Pagina 1 van 1

Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 31 jan 2024 22:30
door Jan P van Oosten
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen. Met een verbruik van 46312kwh tussen 10-10-2022 en 21-11-2022. Kosten 24.997,34 euro. Div klachten formulieren ingevuld maar wordt alleen terug gebeld met het advies om een betalings regeling te treffen.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 09:04
door Morgan le Fay
Het is nu 2024.
Waarom nu deze vraag, wat is er tussen 2022 en 2023 gebeurt wat betreft communicatie met Eneco.
Gaat dit om een zakelijke rekening?
Heeft u zonnepanelen, is er een meter wisseling geweest, heeft u gestoneert.
Is er een controle geweest of het loopwerk wel correct is??
Dus graag wat meer info over deze rekening kan geen kwaad.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 09:10
door Een Wiskunde Student
Jan P van Oosten schreef:
31 jan 2024 22:30
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen. Met een verbruik van 46312kwh tussen 10-10-2022 en 21-11-2022. Kosten 24.997,34 euro. Div klachten formulieren ingevuld maar wordt alleen terug gebeld met het advies om een betalings regeling te treffen.
Deze verbruiksgegevens komen overeen met een jaar verbruik van 350.000- 400.000 kWh . Dat is groot-zakelijk en zeker geen consumenten verbruik, wat met een hoofdzekering van 25A/40A kan worden afgenomen.

Bent u een normale consument met een normaal woonhuis dan kun je op basis van dit verbruik zeker aangeven dat het niet kan kloppen.
Heeft u een bedrijf met een grootzakelijke aansluiting dan is dit forum niet het juiste medium en kunt u beter uw accountmanager van Eneco inschakelen

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 09:48
door Lady1234
Staat de komma niet verkeerd?

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 10:14
door 16again
Een Wiskunde Student schreef:
01 feb 2024 09:10
Deze verbruiksgegevens komen overeen met een jaar verbruik van 350.000- 400.000 kWh .
Mogelijk is de juiste periode 10-10-2022 <--> 21-11-2023.
Maar ook dan is de meter op hol geslagen

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 10:19
door DeZevendeHenk
Het energiebedrijf volgt de netbeheerder in de standen, daar kunnen ze tenzij ze fouten gemaakt hebben niets aan doen of veranderen. Je moet dus eerst weten wat er bij Enexis aan de hand is.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 10:47
door jonis
16again schreef:
01 feb 2024 10:14
Mogelijk is de juiste periode 10-10-2022 <--> 21-11-2023.
Maar ook dan is de meter op hol geslagen
Dat lijkt me niet mogelijk op een jaarrekening.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 12:12
door KimvR
Hoi,

Wij hebben ook problemen met Eneco. In november 2022 hebben wij een warmtepomp geplaatst. Eneco is hiervan op de hoogte. Wettelijk gezien ben je verplicht om gas af te nemen zolang de gasafsluiting niet is afgesloten door Liander. Helaas nemen wij die bij Eneco af. In dec 2023 jaarafrekening gekregen met daarin een geschatte gebruikte gasmeterstand. Aangegeven dat dit niet klopt + foto meterstand gas. Wordt niet op gereageerd, weer gebeld opnieuw foto meterstand en weer geen reactie. Dus geen oplossing voor ons veel te veel betaalde geld!! Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstand ingeschakeld

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 15:33
door Cro
DeZevendeHenk schreef:
01 feb 2024 10:19
Het energiebedrijf volgt de netbeheerder in de standen, daar kunnen ze tenzij ze fouten gemaakt hebben niets aan doen of veranderen. Je moet dus eerst weten wat er bij Enexis aan de hand is.
Enexis hoeft natuurlijk niet de netbeheerder van TS te zijn, maar wel een goede stap om eerst eens contact met de netbeheerder mee op te nemen inderdaad.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 15:34
door rwolters
Jan P van Oosten schreef:
31 jan 2024 22:30
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen. Met een verbruik van 46312kwh tussen 10-10-2022 en 21-11-2022. Kosten 24.997,34 euro. Div klachten formulieren ingevuld maar wordt alleen terug gebeld met het advies om een betalings regeling te treffen.
Nieuwe meter? Oude meter? Hoe zijn de meterstanden doorgegeven? Kloppen de meterstanden met wat je zelf hebt gezien? Hoe is de stand nu (dus sinds 21-11-2022)?

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 16:25
door DeZevendeHenk
Cro schreef:
01 feb 2024 15:33
DeZevendeHenk schreef:
01 feb 2024 10:19
Het energiebedrijf volgt de netbeheerder in de standen, daar kunnen ze tenzij ze fouten gemaakt hebben niets aan doen of veranderen. Je moet dus eerst weten wat er bij Enexis aan de hand is.
Enexis hoeft natuurlijk niet de netbeheerder van TS te zijn, maar wel een goede stap om eerst eens contact met de netbeheerder mee op te nemen inderdaad.
Als je contact opneemt met je energieleverancier met dit probleem is dat voor hun ook het moment om te controleren of ze jouw standen wel correct van de netbeheerder hebben overgenomen en je dan eventueel door te verwijzen want ze kunnen zelf letterlijk niets voor de betekenen. Ze moeten afrekenen wat ze doorkrijgen.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 17:02
door Seinhuis
Jan P van Oosten schreef:
31 jan 2024 22:30
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen. Met een verbruik van 46312kwh tussen 10-10-2022 en 21-11-2022. Kosten 24.997,34 euro. Div klachten formulieren ingevuld maar wordt alleen terug gebeld met het advies om een betalings regeling te treffen.
Heel erg vaag.

Neem contact op met uw netwerkbeheerder www.netbeheernederland.nl/consumentenin ... tbeheerder.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering.

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 17:05
door Ivo.w
Jan P van Oosten schreef:
31 jan 2024 22:30
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen. Met een verbruik van 46312kwh tussen 10-10-2022 en 21-11-2022. Kosten 24.997,34 euro. Div klachten formulieren ingevuld maar wordt alleen terug gebeld met het advies om een betalings regeling te treffen.
Als er op die klachtenformulieren net zo veel informatie staat als in uw bericht hier, dan begrijp ik dat ze niet veel doen.

Als u van mening bent dat u het bedrag niet verschuldigd bent, dan moet u aangeven waarom dat volgens u zo is.

U zult allereerst dus aan moeten geven wat wél de juiste meterstanden zijn. Ook moet u nagaan of de foutieve meterstanden door uzelf zijn ingevoerd (komma verkeerd of cijfers achter de komma ingevoerd terwijl dat niet moest? Of per ongeluk een cijfertje dubbel ingetikt), of dat er in de meter of elders mogelijk een fout is gemaakt.

Misschien werkt de meter niet goed. Misschien is er iets mis gegaan met de meter-wissel. Misschien is de verkeerde meter EAN code aan uw energiecontract gekoppeld (ook dat kunt u zelf controleren, want de EAN waarvoor de rekening is staat op de factuur. En de EAN staat ook op uw meter).

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 17:32
door Thijs124
Zoveel stroom gebruiken in nog geen zes weken.
Dan is de hele straat op jouw meter aangesloten?
Heb je een 3 X 200 Ampère aansluiting?

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 01 feb 2024 18:17
door 16again
jonis schreef:
01 feb 2024 10:47
16again schreef:
01 feb 2024 10:14
Mogelijk is de juiste periode 10-10-2022 <--> 21-11-2023.
Maar ook dan is de meter op hol geslagen
Dat lijkt me niet mogelijk op een jaarrekening.
13 maanden lijkt meer op een jaar dan slechts 1 maand

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 02 feb 2024 10:56
door BL2
Jan P van Oosten schreef:
31 jan 2024 22:30
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen.
Heel wat vragen over deze haast onmogelijke hoge rekening, heb je er ook antwoorden op Jan P van Oosten ?

Re: Torenhoge jaarrekening Eneco

Geplaatst: 26 feb 2024 20:24
door GerritaV
Jan P van Oosten schreef:
31 jan 2024 22:30
Heb een toren hoge jaarrekening van Eneco gekregen. Met een verbruik van 46312kwh tussen 10-10-2022 en 21-11-2022. Kosten 24.997,34 euro.
Hallo Jan,

Het zou helpen als je meer informatie kan verstrekken. Of is het onderhand opgelost?
Allereerst ga ik er, net als de anderen, er van uit dat je het over 10-10-2022 en 21-11-2023 hebt, dat zou een jaarafrekening kunnen zijn.
Het belangrijkste is nu, denk ik, of je een slimme meter hebt of niet. Zo niet, heb je de meterstanden elk jaar doorgegeven? Anders moet er een schatting gemaakt worden. Als ze te laag schatten, krijg je nu de afrekening van wat je de afgelopen jaren hebt verbruikt maar niet betaald.

Als dit het geval is, heb ik wat tips voor je. Laat het even weten dus!

Ben je er net komen wonen, dan kan het ook zijn dat de vorige bewoner de standen niet doorgaf. De netbeheerder beslist dan wie het verbruik toegewezen krijgt en kunnen voor jou gekozen hebben. Als je bewijs hebt van de beginstanden, kan je leverancier voor jou bezwaar maken.

Heb je onlangs veel zonnepanelen laten installeren? Het kan zijn dat ze verkeerd aangesloten zijn op de meter waardoor het lijkt alsof je heel veel verbruikt in plaats van teruglevert..

Je hebt niet toevallig twee elektrische auto's gekocht, een sauna laten bouwen, of een giga-jacuzzi geïnstalleerd? :wink: