Pagina 1 van 1

Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 31 jan 2024 14:17
door BertilvS
Hallo,
Ziggo heeft vanaf januari 2019 dubbele afschrijvingen gedaan van de rekening van mijn ouders.
Mijn ouders hebben één aansluiting met een All-inn pakket (Internet, TV en telefoon)
Het zijn ook 2 verschillende klantnummers.
Heb Ziggo gebeld en nu blijkt dat 1 klantnummer op een ander adres zit (ons onbekend), zij hebben dus de laatste 5 jaar geprofiteerd van Ziggo terwijl mijn ouders ervoor betaalden. Kan toch niet zomaar?
Moet Ziggo e.e.a. niet controleren voordat ze een abonnement afsluiten?
Ziggo heeft dit nu stopgezet maar ze willen/mogen niet het andere adres geven?
Ook zegt Ziggo dit niet te kunnen crediteren naar mijn ouders? Gaat om ca. €3900,00 van de laatste 5 jaar...
Heb nu van de laatste 2 maand het geld terug geboekt.

Hoe kunnen we dit verder aanpakken?
B.v.d. voor jullie reacties.

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 31 jan 2024 17:26
door 16again
Laat Ziggo het contract maar overleggen. Daar staat ongetwijfeld leveradres op.
Zonder contract is dit een onverschuldigde betaling, en heb je recht op teruggave. Met inachtname van de verjarings termijn.

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 31 jan 2024 17:29
door Lady1234
Uw ouders hebben vijf jaar hun bankafschriften niet gecontroleerd? Ik zou die dan nog maar eens nalopen, wie weet wat er nog meer dubbel betaald wordt.

Uw ouders kunnen in ieder geval één jaar terughalen via een melding onterechte incasso bij de bank.

Dien in ieder geval een schriftelijke klacht in.

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 31 jan 2024 21:19
door Seinhuis
Uw ouders kunnen het beste contact opnemen met hun rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
Ook kunnen hun naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak om het te veel betaalde bedrag terug te eisen (met uitzondering wat verjaard is).

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 01 feb 2024 07:27
door 16again
Lady1234 schreef:
31 jan 2024 17:29
Uw ouders kunnen in ieder geval één jaar terughalen via een melding onterechte incasso bij de bank.
En wat als TS bij verhuizing een oud contract niet heeft opgezegd?
Dan kun je incassokosten over jaarrekening tegemoet zien.

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 01 feb 2024 08:39
door rwolters
Vertel je ouders ook even dat ze regelmatig hun bankrekening moeten controleren. Staat in de voorwaarden van de bank die ze hebben getekend. Wie weet wat er nog meer niet klopt.

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 01 feb 2024 08:50
door BertilvS
rwolters schreef:
01 feb 2024 08:39
Vertel je ouders ook even dat ze regelmatig hun bankrekening moeten controleren. Staat in de voorwaarden van de bank die ze hebben getekend. Wie weet wat er nog meer niet klopt.
Ik heb sinds kort de volmacht gekregen en kan de rekening van mijn ouders nu inzien.
De dubbele afschrijvingen zijn me opgevallen toen mijn vader me vroeg of ik kon kijken of er iets betaald was.
Ik ga zeker e.e.a. nog controleren nu.

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 01 feb 2024 09:14
door Een Wiskunde Student
Wat 16again zegt is het beste om te doen. Bestrijdt, bij gebrek aan informatie, het 2e contract en vraag Ziggo om de aanmelding of contract documentatie op te sturen.

En bekijk in overleg met de bank hoever terug je nog automatische incasso's nog kunt laten terugboeken

Re: Onterechte afschrijvingen Ziggo

Geplaatst: 01 feb 2024 09:55
door Moneyman
16again schreef:
31 jan 2024 17:26
Laat Ziggo het contract maar overleggen. Daar staat ongetwijfeld leveradres op.
Zonder contract is dit een onverschuldigde betaling, en heb je recht op teruggave. Met inachtname van de verjarings termijn.
Dit dus.

En maak, als je dat contract opvraagt, ook gelijk een voorbehoud dat je, als het niet blijkt te kloppen, aanspraak maakt op terugbetaling van die onverschuldigd gedane betalingen. Dat stuit - voor zover überhaupt nodig- de verjaring.