al sinds 2013 lid van Netflix via apple betaal ik voor dit abbonement.
Afegelopen zomer 2023 heb ik mijn Netflix account opgezegd en toen kreeg ik via ziggo elke maand een factuur van Netflix.
Nu blijkt dat ik dit al 1,5 jaar doe bij Ziggo ,als ik mijn login gegevens opvraag geven ze geen gehoor.
ze kunnen geen duidelijk antwoord geven.
Als ik Netflix contact zien ze alleen mijn Netflix apple account en niets van Ziggo?
Ik vind het een vaag verhaal en ziggo geeft geen antwoord?
Ik heb wel een klacht ingediend 3 weken geleden (begin Oktober 2023) maar nog geen reactie wel incasseren en geen neflix heb ik.
Dit verhaal is zo onduidelijk. Eerst betaal je via Apple en als je dat opzegt ineens via Ziggo want dat staat op de factuur.
Dit blijk je dan al veel langer te doen maar je kunt niet inloggen bij Ziggo en dus geen facturen bekijken?
Heb je gewoon al eens gebeld met Ziggo en geprobeerd dit op een normale rustige manier uit te leggen en te kijken of je zo tot een oplossing kunt komen?