Bij annuleren op Booking.com krijg je niks
Geplaatst: 15 jan 2024 19:25
Ik zou met mijn dochter op woensdag 27 december naar "Disney in Concert" in de Ziggo Dome. Ik had via booking.com een hotelkamer geboekt bij de "Holiday Inn Express Amsterdam Arena Towers". Omdat er meerdere mensen in mijn omgeving COVID of griep kregen, had ik een voorgevoel en heb toen ik bij booking.com boekte er voor de zekerheid een annuleringsverzekering van 9,35 bij afgesloten. Het totale bedrag kwam daarmee uit op 152,27.
Wat gebeurt er: mijn dochter wordt ziek en ligt met koorts op bed. Vreselijk jammer natuurlijk en balen want de kosten voor het Disney Concert zijn we kwijt. Ik ben wel heel blij dat we een annuleringsverzekering voor het Holiday Inn hotel hebben afgesloten, dan krijgen we die kosten terug, dacht ik ... nou mooi niet dus.
Ik heb op de dag zelf (27 december) twee keer met booking.com en twee keer met de Holiday Inn gebeld.
De strategie van booking.com is om het probleem bij Holiday Inn te leggen en als je dan Holiday Inn belt of mailt zeggen zij dat ze niks kunnen doen omdat we de boeking en annuleringsverzekering bij booking.com gedaan hebben.
Ik ben nu 3 weken verder en stuur elke dag een bericht naar de klantenservice van booking.com en elke dag krijg ik hetzelfde antwoord "dat ze goed kunnen begrijpen dat de hele kwestie voor spanning zorgt maar dat ze niks kunnen doen en dat we de Holliday Inn moeten vragen of ze het geld terugstorten". Iedere keer krijg je reactie van een andere naam (Thirza G, Angelique O. etc). Ik vraag me af of ik nu met een mens of een robot zit te communiceren. Ze hopen waarschijnlijk dat je het op een gegeven moment maar opgeeft.
Het is toch idioot dat je de optie hebt om er een annuleringsverzekering van 9,35 euro bij te doen maar als je het dan annuleert niks terug krijgt?! Het is een mooie extra inkomstenpot en pure oplichterij!
Ik wilde op Trustpilot.com een review over booking.com plaatsen en zag een "Zeer Slecht" waardering namelijk 1 ster (van de 5) uit 52.531 reviews! Dit zegt natuurlijk al genoeg. Zou de redactie van Radar dit bedrijf eens aan de kaak kunnen stellen? Ik heb die 152,27 al min of meer vaarwel gezegd maar het onrecht voelt heel rot. Ik moet toegeven dat het een erg handige website is maar we gaan nooit meer boeken via booking.com!
Met vriendelijke groet,
M. Hogendorp
boekingnummer bij booking.com: 4168648438
Wat gebeurt er: mijn dochter wordt ziek en ligt met koorts op bed. Vreselijk jammer natuurlijk en balen want de kosten voor het Disney Concert zijn we kwijt. Ik ben wel heel blij dat we een annuleringsverzekering voor het Holiday Inn hotel hebben afgesloten, dan krijgen we die kosten terug, dacht ik ... nou mooi niet dus.
Ik heb op de dag zelf (27 december) twee keer met booking.com en twee keer met de Holiday Inn gebeld.
De strategie van booking.com is om het probleem bij Holiday Inn te leggen en als je dan Holiday Inn belt of mailt zeggen zij dat ze niks kunnen doen omdat we de boeking en annuleringsverzekering bij booking.com gedaan hebben.
Ik ben nu 3 weken verder en stuur elke dag een bericht naar de klantenservice van booking.com en elke dag krijg ik hetzelfde antwoord "dat ze goed kunnen begrijpen dat de hele kwestie voor spanning zorgt maar dat ze niks kunnen doen en dat we de Holliday Inn moeten vragen of ze het geld terugstorten". Iedere keer krijg je reactie van een andere naam (Thirza G, Angelique O. etc). Ik vraag me af of ik nu met een mens of een robot zit te communiceren. Ze hopen waarschijnlijk dat je het op een gegeven moment maar opgeeft.
Het is toch idioot dat je de optie hebt om er een annuleringsverzekering van 9,35 euro bij te doen maar als je het dan annuleert niks terug krijgt?! Het is een mooie extra inkomstenpot en pure oplichterij!
Ik wilde op Trustpilot.com een review over booking.com plaatsen en zag een "Zeer Slecht" waardering namelijk 1 ster (van de 5) uit 52.531 reviews! Dit zegt natuurlijk al genoeg. Zou de redactie van Radar dit bedrijf eens aan de kaak kunnen stellen? Ik heb die 152,27 al min of meer vaarwel gezegd maar het onrecht voelt heel rot. Ik moet toegeven dat het een erg handige website is maar we gaan nooit meer boeken via booking.com!
Met vriendelijke groet,
M. Hogendorp
boekingnummer bij booking.com: 4168648438