Ekris, verkoopt auto’s die niet gekeurd zijn
Geplaatst: 30 okt 2023 21:36
Geachte heer/mevrouw,
Op 6 januari 2023 heb ik een BMW 5 Serie aangeschaft bij uw vestiging. Medio mei 2023, nadat ik ongeveer 9.000 kilometer had gereden, gaf de auto aan dat zowel de voor- als achterremmen vervangen moesten worden. Onmiddellijk nam ik contact op met uw vestiging en de auto werd binnen een maand naar Ekris gebracht, waar de remmen werden vervangen.
Kort daarna, op 30 mei 2023, gaf de auto aan dat er onmiddellijk olie bijgevuld moest worden. Ik heb de auto aan de kant gezet en 1 liter SAE-10W-60 olie toegevoegd, nadat ik contact had opgenomen met uw vestiging om ervoor te zorgen dat ik dezelfde olie kon verkrijgen voordat ik op vakantie ging.
Bij de vestiging van Kalfsbeek kreeg ik te horen dat ik absoluut geen 10W-60 olie mocht gebruiken en werd mij gevraagd hoe ik in hemelsnaam aan die olie was gekomen. Na direct contact te hebben opgenomen met Ekris, ontving ik wederom excuses en werd mij aangeboden de auto op kosten van Ekris naar Kalfsbeek Schiedam te brengen voor een olieverversing. De motor kon niet meteen worden geïnspecteerd omdat ik binnenkort naar het buitenland zou vertrekken voor 4 weken. Ik heb echter geen enkel risico willen nemen als er problemen zouden ontstaan, aangezien ik ongeveer 2 maanden met de verkeerde olie had gereden.
Tijdens het vervangen van de remmen raakte mijn bumper helaas beschadigd, maar Ekris heeft aangegeven dit te zullen verhelpen. Ik heb echter gemeld dat mijn auto, een model uit 2018, sinds het gebruik van de motorolie begon te trillen. De serviceafdeling heeft aangegeven dat dit niet door de olie kan komen, maar dit blijft voor mij een vermoeden.
Hoewel ik normaal gesproken terughoudend ben om beoordelingen achter te laten, vind ik dit oprecht oneerlijk, gezien de aanschaf van een auto van ongeveer €40.000. Als Ekris een betere service had willen bieden, hadden ze bijvoorbeeld een leenauto kunnen aanbieden, zodat ik zonder zorgen naar het buitenland kon reizen en bij terugkomst mijn auto kon ophalen voor grondige inspectie en eventuele reparaties.
Helaas heb ik alleen de bevestiging gekregen dat als er iets gebeurt, dit onder de verantwoordelijkheid van Ekris valt. Voor mij betekent dit echter dat ik geen verdere aankopen of services bij Ekris zal overwegen. Het idee van het kopen van een auto bij een dealer is om dit soort problemen te voorkomen, maar helaas heb ik een andere ervaring gehad.
Ik geef Ekris toch 2 sterren in plaats van 1 ster, puur vanwege de schriftelijke bevestiging dat eventuele problemen onder hun verantwoordelijkheid vallen.
Gisteren, op 27 september 2023, had ik contact met een medewerker genaamd Julian, die weigerde mij te helpen. Ik vroeg om doorverbonden te worden met de vestigingsmanager, maar dit werd geweigerd, en mij werd verteld dat ik opnieuw contact moest opnemen met Ekris om de vestigingsmanager te spreken. Ik stuurde meteen een bericht naar Luuk, uw verkoopadviseur, maar vandaag heb ik van hem te horen gekregen dat hij mij niet kan helpen.
Het spijt me te moeten zeggen dat ik al bijna 10 maanden bezig ben met Ekris en dat mijn ervaring tot nu toe niet bevredigend is. Ik hoop dat deze situatie in de toekomst kan worden opgelost.
Auto is vandaag 30 oktober 2023 om 20:00 opgehaald voor service kosten circa 800 euro.
Op 6 januari 2023 heb ik een BMW 5 Serie aangeschaft bij uw vestiging. Medio mei 2023, nadat ik ongeveer 9.000 kilometer had gereden, gaf de auto aan dat zowel de voor- als achterremmen vervangen moesten worden. Onmiddellijk nam ik contact op met uw vestiging en de auto werd binnen een maand naar Ekris gebracht, waar de remmen werden vervangen.
Kort daarna, op 30 mei 2023, gaf de auto aan dat er onmiddellijk olie bijgevuld moest worden. Ik heb de auto aan de kant gezet en 1 liter SAE-10W-60 olie toegevoegd, nadat ik contact had opgenomen met uw vestiging om ervoor te zorgen dat ik dezelfde olie kon verkrijgen voordat ik op vakantie ging.
Bij de vestiging van Kalfsbeek kreeg ik te horen dat ik absoluut geen 10W-60 olie mocht gebruiken en werd mij gevraagd hoe ik in hemelsnaam aan die olie was gekomen. Na direct contact te hebben opgenomen met Ekris, ontving ik wederom excuses en werd mij aangeboden de auto op kosten van Ekris naar Kalfsbeek Schiedam te brengen voor een olieverversing. De motor kon niet meteen worden geïnspecteerd omdat ik binnenkort naar het buitenland zou vertrekken voor 4 weken. Ik heb echter geen enkel risico willen nemen als er problemen zouden ontstaan, aangezien ik ongeveer 2 maanden met de verkeerde olie had gereden.
Tijdens het vervangen van de remmen raakte mijn bumper helaas beschadigd, maar Ekris heeft aangegeven dit te zullen verhelpen. Ik heb echter gemeld dat mijn auto, een model uit 2018, sinds het gebruik van de motorolie begon te trillen. De serviceafdeling heeft aangegeven dat dit niet door de olie kan komen, maar dit blijft voor mij een vermoeden.
Hoewel ik normaal gesproken terughoudend ben om beoordelingen achter te laten, vind ik dit oprecht oneerlijk, gezien de aanschaf van een auto van ongeveer €40.000. Als Ekris een betere service had willen bieden, hadden ze bijvoorbeeld een leenauto kunnen aanbieden, zodat ik zonder zorgen naar het buitenland kon reizen en bij terugkomst mijn auto kon ophalen voor grondige inspectie en eventuele reparaties.
Helaas heb ik alleen de bevestiging gekregen dat als er iets gebeurt, dit onder de verantwoordelijkheid van Ekris valt. Voor mij betekent dit echter dat ik geen verdere aankopen of services bij Ekris zal overwegen. Het idee van het kopen van een auto bij een dealer is om dit soort problemen te voorkomen, maar helaas heb ik een andere ervaring gehad.
Ik geef Ekris toch 2 sterren in plaats van 1 ster, puur vanwege de schriftelijke bevestiging dat eventuele problemen onder hun verantwoordelijkheid vallen.
Gisteren, op 27 september 2023, had ik contact met een medewerker genaamd Julian, die weigerde mij te helpen. Ik vroeg om doorverbonden te worden met de vestigingsmanager, maar dit werd geweigerd, en mij werd verteld dat ik opnieuw contact moest opnemen met Ekris om de vestigingsmanager te spreken. Ik stuurde meteen een bericht naar Luuk, uw verkoopadviseur, maar vandaag heb ik van hem te horen gekregen dat hij mij niet kan helpen.
Het spijt me te moeten zeggen dat ik al bijna 10 maanden bezig ben met Ekris en dat mijn ervaring tot nu toe niet bevredigend is. Ik hoop dat deze situatie in de toekomst kan worden opgelost.
Auto is vandaag 30 oktober 2023 om 20:00 opgehaald voor service kosten circa 800 euro.