geld opgeslokt door geldmaat
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 dec 2023 13:40
geld opgeslokt door geldmaat
Hallo iedereen,
Op 13 november 2023 heb ik 870 euro cash in een geldmaat gestopt. De automaat kwam tijdens het storten in een storing. Vervolgens kreeg ik een bon met 0 euro gestort. De automaat bleef dicht en stond op storing. Ik heb meteen gebeld naar mijn bank (de ABN), die vertelde dat er een onderzoek gestart zou worden.
Op 15 november kreeg ik bericht via de bank app dat ik voor 14 december bericht zou krijgen wat er met het geld is gebeurd.
De datum is inmiddels verstreken en het antwoord van de bank is dat ze nog steeds niks van geldmaat hebben gehoord. Na zelf weer gebeld te hebben om te vragen waar mijn geld is en blijft is het antwoord 'we hebben nog niets van geldmaat gehoord'. Ze kunnen ook niet vertellen wanneer dat wel is. Het voelt een beetje machteloos dat je niet op de hoogte wordt gehouden waar je geld blijft en wat er aan de hand is en of je het überhaupt wel terug krijgt. Heeft hier iemand ervaring mee en wat kan je hier aan doen?
Met vriendelijke groet,
E.
Op 13 november 2023 heb ik 870 euro cash in een geldmaat gestopt. De automaat kwam tijdens het storten in een storing. Vervolgens kreeg ik een bon met 0 euro gestort. De automaat bleef dicht en stond op storing. Ik heb meteen gebeld naar mijn bank (de ABN), die vertelde dat er een onderzoek gestart zou worden.
Op 15 november kreeg ik bericht via de bank app dat ik voor 14 december bericht zou krijgen wat er met het geld is gebeurd.
De datum is inmiddels verstreken en het antwoord van de bank is dat ze nog steeds niks van geldmaat hebben gehoord. Na zelf weer gebeld te hebben om te vragen waar mijn geld is en blijft is het antwoord 'we hebben nog niets van geldmaat gehoord'. Ze kunnen ook niet vertellen wanneer dat wel is. Het voelt een beetje machteloos dat je niet op de hoogte wordt gehouden waar je geld blijft en wat er aan de hand is en of je het überhaupt wel terug krijgt. Heeft hier iemand ervaring mee en wat kan je hier aan doen?
Met vriendelijke groet,
E.
Jannie1951
vindt dit leuk
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Je kan de bank en geldmaat een ingebrekestelling sturen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 dec 2023 13:40
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Bedankt voor de tip!
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Wie is hier contractpartij voor de openingsposter ?
Ik zou haast denken dat je eerst het geld "geeft" aan geldmaat en dat zij het daarna doorstorten naar de bank.
Kun je meerdere partijen in gebreke stellen voor 1 probleem?
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Ik denk dat de bank de contractspartih is en geldmaat de hulppersoon. Maar schrijf ze gewoon beiden aan, dab heb je altijd een ingebrekestelling verstuurd naarcde juiste partij.
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Beste Ebdekoning,
Wat balen dat u nog steeds geen duidelijkheid heeft over uw storting van EUR 870,- bij Geldmaat. Ik kan me goed voorstellen dat u had verwacht inmiddels wel duidelijkheid te hebben. Vooral als eerder is gecommuniceerd dat u hierover uiterlijk 14 december bericht zou krijgen.
U geeft aan dat er is aangegeven dat wij nog steeds in afwachting zijn van Geldmaat. Weet u of in de tussentijd opnieuw aan Geldmaat is verzocht de gevraagde gegevens aan te leveren?
Als u het fijn vindt zoeken wij graag uit wat de status van het onderzoek is. Om u hiermee te helpen, ontvangen we graag uw telefoonnummer en e-mailadres dat u bij ons heeft vastgelegd. Dit kunt u middels een privébericht aan ons toesturen.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
Wat balen dat u nog steeds geen duidelijkheid heeft over uw storting van EUR 870,- bij Geldmaat. Ik kan me goed voorstellen dat u had verwacht inmiddels wel duidelijkheid te hebben. Vooral als eerder is gecommuniceerd dat u hierover uiterlijk 14 december bericht zou krijgen.
U geeft aan dat er is aangegeven dat wij nog steeds in afwachting zijn van Geldmaat. Weet u of in de tussentijd opnieuw aan Geldmaat is verzocht de gevraagde gegevens aan te leveren?
Als u het fijn vindt zoeken wij graag uit wat de status van het onderzoek is. Om u hiermee te helpen, ontvangen we graag uw telefoonnummer en e-mailadres dat u bij ons heeft vastgelegd. Dit kunt u middels een privébericht aan ons toesturen.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
Moneyman
en AppieUitDelft
vinden dit leuk
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Tja Klantenservice oude stijl kostte te veel geld en we mochten teveel
Het enige wat ik voortaan zou doen is het hele geld opnemen verhaal filmen zodat het luid en duidelijk is wat er mis is gegaan. Echt.............
Het enige wat ik voortaan zou doen is het hele geld opnemen verhaal filmen zodat het luid en duidelijk is wat er mis is gegaan. Echt.............
BL2
vindt dit leuk
Re: geld opgeslokt door geldmaat
En hoe zou jij dan geregeerd hebben als webcare medewerker ?
Ik denk dat abn amro graag zal leren van jouw voorbeeld hoe wel te reageren.
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Ik denk om te beginnen het veel sneller als 6 werken het op te lossen. Dan zou webcare hier niet hoeven te reageren.crazyme schreef: ↑22 dec 2023 08:00En hoe zou jij dan geregeerd hebben als webcare medewerker ?
Ik denk dat abn amro graag zal leren van jouw voorbeeld hoe wel te reageren.
BL2
vindt dit leuk
Re: geld opgeslokt door geldmaat
"Wat balen" lijkt wel de standaard zin welke ze op de klantenservice school leren om tegenover gerespecteerde klanten mee te beginnen. Bijna elke klantencontact begint tegenwoordig zo bij bedrijven !
Hoe moet Topicstarter weten hoe de interne afhandeling loopt tussen Geldmaat en ABN AMRO ?
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Nee. Die beelden zijn enkel voor strafrecht en niet op te vragen bij disputen zoals dit. Daarnaast staat de camera niet op het geld uitgifte vak gericht dus er valt niets mee te bewijzen.Morgan le Fay schreef: ↑23 dec 2023 11:22Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09 dec 2023 22:25
- Locatie: Nieuwbuinen
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Mooi dat abn amro zo snel met een reactie komt op dit forum. Dat zie je niet vaak.
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: geld opgeslokt door geldmaat
thanksStevieNL81 schreef: ↑23 dec 2023 13:48Nee. Die beelden zijn enkel voor strafrecht en niet op te vragen bij disputen zoals dit. Daarnaast staat de camera niet op het geld uitgifte vak gericht dus er valt niets mee te bewijzen.Morgan le Fay schreef: ↑23 dec 2023 11:22Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Elke transactie wordt elektronisch met tijd en data geregistreerd.
Indien dit niet het geval zou zijn dan moet het duidelijk worden als de automaat gevuld gaat worden.
Dan worden de in de automaat zittende cassettes verwijderd en nieuwe in geplaatst.
De oude cassettes gaan naar de geld centrale en geteld en vergeleken met de geregistreerde opnames en stortingen.
Hier wordt dan duidelijk of het totale bedrag in en uit klopt, zo niet dan moeten ze de fout zien en is het bedrag over.
Als het geld in het transportsysteem vast zat en het was niet geregistreerd, dan moet het door de dienstdoende storingsmonteur er uit gehaald zijn. Deze lost de storing op en doet het geld, of in de cassettes of in een seal bag met het automaten nummer er op, wat naar de Centrale gaat.
Dus wees gerust je geld komt boven water, alleen het duurt wat langer tegenwoordig (bezuinigingen).
Indien dit niet het geval zou zijn dan moet het duidelijk worden als de automaat gevuld gaat worden.
Dan worden de in de automaat zittende cassettes verwijderd en nieuwe in geplaatst.
De oude cassettes gaan naar de geld centrale en geteld en vergeleken met de geregistreerde opnames en stortingen.
Hier wordt dan duidelijk of het totale bedrag in en uit klopt, zo niet dan moeten ze de fout zien en is het bedrag over.
Als het geld in het transportsysteem vast zat en het was niet geregistreerd, dan moet het door de dienstdoende storingsmonteur er uit gehaald zijn. Deze lost de storing op en doet het geld, of in de cassettes of in een seal bag met het automaten nummer er op, wat naar de Centrale gaat.
Dus wees gerust je geld komt boven water, alleen het duurt wat langer tegenwoordig (bezuinigingen).
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Wie kan nog de macht positie van ABN AMRO bank en slechte klantenservice nog stopen.?
Kantoren weg, minder automaten, telefonisch en/of e-mail contact een terroir, honderden klachten en niemand doet ets.
Kantoren weg, minder automaten, telefonisch en/of e-mail contact een terroir, honderden klachten en niemand doet ets.
Re: geld opgeslokt door geldmaat
Honderden klachten? Dan denk ik dat ze niet heel veel moeten veranderen. Veel beter zal het niet worden.