Defecte badkamer ventilator
Defecte badkamer ventilator
Wij kochten onlangs voor onze gerenoveerde badkamer een nieuwe ventilator. De ventilator die geinstalleerd was, beviel niet we wilden een iets uitgebreidere versie. Dus hebben we via internet een nieuwe ventilator aangeschaft. Helaas kregen we hem niet aan de praat, terwijl hij goed aangesloten zat. Dus geretourneerd, en gevraagd om een creditnota of dat we konden bijbetalen voor een ander type. Om een ventilator te kunnen testen, moet je hem wel aansluiten. Dan krijg je dus minimale gebruikssporen van een schroefje in een afdekplaat.
Afijn, na 10 werkdagen was het bedrijf er uiteindelijk uit; de printplaat zat scheef, maar dat kon niet hebben veroorzaakt dat het apparaat niet werkte want bij hen deed de ventilator het wel. We krijgen dus ons geld niet terug. Aangezien we bij dit bedrijf niets meer wilden bestellen, voor een simpele vraag hang je al een half uur in de wacht, hebben we ergens anders een ventilator gekocht die ook met app te bedienen is, die is geinstalleerd en werkte gelijk perfect.
Nu is mijn vraag: bij sommige zaken is het noodzakelijk om eerst iets te kunnen testen dat je het apparaat aansluit.
Een schroef laat altijd sporen na. Is een scheve printplaat een oorzaak dat iets niet kan werken?
Bij sommige bedrijven (bijv. Coolblue) heb je ook tweede kans apparaten; dan betaal je iets minder omdat er minieme gebruikssporen zijn. Dus zo gek is dat niet.
Hebben wij nog ergens "recht"op, meer als principe vraag dan iets anders.
Afijn, na 10 werkdagen was het bedrijf er uiteindelijk uit; de printplaat zat scheef, maar dat kon niet hebben veroorzaakt dat het apparaat niet werkte want bij hen deed de ventilator het wel. We krijgen dus ons geld niet terug. Aangezien we bij dit bedrijf niets meer wilden bestellen, voor een simpele vraag hang je al een half uur in de wacht, hebben we ergens anders een ventilator gekocht die ook met app te bedienen is, die is geinstalleerd en werkte gelijk perfect.
Nu is mijn vraag: bij sommige zaken is het noodzakelijk om eerst iets te kunnen testen dat je het apparaat aansluit.
Een schroef laat altijd sporen na. Is een scheve printplaat een oorzaak dat iets niet kan werken?
Bij sommige bedrijven (bijv. Coolblue) heb je ook tweede kans apparaten; dan betaal je iets minder omdat er minieme gebruikssporen zijn. Dus zo gek is dat niet.
Hebben wij nog ergens "recht"op, meer als principe vraag dan iets anders.
Re: Defecte badkamer ventilator
Maar hebt u nu de ventilator teruggekregen?
Alex van Kampen
en bupaul
vinden dit leuk
Re: Defecte badkamer ventilator
U hebt recht op garantie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie en ook 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd.
Al is het lastig om te bewijzen dat u het juist aangesloten hebt, de winkel moet bewijzen dat u een deugdelijk product hebt.
Omdat het bedrijf niet mee werkt kunt u het beste contact opnemen met www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering.
Al is het lastig om te bewijzen dat u het juist aangesloten hebt, de winkel moet bewijzen dat u een deugdelijk product hebt.
Omdat het bedrijf niet mee werkt kunt u het beste contact opnemen met www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering.
-
- Berichten: 32341
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Defecte badkamer ventilator
Vreemd, de casus komt me bekend voor op een of andere manier.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Defecte badkamer ventilator
#metoowitte angora schreef: ↑28 jan 2024 12:41Vreemd, de casus komt me bekend voor op een of andere manier.
Ik denk dat het bewuste topic is verwijderd. Ik kan het niet vinden, maar in dit topic wordt er wel naar verwezen. En in datzelfde topic is heel goed te zien waarom de vraag van TS voor 17 pagina’s discussie kan zorgen
Re: Defecte badkamer ventilator
Hier nummer drie. Ik vond dit topic van inmiddels vijf jaar geleden.
Re: Defecte badkamer ventilator
En dat was degene die ik zocht, Thanks!
Nou, daarmee is de vraag van TS wel beantwoord
Nou, daarmee is de vraag van TS wel beantwoord
Re: Defecte badkamer ventilator
Er is gewoon een herroepingsrecht van minimaal 14 dagen die verlengt wordt naar tot 12 maanden als niet aan de informatieplicht is voldaan.
-
- Berichten: 32341
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44